Skip to main content

Heel apart, maar ik heb op 1 tv ook opeens geen geluid meer na een herstart. Ook kabels eruit gehaald etc.-niets. Via optical wel geluid maar niet via hdmi. 
net sprong het geluid een minuut aan, toen was het weer weg. Heel bijzonder :(((

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @MacMartinooo00 . Welkom op het forum.

Wat hinderlijk dat het geluid is uitgevallen.Heb je de tuner ook even gereset? En zou je voor de zekerheid ook de HDMI kabel even willen checken? Desnoods nog even een andere HDMI poort op je tv proberen.

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

 


HDMI inderdaad andere kabel geprobeerd, andere poort ook.
De Apple TV doet het prima, met geluid, maar als ik daar het KPN kastje op zet is er wel beeld - maar geen geluid. Tuner had ik inderdaad ook gereset (van stroom af, 10 sec). Maar hielp ook niet.

Er zit wel zo’n DVS tussen. Maar goed, dat lijkt me dan weer niet te maken hebben met specifiek ‘geluid’ dat het niet doet.


Ondanks dat er gelijk alarmbellen afgaan als ik het de letters DVS zie, lijkt me dat hier ook niet de storingsbron.

Heb jij nog een tweede tuner in huis? Zo ja, wat gebeurt er als je deze omruilt? Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als dat gebeurd is?


HDMI inderdaad andere kabel geprobeerd, andere poort ook.
De Apple TV doet het prima, met geluid, maar als ik daar het KPN kastje op zet is er wel beeld - maar geen geluid. Tuner had ik inderdaad ook gereset (van stroom af, 10 sec). Maar hielp ook niet.

Er zit wel zo’n DVS tussen. Maar goed, dat lijkt me dan weer niet te maken hebben met specifiek ‘geluid’ dat het niet doet.

 

10 seconde van de spanning (in de volksmond stroom) af halen is wel heel erg kort.

De condensatoren moeten volledig ontladen, dus haal hem minimaal 1 minuut van de spanning af (met de aan/uit schakelaar achterop of de stekker uit het stopcontact.

Kijk ook in het menu of de instellingen voor geluid goed staan. 

 

P.S.

Welke KPN tv decoder heb je?