Skip to main content

Beste,

KPN heeft vannacht tussen 01:00 en 06:00 onderhoud aan het netwerk uitgevoerd. Echter sinds vandaag hebben wij problemen met interactieve TV signaal. Bij vele zender krijgen wij de Foutcode stb-mmc 400. Als ik de website van KPN moet geloven is er geen storing bekend.

De modem/switches endecoders al herstart. Iemand een idee?

De code betekend dat er geen signaal naar de KPN TV decoder wordt gegeven.

Dus de KPN TV decoder heeft geen signaal vanaf de Experiabox.

 

Welke KPN TV decoder heb je?

Hoe is / zijn deze aangesloten op de Experiabox?

Ik begrijp dat je wel internet hebt.

 

Als je via die draadloze netwerkadapters werkt, reset deze dan.

 

En als dat niet helpt of je bent bekabeld aangesloten, reset dan de KPN TV decoder.

Zie hier hoe je dat het beste kan doen.

En ik bedoel met restart, een volledige restart. 

 

Bedoel je met switch de Experiabox of een andere switch? 

Modem, bedoel je hiermee de Experiabox of de KPN tv decoder? 

 

Zijn op de Experiabox alle lampjes groen?


De code betekend dat er geen signaal naar de KPN TV decoder wordt gegeven.

Dus de KPN TV decoder heeft geen signaal vanaf de Experiabox.

Dat wil echter niet zeggen dat de oorzaak ook in het thuisnetwerk gezocht moet worden, het kan immers ook zijn dat de TV stream helemaal niet aankomt bij de IGMP proxy server op de Experia Box.

Ik dit geval zou ik eerder denken aan een probleem op de centrale infrastructuur van KPN dan aan een probleem op het thuisnetwerk.


De code betekend dat er geen signaal naar de KPN TV decoder wordt gegeven.

Dus de KPN TV decoder heeft geen signaal vanaf de Experiabox.

Dat wil echter niet zeggen dat de oorzaak ook in het thuisnetwerk gezocht moet worden, het kan immers ook zijn dat de TV stream helemaal niet aankomt bij de IGMP proxy server op de Experia Box.

Ik dit geval zou ik eerder denken aan een probleem op de centrale infrastructuur van KPN dan aan een probleem op het thuisnetwerk.

 

Dank je wjb, maar ik dacht dat het makkelijk was om eerst thuis te kijken of het probleem niet daar ligt.

En volgende keer zal ik vanaf experiabox anders vermelden. 


...ik dacht dat het makkelijk was om eerst thuis te kijken of het probleem niet daar ligt.

In dit geval zet ik daar mijn vraagtekens bij immers er lijkt een correlatie te zijn met dat onderhoud dat plaatsgevonden heeft. En aangezien er (waarschijnlijk) niets aan het thuisnetwerk veranderd is lijkt mij dat de oorzaak hogerop in het netwerk gezocht moet worden.

Er zijn legio voorbeelden van abonnees die niets speciaal in hun thuisnetwerk hebben staan en toch tegen die vervelende STB-NMC-400 aan blijven lopen. Niet dat jij daar als "gewone" abonnee iets aan kunt doen maar ik grijp jouw bericht graag aan om KPN op te roepen om niet alleen naar het thuisnetwerk van de abonnee te wijzen maar ook de hand in eigen boezem te steken en naar oorzaken hogerop in het netwerk te zoeken.


Hi @DannyD88! Bedankt voor je bericht. Ik heb ook de neiging om dit te wijten aan de werkzaamheden die hebben plaatsgevonden bij jou in de buurt. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ben benieuwd wat voor onderhoud we gepleegd hebben.