Skip to main content

zijn wij een film aan het bekijken en geeft hij aan dat er meedere mensen kijken en wij geen film meer

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst en  titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

 

Deel je je abonnement / heb je je gegevens ook aan anderen verstrekt?

Heb je zelf elders ingelogd, bv KPN tv ontvanger van familie?

De meesten hebben het HD abonnement. Daarmee kan op 2 apparaten tegelijkertijd gekeken worden. Wie het laatst komt...


Wie het laatst komt...

...kan er niet in. :wink:

 

Log eens in op jouw account en bekijk de "Recente streaming-activiteit".

Misschien dat je dan wat wijzer wordt wie wanneer jouw Netflix account gebruikt.


Hoi @Vlakkeriet5. Welkom op het KPN Forum! Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is dat Netflix wordt afgesloten als je midden in een film of serie zit. PeterG en wjb hebben al goed antwoord gegeven op jouw vraag, waarvoor dank. Is jouw vraag hiermee beantwoord? Als je verder nog vragen hebt, dan horen we het graag van je!


Op misbruik van het abo is Netflix nu ook actief aan het monitoren en afsluiten c.q. aanpassen.

 


Misbruik kan ik het niet nemen als je je abonnement deelt met meerdere mensen. Ik heb zelf het duurste abbo en de medewerker van Netflix heeft destijds zelf aangegeven dat het delen van je abbo met familie of vrienden is toegestaan. Dat deed hij zelf ook.

 

Bij het abonnement was altijd het maximaal aantal apparaten aangegeven waarop je mocht downloaden. Hoe duurder het abbo, hoe meer apparaten. Bij mijn abbo is het 4 schermen. Enige tijd geleden heeft Netflix dit veranderd in een maximaal aantal schermen waarop je mag kijken.

Netflix heeft dus (wellicht terecht) het eigen beleid hierin veranderd en gaat actief monitoren (afsluiten verwacht ik niet, want ik betaal gewoon mijn 13,99 per maand) maar dit is een mogelijkheid die men zelf heeft aangeboden.

Voorlopig mag je gewoon legaal met meerdere gezinnen samen Netflix gebruiken. Neem je een abbo van 14 euro en je zou dit samen betalen met 2 of 4 gezinnen, dan zijn de kosten 7 euro of 3,50 per gezin. Ik weet niet hoe lang dit nog mogelijk is….


 


Hallo @jlthkoch , dat klopt, kon in het verleden ook, maar Netflix is daar op terug gekomen i.v.m. veelvuldig misbruik en dalende inkomsten omdat delers niet voor een eigen abo betalen.

Heeft vorig jaar een heel artikel over in de media gestaan.

Je kunt ook al niet meer 1 maand gratis proefkijken wegens misbruik.

 


Hallo @JanD, tot op heden kun je in ieder geval nog met 4 “gezinnen” tegelijk kijken, dat hebben ze altijd toegestaan en is ook nog toegestaan volgens de site van Netflix.

Wellicht dat er mensen een eigen abbo nemen, maar wellicht zijn er die ook opzeggen omdat ze het abbo samen betalen als ze dat ook niet meer toestaan… Ik “schenk” het gebruik van mijn abbo door andere vrienden / familie, maar er zijn misschien wel mensen die het samen betalen.

Als Netflix daadwerkelijk iets gaan veranderen of zelfs “stappen ondernemen” omdat ik mijn account -met toestemming van Netflix zélf- deel mag men dat wel even netjes aan mij komen vertellen dat dat niet meer mogelijk is.


Netflix heeft ook nog helemaal geen acties uitgezet om het delen van een abonnement tegen te gaan. Er zal dus iets anders aan de hand zijn.

Heb je de "Recente streaming-activiteit" als bekeken in jouw Netflix account?

Staan daar onbekende apparaten tussen?


Volgens mij zijn de gebruiksvoorwaarden van Netflix heel duidelijk. Citaat:

 

4.2 De Netflix-dienst en de content die via de dienst beschikbaar is, zijn alleen bedoeld voor je persoonlijke, niet-commerciële gebruik en mogen niet worden gedeeld met personen buiten de huiselijke kring. Tijdens je Netflix-lidmaatschap verlenen we je een beperkt, niet-exclusief en niet-overdraagbaar recht om de Netflix-dienst te gebruiken en Netflix-content te kijken. Onverminderd het voorgaande wordt er geen recht, eigendom of belang aan jou overgedragen. Je stemt ermee in om de dienst niet te gebruiken voor openbare vertoningen.

 

Ze hebben het in het begin oogluikend toegestaan, maar de bedoeling is nu wel degelijk om het delen van abbonnementen te gaan inperken. 

Het is nu een beetje hetzelfde als de discussie over het downloaden van films. Iedereen weet dat het niet mag maar het wordt volop gedaan.

 


Ze hebben het in het begin oogluikend toegestaan, maar de bedoeling is nu wel degelijk om het delen van abbonnementen te gaan inperken. 

Dat is inderdaad de bedoeling echter er zijn door Netflix nog geen concrete acties ondernomen om dit te bewerkstelligen.


Volgens mij zijn de gebruiksvoorwaarden van Netflix heel duidelijk. Citaat: <…..>

 

Ze hebben het in het begin oogluikend toegestaan, maar de bedoeling is nu wel degelijk om het delen van abbonnementen te gaan inperken. 

Het is nu een beetje hetzelfde als de discussie over het downloaden van films. Iedereen weet dat het niet mag maar het wordt volop gedaan.

Ik geloof best dat het in de algemene voorwaarden staat, maar ik heb dus zwart op wit dat ik het account mag delen en dat mag dan ook.

Ik denk dat een eventueel verbod lastig te handhaven zal zijn, want de overige 3 (fictieve) personen binnen mijn huiselijke kring bevinden zich wel eens elders en hebben dan ook het recht daar Netflix te gebruiken en daarnaast heeft men het in het verleden gewoon toegestaan en zijn mensen op basis van dit gegeven misschien wel een abonnement aangegaan.

Als men in de toekomst gebruik buiten de huiselijke kring wil gaan verbieden en daarop handhaven dan ben ik benieuwd hoe ze vast gaan stellen dat mijn vrouw en kinderen (ik heb niet eens kinderen) elders in het land vertoeven en daar de Netflix gebruiken niet tot mijn huishouden behoren. Ze weten niet eens welk persoon er gebruik maakt op dat moment.

Ik denk dat het een hoop bangmakerij is, maar in de praktijk zal blijken dat men er niets tegen kan doen. (Of ze moeten stellen dat je nog maar één apparaat tegelijk mag gaan gebruiken, maar dan moeten de abonnements tarieven omlaag)

 


Netflix geeft aan op IP-niveau te gaan controleren en eventueel actie te ondernemen.

Zie onderstaande link:

Controle Netflix

 


Ja dat lijkt mooi, maar ik ben benieuwd hoe men dat in de praktijk kan gaan doen. In het geval van het beste abonnement (waarbij 4 gebruikers mogelijk zijn) en een gezin van maximaal 4 personen die elk op hun eigen lokatie Netflix willen kijken (De één zit thuis, de ander bij een vriendin, de ander op school, de ander in de trein) bevinden die mensen zich dus op verschillende locaties en ik zie niet dat Netflix dit gebruik kan ontzeggen of voorkomen. Zou ook raar zijn, want ze horen bij het gezin, ongeacht de lokatie. Men zal moeten achterhalen dat het geen gezinsleden zijn die verbinding maken.

Ook al omdat men het eerder wél heeft toegestaan en wellicht mensen op basis van die informatie een abonnement zijn aangegaan. Wil men nu bijvoorbeeld gaan beperken van welke locaties je gezinsleden gebruik mogen maken van Netflix, dan mag de abonnementsprijs wel drastisch omlaag.

In eerste instantie willen streamingsdiensten accountsharing met vergaarde gebruikersdata – bijvoorbeeld controle van veel gebruikte IP-adressen gekoppeld aan locatiebepaling – bestrijden. Mocht dit niet tot het gewenste succes leiden, wordt toch overwogen om nog strengere eisen aan het inloggen bij de online dienst te gaan stellen. Daarbij wordt zelfs vingerafdrukverificatie overwogen. Maar ook verplichte regelmatig wachtwoordresets en gebruik van tweestapverificatie door het versturen van een beveiligingscode via sms zijn opties om accountsharing tegen te gaan.

 

Het is meer bangmakerij, want wat zou die “controle van veel gebruikte IP-adressen gekoppeld aan locatiebepaling” op kunnen lossen in dit geval? Of vingerafdrukverificatie of beveiligingscode via sms? Gezinsleden kunnen zich overal bevinden en men kan aan de vingerafdruk niet zien dat het géén gezinslid is.
 

Zolang de klant zich houdt aan het voor zijn account maximaal aantal toegestane gebruikers is er geen vuiltje aan de lucht, ongeacht deze “dreigementen” of de algemene voorwaarden. Die verplichte regelmatig wachtwoordresets zijn irritant maar voorkomen niet dat je met het maximaal aantal toegestane gebruikers gebruik maakt van Netflix.

Normaal gesproken had men lang geleden al maatregelen moeten nemen dat er niet meer dan 4 gebruikers tegelijk inloggen, men kan dit wellicht nu gaan proberen te voorkomen, maar hoe een Netflix-lid zijn aantal toegestane gebruikers invult is een zaak van dit Netflix-lid, al zou het alleen maar zijn omdat dit niet controleerbaar is.


Volgens mij zijn de gebruiksvoorwaarden van Netflix heel duidelijk. Citaat: <…..>

 

Ze hebben het in het begin oogluikend toegestaan, maar de bedoeling is nu wel degelijk om het delen van abbonnementen te gaan inperken. 

Het is nu een beetje hetzelfde als de discussie over het downloaden van films. Iedereen weet dat het niet mag maar het wordt volop gedaan.

Ik geloof best dat het in de algemene voorwaarden staat, maar ik heb dus zwart op wit dat ik het account mag delen en dat mag dan ook.

 

 

Ik ben bang dat een uitspraak van een helpdesk medewerker in een chat niet als een zwart op wit bewijs zal worden geaccepteerd. Als je daarmee aankomt bij Netflix zullen ze aangeven dat de medewerker een fout heeft gemaakt. Je hebt de gebruiksvoorwaarden van Netflix geaccepteerd en die zijn geldig.


Ik ben bang dat een uitspraak van een helpdesk medewerker in een chat niet als een zwart op wit bewijs zal worden geaccepteerd. Als je daarmee aankomt bij Netflix zullen ze aangeven dat de medewerker een fout heeft gemaakt. Je hebt de gebruiksvoorwaarden van Netflix geaccepteerd en die zijn geldig.

Kan ik mij iets bij voorstellen, maar doet niets af aan het argument dat oneigenlijk gebruik niet aantoonbaar is en dat mensen (ik niet) wellicht op basis van dit soort beweringen een abonnement zijn aangegaan.

Zolang je je beperkt tot het aantal toegestane gebruikers in je account is er geen vuiltje aan de lucht. En dit is inclusief de laatste maatregelen waar men mee loopt te dreigen.


Reageer