Skip to main content

Hi, 

Sinds 2 maanden doet mijn netflix het niet meer. Ik heb al contact gehad met Netflix en zij geven aan dat dit een bekend probleem is bij kpn, dat eraan gewerkt wordt maar het duurt nu al wel heel lang.

Wat kan ik doen? De app opent wel, wel ondertiteling en geluid maar het beeld blijft zwart. 

Ik hoor het graag! 

 

Groetjes, 

Gwendolynn 

Waarop wilt u Netflix kijken? Via een decoder van KPN of op je smart TV?


Hi! 

 

Via kpn idd. Het is geen smart tv. Via ondemand kies ik dan voor netflix. Van de een op de andere dag deed hij het ineens niet meer. 


Als u de ontvanger reset en daarna de inloggegevens opnieuw probeert in te voeren?


Hallo @GwF en welkom op het KPN Forum :) 

 

Zoals @Jeroen Ruiter al aangeeft, zou dit probleem te verhelpen moeten zijn door je tv ontvanger eens een reset te geven. Hoe je dat doet, zie je hier (bij stap 2).  Wil je ons laten weten of het daarna weer mogelijk is om Netflix te kijken via de tv ontvanger? 


Hi allen, 

 

Bedankt voor het meedenken! Ik heb dat alles geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Wellicht is de hdmi kabel niet goed meer, dus deze vervang ik morgen. Ik zal laten weten of het daarmee opgelost is! 


En @GwF? Werkt het weer? Ik kan me niet echt voorstellen dat het de HDMI-kabel was eerlijk gezegd.


@Paul_  Het duurde even ivm tijdsgebrek, maar vanmorgen een nieuwe hdmi kabel gekocht en nu werkt het inderdaad weer! Het verbaast mij ook, maar wel heel fijn! 


@Paul_  Het duurde even ivm tijdsgebrek, maar vanmorgen een nieuwe hdmi kabel gekocht en nu werkt het inderdaad weer! Het verbaast mij ook, maar wel heel fijn! 

Wat fijn! Ik ben positief verrast in ieder geval.:slight_smile: Als er nog eens vragen zijn, laat het vooral weten.


Hi,

Hier ook geen netflix via kpn.

Heb al een nieuwe HDMI kabel gekocht en aangesloten, maar helaas zonder succes.

Heeft iemand nog andere tips? 

Krijg ook de laatste software update niet geïnstalleerd. Misschien dat dit een vergelijkbaar probleem is? 


Hi,

Hier ook geen netflix via kpn.

Heb al een nieuwe HDMI kabel gekocht en aangesloten, maar helaas zonder succes.

Heeft iemand nog andere tips? 

Krijg ook de laatste software update niet geïnstalleerd. Misschien dat dit een vergelijkbaar probleem is? 


Welke ontvanger @liet ? Een Motorola toevallig? 

Zo nee; Heb je al een reset geprobeerd?

  • menu
  • instellingen
  • 2x gele knop afstandsbediening drukken
  • terugzetten naar fabrieksinstellingen en rustig laten doorlopen. 

 


@Anneke-Anna ik heb de experia box v10. Heb alles al meerdere keren gereset , zowel de experia box als de tv ontvanger. Helaas zonder succes. 

Heb ook via het menu geprobeerd te resetten, maar heb geen menu meer 😬

 


Heb ook via het menu geprobeerd te resetten, maar heb geen menu meer 😬

 

Ja, dat gebeurd soms, lastig maar wel te verhelpen normaliter dan. Kan zijn dat het zich nog hersteld, zo niet volg de stappen van het linkje hieronder. 

Hier hoe te resetten zonder menu, onderaan de pagina: linkje

 

 

 


@Anneke-Anna Helaas nog steeds geen succes. 😬😔

Morgen kpn maar even bellen, want dit is echt drama zo. Elke keer als ik de tv ontvanger aanzet gaat ie proberen de nieuwe software te downloaden. 🙈


@Anneke-Anna Helaas nog steeds geen succes. 😬😔

Morgen kpn maar even bellen, want dit is echt drama zo. Elke keer als ik de tv ontvanger aanzet gaat ie proberen de nieuwe software te downloaden. 🙈

Lastig! Hopelijk word je goed geholpen. Succes 🤞


@Anneke-Anna dank je wel voor je hulp! 😀 Zal vast goedkomen👍


Goedemorgen @liet en welkom hier op het KPN forum!

 

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden maar irritant dat het maar niet wil lukken met Netflix. Heb je nog contact met ons gehad en is er inmiddels een oplossing? Mocht er nog geen oplossing zijn dan maak ik hier graag werk van. Waar ik in eerste instantie vooral benieuwd naar ben, is welk type tv ontvanger je in gebruik hebt. Het kan zijn dat je nog een verouderd type tv ontvanger hebt (Motorola VIP 1853) en deze kun je gratis om laten ruilen. Daar kun je deze link voor gebruiken. 


@JanZ_ ik kan niet vinden of het een motorola is. Op de tv ontvanger staat ZXV8001 met software versie 8.0.102_2.


Hoi @liet , bedankt voor de toelichting. Dan is het geen verouderd type tv ontvanger en daarom duik ik hier graag verder voor je in. Zou je daarom je forumprofiel in willen vullen zodat ik je klantdossier erbij kan pakken? Alvast bedankt :)


@JanZ_ Top! Ik heb mijn profiel ingevuld. Heb je zo genoeg informatie?


Yes, hier heb ik voldoende aan @liet , bedankt 🙂 Waar ik nog even benieuwd naar ben; kun je wel Netflix kijken via kanaal 200?


@JanZ_ dat werkt helaas ook niet. 

Ik kan wel netflix via de netflix app op mijn smart tv zelf kijken.


Dat is jammer; wat gebeurt er precies wanneer je via kanaal 200 probeer te kijken? Wat krijg je op dat moment precies te zien? Niks te nadele van onze producten maar zelf zou ik altijd de de app van je smart tv gebruiken voor Netflix. KPN ontwikkelt deze app alleen voor mensen in Nederland die gebruik maken van onze tv ontvangers. Een smart tv wordt in de regel wereldwijd gebruikt en dat betekent vaak dat de fabrikant meer middelen heeft om een app zoals Netflix door te ontwikkelen. Maar wat ik wil doen, is je tv ontvanger omruilen want je moet ook via de ontvanger gebruik kunnen maken van Netflix. Mijn systeem ziet nu echter dat de tv ontvanger actief is en daarom lukt het me nu niet om deze om te ruilen. Zodra de tv ontvanger langer dan uur lang helemaal uitstaat (dus niet op stand by) kan ik er voor zorgen dat hij wordt omgeruild. Als je in de gelegenheid bent, zou je dan de desbetreffende ontvanger uit willen schakelen en mijn een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt!


@JanZ_  dank je wel! ik heb de ontvanger zojuist helemaal uit gezet. 


Jij ook bedankt @Liet 🙂 Je mag de tv ontvanger weer aanzetten hoor, het is me gelukt om een omruil voor je aan te vragen. De nieuwe ontvanger ligt aanstaande maandag voor je klaar bij de Karwei (Hoofdweg 11). Je dient de 'oude' tv ontvanger wel mee te nemen en dan kun je deze omruilen voor het nieuwe exemplaar. Laat je mij maandag (of later in de week) nog weten of de problemen hiermee zijn verholpen?


@JanZ_  vandaag alles aangesloten en hij werkt super! Heel erg bedankt voor je hulp!


Reageer