Welkom hier, @Meppel. Wat naar dat je hier al zolang last van hebt. Lipsync kan een lastig goed te krijgen iets zijn. Maar op het moment hebben we geen algemene problemen met lipsync. Waardoor ik toch in eerste instantie denk aan iets in of rondom jouw thuissituatie. Maar, om daar verder naar te kunnen kijken hebben we meer informatie. Kun je uitgebreider vertellen welke tv je hebt, welke tv-ontvanger, hoe die op elkaar zijn aangesloten, en hoe je tv-ontvanger op internet is aangesloten? Dan kunnen we van daaruit verder denken.
Ik heb een Sony Bravia XR-55A95K- tv. Het enige wat daar op aangesloten is is het kastje van KPN (KPN TV+ Box). De TV heeft een Wifi-verbinding met Internet, via de apps van de tv heb ik geen problemen, zoals ik al zei, met testen voor lipsync op YouTube gaat ook alles perfect.
De KPN-box is direct aangesloten aan het modem. Testen met apps op die box in YouTube gaat ook prima zonder vertraging.
De KPN-box is met HDMI (kabel van KPN) aangesloten op de tv. TV-zenders zijn zonder uitzondering uit-sync. Natuurlijk weet ik dat er vanuit de uitzendingen zelf ook uit-sync kunnen zijn, maar dit is bij jullie toch vaak veel erger dan bij Ziggo.
Een extra probleem is dat als je sleutelt aan de synchronisatie voor de tv-kanalen je bij apps juist problemen oproept.
Ik mag toch er van uitgaan dat juist TV-programma's een goede synchronisatie hebben?
Op het vorige adres had ik in deze tv een insteekkaart van Ziggo, daar waren nooit problemen mee. Bovendien was de kwaliteit van het geluid bij Ziggo van radio-en tv-kanalen beter.
Bij afloop van mijn huidige contract zal ik dan ook zeker overstappen naar een andere provider via kabel.
Meppel, ik zie dat ik hier nog niet op teruggekomen ben, excuses. Heb je hier nu nog steeds last van? Je geeft aan dat de TV+ Box rechtstreeks verbonden is met het modem. Maar is dat dan ook via wifi, of via een kabel? Als dat via wifi is, zou je dan eens kunnen testen of het ook nog achterloopt als je bekabeld aansluit?
De tv-box is met een netwerkkabel verbonden met het modem. De tv zelf heeft wel een wifiverbinding met het modem. Daar kan ik wel apps starten waar ik geen problemen heb met de lipsync. Ook apps op jullie tv-box doen het goed, b.v. YouTube.. Lees voorgaand berichten nog maar eens. Ik zie de problemen ook bij andere klanten van KPN, maar er wordt blijkbaar niet genoeg geklaagd. Waarom sturen jullie niet een vergelijkbaar signaal over als DOCSIS?
Jouw aansluitsituatie klinkt dan helemaal prima. Wat voor soort verbinding heb jij (glasvezel of koper) en welke modem heb je in gebruik?
De tv-box is met een netwerkkabel verbonden met het modem. De tv zelf heeft wel een wifiverbinding met het modem. Daar kan ik wel apps starten waar ik geen problemen heb met de lipsync. Ook apps op jullie tv-box doen het goed, b.v. YouTube.. Lees voorgaand berichten nog maar eens. Ik zie de problemen ook bij andere klanten van KPN, maar er wordt blijkbaar niet genoeg geklaagd. Waarom sturen jullie niet een vergelijkbaar signaal over als DOCSIS?
Bovenstaande met betrekking tot lipsync bij tv programma's kijken en terugkijken doet zich hier ook voor bij de TV+ Box. Streams kijken met apps (YouTube, NPO start e.d) hebben dit niet. De “out-of-sync” varieert. Als je een audiovertraging hebt ingesteld voor een tv programma leidt dit tot een kortstondig schakelgeluid bij het zappen (audiobuffer is nog gevuld met vorig kanaal en krijgt abrupte overgang?). Daarnaast is de out-of-sync weer anders en kun je weer opnieuw beginnen.
@RBT_HD, ik zie dat jij in een aantal topics over dit onderwerp hebt gereageerd. In principe hebben we het liefst dat je een eigen topic aanmaakt als je problemen ervaart, in plaats van topics van anderen over te nemen. Ik zie dat je in de andere twee topics tips hebt gekregen. Kijk wat je daarmee kunt, en mocht je probleem blijven bestaan, dan wel het verzoek alsnog een eigen topic aan te maken. Waarin je natuurlijk wel kunt terugverwijzen naar die andere topics.
Wij hebben een glasvezelverbinding.
Modem? Zo eentje waar je tien keer je wachtwoord in moet voeren en dan vervolgens op een ander tabblad nog een keer om er in te komen. "Welcome to Sagemcom ”. Maar het lijkt mij sterk dat die uit-sync in het modem wordt veroorzaakt. Bij Ziggo-mediabox (lang geleden) trad het probleem ook op, maar met een insteekkaart in de tv niet. Bij Ziggo zit het probleem dus in de mediabox, bij KPN ook in het kleine kastje neem ik aan.
Zolang ik kpn+ tv heb, ongeveer 1,5 jaar, heb ik last van lipsync problemen. KPN doet hier ogenschijnlijk niets aan. Hoeveel je ook klaagt, het ligt altijd aan andere zaken, maar nooit aan het android kpn+ kastje/software. Ze vragen je om te testen, andere kabels, anders aansluiten, het helpt allemaal niet. Zeg gewoon sorry, we hebben het niet op orde.
Hier ook altijd lipsync problemen. Je moet dan steeds weer even zappen naar een andere kanaal en weer terug om het een beetje in sync te krijgen, maar na verloop van tijd loopt het steeds verder out of sync. Alle tips uit het forum opgevolgd maar biedt geen soelaas. Tv+ box hier ook rechtstreeks bekabeld aan de fritzbox. Het is toch van de zotte dat een iptv "aanbieder" met een proefaccountje van 24 uur, betere kwaliteit aflevert.
Alleen wil ik graag legaal tv kijken en dan verwacht ik van kpn (niet de goedkoopste) toch een goede kwaliteit.