Skip to main content

Inmiddels 2 mnd na het aanvragen van een Hussel abonnement (van een voormalig Telfort abonnement) kunnen wij en niet sneller internetten en werkt de TV ontvanger niet meer. 

In de tussentijd zijn er 4 monteurs langs geweest. De eerste monteur heeft het modem geïnstalleerd maar geconstateerd dat het signaal van de benodigde 2e lijn niet goed het huis binnenkwam. Hiervoor moest een andere monteur komen om naar de infrastructuur te kijken. 

De 2e monteur heeft de kabel verlengd waardoor de 2 lijnen met elkaar verbonden konden worden en het internet de gewenste 100MBIT haalde. Probleem wat alleen bleef bestaan dat de TV ontvanger niet de nieuwe software kon uploaden om over te schakelen naar het KPN netwerk. Na het bellen met de klantenservice werd mij verteld dat na het updaten van het netwerk zou het moeten werken. Dit was niet het geval.

De 3e monteur kwam kijken en gaf aan dat het signaal niet goed binnenkwam. Hij kon de oorzaak niet goed achterhalen. In zijn poging het op te lossen heeft hij een kabel gebroken waardoor de internet snelheid na zijn bezoek weer terug ging naar 30MBIT. De laatste conclusie is door de 4e monteur getrokken. De monteur ging weg met de opmerking na updaten van het netwerk op afstand zou iig tv weer moeten werken. Dit was niet het geval.

De 4e monteur doorliep dezelfde stappen als de 3e monteur. Hij moest er echter een collega bijhalen. Deze kwam tot de conclusie dat het modem in huis teveel werd doorgeschakeld waardoor het signaal verloren ging. Daarom moest het op een andere plek geïnstalleerd worden. Daarnaast zouden wij op de 2e verdieping ons signaal verliezen (iets wat na het bezoek van de 2e monteur geen probleem was). De enige oplossing was een aantal super WiFi punten aan te schaffen die tevens het probleem van de TV ontvangst zou oplossen. Mijn opmerking dat ik vooral een oplossing wilde en daarin het advies wilde opvolgen werd afgekapt door de 2e monteur middels de opmerking laat me even uitpraten. Want hij was namelijk nog vergeten te vertellen dat mij dit alles 179 euro ging kosten. 

Ik had nog willen overwegen om dit te betalen, maar wat blijkt het resultaat was exact hetzelfde als bij monteur 3. Internet bleef op dezelfde snelheid, TV ontvanger deed het niet en terwijl ik wederom net weer aan het werk was verlieten beide heren het huis met de opmerking over 1 uur zou het allemaal moeten werken. Het signaal van internet bleef 2 dag op 100MBIT en viel daarna weer terug naar 30 MBIT.

Dit laatste bezoek spande wel de kroon, de wijze waarop de heren de montage van het modem hebben uitgevoerd was ronduit slordig. We zijn een gat rijker in de muur en de losse kabeltjes liggen er keurig rommelig bij.

Restte ons niks anders dan weer bellen met de klantenservice. Daar werd mij excuses aangeboden voor het gedrag van de monteur. Ook kon ik de super WiFi punten terug brengen naar de winkel omdat dit binnen de 30 dgn bedenktermijn zat. Nu woon ik om de hoek bij zo'n winkel dus een bezoek was snel gedaan. Aangekomen bleek alleen dat de medewerker niks kon betekenen voor me omdat ik beter eerst kon betalen en dan pas geld terug kon  claimen. 

In mijn belletje met de klantenservice werd ook aangegeven dat er contact opgenomen zou worden voor een volgende monteurs afspraak. U raadt het al dat belletje van binnen 3 werkdagen heeft nu 1,5 week later nog steeds niet plaatsgevonden. 

Nu rest mij simpelweg de vraag aan KPN hoe gaan jullie ons helpen?

En Hoe kom ik van de super WiFi punten af zonder kosten te hoeven maken want heel veel vertrouwen in de terugbetaling hebben we niet?

Hoe is de tv ontvanger met de Experiabox verbonden? Gewoon een rechtstreekse kabel? Zonder dat daar iets tussen zit? Geen extra kastjes ofzo?


Nope, directe verbinding. Dit na de 1e monteur gelijk aangepast want eerst was dit nog indirect verbonden.

Daarvoor gebruikte ik een TP link, waar ik gelijk van aangegeven heb dat ik daar niet gehecht aan ben. 


Nope, directe verbinding. Dit na de 1e monteur gelijk aangepast want eerst was dit nog indirect verbonden.

Daarvoor gebruikte ik een TP link, waar ik gelijk van aangegeven heb dat ik daar niet gehecht aan ben. 

Ok. En als je die kabel achter uit dat tv kastje trekt en je steekt hem in een laptop, ziet u dan rechtsonder bij het klok meteen een melding, zoiets van "U bent nu verbonden met het LAN netwerk" of zoiets?