Skip to main content
Beste,



Sinds een aantal dagen kan ik bepaalde content op de Netflix app op de KPN 4k tv ontvanger niet meer openen. Ik krijg dan de melding: " Deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld. Probeer het later opnieuw of selecteer een andere titel." Foutcode: tvq-pm-100 (5.2.100).



Deze foutmelding krijg ik nu sinds een paar dagen. Nooit eerder last van gehad. Veel andere titels kunnen nog wel gewoon worden afgespeeld.



Kunt u aangeven wat hiervan de oorzaak is en hoe dit zal/kan worden opgelost (en op welke termijn)?



Bvd.



Gr. Tim
Hoi Tim,



Deze foutmelding heeft te maken met een HDCP fout. Zie ook de hulppagina van Netflix: Netflix-fout tvq-pm-100 (5.2.100)

Problemen met je hardwareverbinding oplossen

Er kan een HDCPv-probleem optreden op je apparaat waardoor je content niet kan worden afgespeeld. Los het probleem als volgt op:


  1. Controleer of je een HDMI-kabel gebruikt.
  2. Omzeil ontvangers of stereoapparatuur door het apparaat rechtstreeks op je tv aan te sluiten.
  3. Probeer de uiteinden van de HDMI-kabel om te keren.
  4. Probeer een nieuwe HDMI-kabel.
  5. Probeer een andere HDMI-poort op je tv.
  6. Probeer een HDMI-poort op een andere tv, indien beschikbaar.

  • Als je kunt streamen op een andere tv, is er mogelijk een probleem met de HDMI-poort van de oorspronkelijke tv. Neem contact op met de tv-fabrikant voor verdere hulp.


Kun je testen of deze stappen het probleem verhelpen? Probeer de TV-ontvanger direct aan te sluiten (geen randapparatuur) en eventueel een ander hdmi kabel/poort. Ik ben benieuwd of het dan wel werkt.
Beste,



Het heeft niets te maken met de hdmi kabels, dit heb ik getest.



Tussen de 4k ontvanger en de tv heb ik een Denon receiver en dit wil ik zo houden. Al mijn apparatuur is voorzien van de meest recente HDCP standaarden, dus daar kan het niet aan liggen.



Bovendien heb ik dit probleem sinds kort. Voor 2 weken geleden kon ik alles nog afspelen. Het lijkt wel alsof ik elke dag minder content kan afspelen. Wat ook vreemd is, is dat ik bepaalde content nog altijd wel kan afspelen. Ook bij series; soms kun je een aantal afleveringen achter elkaar en dan ineens de volgende niet. Erg vreemd dit.



Kan dit ook een probleem van de ontvanger zijn? Is wellicht een update vanuit jullie voor de Netflix app nodig?



Zijn hier meer meldingen over?



Mvg Tim
Ik krijg dan de melding: " Deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld. Probeer het later opnieuw of selecteer een andere titel." Foutcode: tvq-pm-100 (5.2.100).

Kan je eens een voorbeeld noemen van een titel die je niet kunt afspelen?

Dan kan ik het hier ook eens proberen.
Bijvoorbeeld de serie vis a vis
Bijvoorbeeld de serie vis a vis

Ik heb geen problemen met het afspelen van aflevering 1 van de serie vis a vis op onze 4K ontvanger (ZTE ZXV8001).


Tussen de 4k ontvanger en de tv heb ik een Denon receiver en dit wil ik zo houden. Al mijn apparatuur is voorzien van de meest recente HDCP standaarden, dus daar kan het niet aan liggen.




Ik ga je ook niet vragen de receiver de deur uit te doen, maar kun je als test de 4k ontvanger direct verbinden met de TV? Werken die afleveringen dan wel?

Eerst moeten we het probleem duidelijk krijgen, daarna kunnen we kijken waar de oplossing vandaan moet komen.
Ik ga je ook niet vragen de receiver de deur uit te doen, maar kun je als test de 4k ontvanger direct verbinden met de TV? Werken die afleveringen dan wel?

Gezien de beschrijving van Netflix zelf t.a.v. die melding lijkt me het heel verstandig om dat te controleren.





Bron.
@Tim354: Heb je misschien al verder kunnen testen? Ik ben benieuwd.