Skip to main content

Ben ik de enige die absoluut niet blij is met het nieuwe menu?

Geen geplande programma's voor opnemen kunnen zien tenzij deze al in de gids aanwezig zijn.

Een herinnering voor een programma instellen zodat deze meteen overschakelt, de ene keer schakelt deze wel direct over en de andere keer niet.

Geen beeld kader meer als je in de gids kijkt.

En dan de belangrijkste klacht: Wat is dit nieuwe menu enorm traag!!

Eerst even een paar weken gewacht met bellen met KPN want misschien werd het beter en je moet er natuurlijk even aan wennen. Uiteindelijk gebeld en de medewerker alles uitgelegd. Deze kan er verder niets aan doen maar de klacht van het trage menu had hij vaker gehoord. Hij vroeg hoe oud de 2 iTV kastjes waren (beiden uit 2015) en dat was wel oud zei hij. Hij zou een nieuwe opsturen en als dat de oplossing zou zijn dan zou de andere ook omgeruild worden. Vandaag een nieuw kastje binnen gekregen (datum 2014!) en deze aangesloten. Na installatie deze uitgeprobeerd en deze is zo mogelijk nog langzamer dan het andere kastje uit 2015. Nu zal de datum niet zoveel uitmaken maar toch. Ik ben niet gauw boos maar nu toch wel heel erg teleurgesteld. Ik wil graag 2 nieuwe kastjes waarop het menu wel snel werkt, dat dat kan heb ik bij mijn zoon gezien, deze heeft een ander model kastje, wel ook zwart maar kleiner. Hier werkt het menu wel snel en als hij het kastje aan zet heeft hij ook meteen beeld, ook dat duurt bij mij een aantal seconden voordat het kastje aan gaat wat ik weliswaar nooit storend heb gevonden.

Hallo @usr01496,

Om meteen maar met een teleurstelling te komen. Als je nu een HD ontvanger hebt van het type VIP2952 of HMB2260 kom je niet in aanmerking voor de nieuwere VIP5202 ( de kleine zwarte). Je kan wel upgraden naar het 4K abonnement welke €2,50 per maand extra kost, dan krijg je hem wel.  Het omruilen van degelijke hd ontvangers heeft geen enkele zin, de datum op de kastjes zijn gewoon productiedatums en hebben allemaal exact dezelfde hardware. Verder zal elke omruil wat wordt aangevraagd ook weer exact dezelfde ontvangers opleveren. 


Ik vermoed dat jouw zoon een nieuwe klant is geweest, want die krijgen hem wel standaard. Om meteen maar een vervolgvraag te beantwoorden. Nieuwere klanten hebben nog geen apparatuur en krijgen eenmalig de nieuwste apparatuur in bruikleen. Als dit bij alle klanten gedaan wordt is het een zwaar milieubelastend proces en dat moet je niet willen. 
Neemt niet weg dat de HD ontvangers gewoon vlot moeten werken. KPN is op dit moment bezig met het onderzoek en een mogelijke oplossing voor dit issue. Helaas is het dus nog even afwachten wanneer en hoe dit opgelost gaat worden. 

De geplande opnames is een veel gehoorde klacht en vanuit de pilot hebben we dit ook aangegeven. Hier zal naar gekeken worden. Ook hier is dus nog afwachten of dit aangepast gaat worden. 


Mijn TV ontvanger is de HMB2260 v2 en mijn zoon is onlangs verhuisd en overgestapt van Ziggo naar KPN en deze heeft de ontvanger VIP5202. Net even gebeld met hem.

KPN zojuist gebeld, gelukkig niet druk aldaar, en gevraagd of ik deze ook kon krijgen, wil best 2,50 extra betalen daarvoor, maar dat is alleen mogelijk als ik een nieuw abonnement af sluit. Nou vraag ik je, kennelijk betaal ik met 105,50 euro per maand niet genoeg. 2,50 geen probleem maar met een nieuw 4K abo kom ik op bijna 150 euro per maand uit als ik alles wil houden met wat ik nu ook heb. Ik ben hier echt boos over Chris. Wel bedankt voor je eerlijke antwoord. Gr. Hans 


Snap ik helemaal @usr01496. Ik wil er wel bij melden dat ik zelf niet werk bij KPN.
Hier komt nog wel een moderator (medewerker van KPN) langs, maar ik denk niet dat die hier nog veel aan kan doen.  Hoop wel dat er snel een oplossing komt voor de traagheid van de ontvangers. 

 


Nou vraag ik je, kennelijk betaal ik met 105,50 euro per maand niet genoeg. 2,50 geen probleem maar met een nieuw 4K abo kom ik op bijna 150 euro per maand uit als ik alles wil houden met wat ik nu ook heb.

Ik vind het prijsverschil wel heel erg groot en ik vraag me dan ook af hoe je dit berekend hebt.

Voor abonnees met een FOX Sports abonnement wordt KPN Hussel meestal iets duurder maar zonder FOX Sports abonnement zien we eigenlijk altijd dat KPN Hussel goedkoper is.

Kan je hier eens een screenshot plaatsen van de kostenspecificatie van jouw laatste factuur.

Wel even persoonlijk gegevens wegpoetsen of er vanaf knippen.


Dat heb ik niet zelf berekend maar de medewerker van KPN aan de telefoon. Dat verschil zit 'm in de zaken die ik nu gratis heb bij mijn huidige KPN plust abonnement.

Daar moet ik dan allemaal een apart abonnement voor nemen en de 3 kostbaarste daarvan zijn:

Onbeperkt gratis bellen met de huistelefoon naar alle nummers in binnen en buitenland. Ook naar 06 nummers en ik bel regelmatig naar Frankrijk. Vaste telefoonlijn wil ik behouden en zelfs dat kost al 2 euro per maand extra.

Fox Sports abonnement dat nu dus gratis is.

Spotify Premium heb ik nu gratis bij mijn abonnement en moet ik dus ook apart afsluiten.

Ga zo maar door, 5x KPN veilig zal ook wel extra in rekening worden gebracht wat nu ook gratis is.

Gr. Hans 


Dat heb ik niet zelf berekend maar de medewerker van KPN aan de telefoon. Dat verschil zit 'm in de zaken die ik nu gratis heb bij mijn huidige KPN plust abonnement.

Daar moet ik dan allemaal een apart abonnement voor nemen en de 3 kostbaarste daarvan zijn:

Onbeperkt gratis bellen met de huistelefoon naar alle nummers in binnen en buitenland. Ook naar 06 nummers en ik bel regelmatig naar Frankrijk. Vaste telefoonlijn wil ik behouden en zelfs dat kost al 2 euro per maand extra.

Fox Sports abonnement dat nu dus gratis is.

Spotify Premium heb ik nu gratis bij mijn abonnement en moet ik dus ook apart afsluiten.

Ga zo maar door, 5x KPN veilig zal ook wel extra in rekening worden gebracht wat nu ook gratis is.

Gr. Hans 

Dat gaat echt geen verschil van 45 Euro opleveren hoor.

Sterker nog, het zou maar zo kunnen zijn dat je goedkoper uit bent.

Ik heb even een 100Mbps Hussel abonnement genomen met twee TV ontvangers met alle door jou genoemde opties en daar bovenop nog het pluspakket van €6,99.

De kosten per maand €105,97.

Weet je dat je nu ook voor al die Spotify Premium betaalt. Je ziet het alleen niet omdat de kosten in de basisprijs opgenomen zijn. 


Bij mij is in alle gevallen hussel duurder 

En een 4k kan ik niet nemen met mijn abonnement 

@wjb vraagje waarom kan kpn niet iets extra rekenen voor omruilen naar nieuwe apparatuur

Voor vaste klanten 

Mensen die het graag willen betalen een paar tientjes bijvoorbeeld 

Jij hebt een v12 experiabox om te testen 

Veel mensen willen dit ook om bijvoorbeeld wifi ax omdat de nieuwe telefoon het ondersteund 

Aan de mede  lezers ik heb eigen apparatuur 

En voor de wifi een netgear r9000 

 

 


Je hebt gedeeltelijk gelijk, ik heb zelf net even de berekening gedaan en kom zeg maar op 121 euro.

Waarom de KPN medewerker dan zo hoog uit kwam? Zal ik wel niet goed begrepen hebben.

16 euro per maand meer en dat dan alleen omdat ik een nieuwe ontvanger wil die wel goed werkt.

Ik dacht het niet.


Ja, voor vaste klanten zou men best een keer iets extra kunnen en mogen doen.

Sinds 1978 klant bij KPN en zodra internet beschikbaar was ook. Eerst via de telefoonlijn, later via ADSL en sinds medio 2011 via glasvezel.


Je hebt gedeeltelijk gelijk, ik heb zelf net even de berekening gedaan en kom zeg maar op 121 euro.

Waarom de KPN medewerker dan zo hoog uit kwam? Zal ik wel niet goed begrepen hebben.

16 euro per maand meer en dat dan alleen omdat ik een nieuwe ontvanger wil die wel goed werkt.

Ik dacht het niet.

Dus je hebt nu een 500Mbps Alles-in-1 Premium abonnement met FOX Sports en het Pluspakket en je bent KPN Compleet?


Dat klopt helemaal.


Dat klopt helemaal.

Zou je dan toch een screenshot kunnen maken van de kostenspecificatie op de tweede pagina van de laatste factuur en die met ons kunnen delen.


Bij deze.

Â