Skip to main content

Ik heb juist een Netgear ProSafe GS105E via KPN gekocht. Dit is om de kabel uit de Wifi repeater (TP-link) te splitten naar interactieve TV modem en muziek streamer.

De TV reageert echter niet, geen signaal. De decoder is een MZ-101 (Kaonmedia).

Is het een kwestie van beter configureren (IP adressen etc) of werkt deze combi gewoon niet?

Dank! Pieter

Je probeert de tv stream via wifi en een switch werkend te krijgen? Kpn is niet je provider begrijp ik?


Dank voor je reactie Joep. Idd KPN is niet mijn provider, dat is CanalDigitaal, dat zou toch niet uit moeten maken?


Canal Digitaal levert het signaal toch via je satellietschotel. Dat is dan toch een coax (op mijn tv is dat een F-connector). Dat gaat helemaal niet via internet. En dus ook niet via zo'n switch.

Zo lang de schotel (LNB) is verbonden met de F-connector (hier links op de foto) van je MZ-101 (daar staat LNB bij) heb je ontvangst. Zelfs geheel zonder internet.

Als je de CD-app gebruikt; die gaat via het gewone internet en dan maakt een managed of unmanaged switch helemaal niet uit.


Dit is iets te kort door de bocht. CD gebruikt wel degelijk internet (op dat doosje). O.a. voor terugkijken. Maar de combinatie van die TP link, daar heb ik mijn twijfels bij als je daar meerdere apparaten op aansluit, dan helpt die switch niet meer...


Even voor mijn beeldvorming hoe de aansluiting zit.

Komt er een kabel naar die WiFi repeater vanaf je modem en splits je die naar repeater en TV kastje

Of

Is die repeater draadloos verbonden met de basis?


Beste Forumgebruikers,

Allereerst wat fijn zoveel positieve reacties te zien. @Beosound100 't is zoals je zegt. @Doornekamp33 inderdaad de Wifi repeater is draadloos verbonden. De CanalDig ontvanger is met HDMI kabel aan de TV verbonden. Als de CD ontvanger direct op de Wifi repeater zit, werkt ie prima.

Begrijp ik nu van jullie allen dat ik beter een Wifi repeater met 2 ethernet uitgangen kan kopen en dat deze constructie: Wifi repeater (TPlink RE-650; slechts een uitgang) icm Netgear switch (in feite een splitter voor een simpele ziel als ik ben...) kansloos is?

Dank, beste groet,

Pieter


Dan word het even de vraag welke instellingen je nodig hebt bij je verbinding, heb je internet en CD via on-line? Misschien dat daar wat te vinden is.

De switch is namelijk geen dom ding, je kan er een hoop op instellen kwa verbinding en bij KPN werkt die zo uit de doos, maar bij jou dus niet.

Mooiste zou wel zijn een kabel er naar toe en dan de repeater met box erna inpluggen, draadloos is altijd lastig, die TP heeft het best druk als je alles gebruikt.


Dank je wel @Doornekamp33 Ik ga 't proberen bij Online maar veel kans geef ik me niet op voorhand. Zij ondersteunen in het geheel niet Wifi extenders/repeaters dat weet ik wel. 
“Mooiste zou wel zijn een kabel er naar toe en dan de repeater met box erna inpluggen, draadloos is altijd lastig, die TP heeft het best druk als je alles gebruikt.” Welke kabel verbinding bedoel je precies. De Wifi repeater heeft een kabel uitgang, bedoel je die te verbinden met de router via de switch, of bedoel je iets anders?

Dank, beste groet,

Pieter