Skip to main content

Ik zou willen weten of het normaal is dat bij het opstarten van mijn box deze na plusminus 1 minuut de box zich weer gaat herstarten. Mijn box draait op een bekabelde aansluiten en  de versie is 1.107.4 ben benieuwd of er meer abonnees zijn die hier last van hebben en wat ik hier aan zou kunnen doen?

@Poppie51 

 

Welke KPN router modem heb je?

En met vaste UTP kabels aangesloten (helemaal niet ertussen)?

 

Je hebt KPN app versie 1.107.4

Welke firmware versie heb je? als het goed is: 0.19.4 

 

Kijk ook of de HDMI kabel er goed in zit (zowel in de DIW7022 als in de tv). 


@joop2011 (

  • Mijn modem is de Experia V10
  • kastje is bedraad aangesloten, via wandconnector naar ‘n patch paneel.
  • de huidige versie die mij geboden wordt is 1.107.4, kan hier niets anders van maken.
  • HDMI bekabeling lijkt mij ook in orde.

@joop2011 (

  • Mijn modem is de Experia V10
  • kastje is bedraad aangesloten, via wandconnector naar ‘n patch paneel.
  • de huidige versie die mij geboden wordt is 1.107.4, kan hier niets anders van maken.
  • HDMI bekabeling lijkt mij ook in orde.

 

Je hebt zo wie zo beide versies. KPN tv app (versie 1.107.4) en de KPN firmware (versie 0.19.4).

Kijk bij instellingen en klik op informatie. 

 

Dat patchpaneel, ondersteund die VLAN4 (IGMP snooping)? 

 


@joop2011 

  • firmware is inderdaad 0.19.4
  • wat het patch paneel betreft zou ik niet kunnen zeggen of deze de ondersteuning biedt. Maar wat ik wel kan zeggen, dat de box correct heeft gewerkt en sinds kort deze makken vertoont.

@Poppie51 

 

Wat je kan proberen is de DIW7022 opnieuw laten opstarten.

Houd de kpn toets op de ab (rechtsboven) ingedrukt totdat er een beeld verschijnt.

Kies voor opnieuw opstarten.


Goedemorgen @Poppie51 en bedankt voor jouw bericht :)

@Poppie51

 

Wat je kan proberen is de DIW7022 opnieuw laten opstarten.

Houd de kpn toets op de ab (rechtsboven) ingedrukt totdat er een beeld verschijnt.

Kies voor opnieuw opstarten.

Heeft dit uiteindelijk nog geholpen?


@joop2011 heb op jouw advies deze actie uitgevoerd. Voor als nog lijkt het beter te gaan. Ga morgen zien of het mijn probleem volledig heeft opgelost. Wordt vervolgd…….


@joop2011 goedemorgen, zo als het zich nu laat aanzien lijkt het probleem te zijn opgelost. Wel heb ik nog last van het feit dat wanneer mijn tv opstart het geluid hapert maar dat stopt na enkele seconden. Zo als het nu is, is het wat mij betreft oké 👋


Nadat er een update is geweest herstart ik zelf altijd de ontvanger nogmaals. Ik heb gemerkt dat de app wel eens wilt crashen als ik dat niet doe.

Het geluid hapert direct na opstarten wel eens inderdaad. Dat is bij mij erger op de draadloos aangesloten box dan op de bekabelde box. Ik denk dat dit met buffering te maken heeft en is verdwenen na een paar seconden.


@Roy74 

Dat doen wij ook.

1 keer vergeten en binnen een week problemen.

Jammer dat het niet automatisch gaat.

Een computer moet je ook opnieuw opstarten na een update. 


@Roy74

Dat doen wij ook.

1 keer vergeten en binnen een week problemen.

Jammer dat het niet automatisch gaat.

Een computer moet je ook opnieuw opstarten na een update. 

Nou ja, de ontvanger start wel opnieuw op na een update. Maar ik doe dan standaard uit gewoonte nog een restart. Ik denk dat je gelijk hebt dat je alleen al door dat te doen de nodige problemen voor bent.


@joop2011 goedemorgen, zo als het zich nu laat aanzien lijkt het probleem te zijn opgelost. Wel heb ik nog last van het feit dat wanneer mijn tv opstart het geluid hapert maar dat stopt na enkele seconden. Zo als het nu is, is het wat mij betreft oké 👋

Fijn om te lezen @Poppie51 en bedankt ook dat je dit even hebt laten weten :)

Mocht je toch weer problemen ervaren en er niet uitkomen, laat het ons dan vooral weten!