Skip to main content

Vrienden, ik ben het spuugzat. Allereerst krijg je na het aangaan enige tijd later een pakket thuis gedropt zonder gebruiksaanwijzing/instructies.  Proberenderwijs kom je wat te weten, o.a. waar alle knoppen van de afstandsbediening voor waren en wat de mogelijkheden zijn van het systeem, het was even zoeken. Ik geloof niet dat zoiets de bedoeling is. Schande !
De madam van de KPN winkel gaf in eerste instantie aan dat wij de twee afstandbedieningen kunnen gebruiken voor 1 tv. ( net al het vorige pakket  )

1) Daar ben langdurig mee in de weer geweest, 3 klantenservice medewerkers gesproken waarvan  1 een bestandje stuurde met de mededeling “dan moet het lukken”. Blijkt nu, na een hoop ge-etter, dat het helemaal niet mogelijk was om twee afstandbedienigen op een tv te gebruiken, aangezien alles op Bluetooth gaat dan is het blijkbaar onmogelijk. Lekker dan! 
2) Volgende probleem was de ingebouwde Chromecast. Het moet volgens de wervende tekst van KPN mogelijk zijn om je foto’s of eigen filmpjes te streamen via de iPad of iPhone naar de tv.  Helaas lukte dat niet.
Klantenservice, hoe treurig, kwam er er wederom niet uit, ik heb de indruk dat ze slecht geïnformeerd zijn. Het is toch raar dat men helemaal niet weet en hoe dit nieuwe systeem werkt en in feite het gesprek afsluit. 
3) als laatste wat ik tegenkom dat het geluid van onze de tweede tv zeer zacht is, ik draai het op tot bij 100% en toch zeer zacht. Al met een zeer belabberde service……..

ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden, dit kan toch niet.

@Bovenberg 

Heb je al bij 0800-0402 gevraagd om een omruil van jouw ontvanger? 


@Bovenberg Hier het topic over deze ontvanger 

Helaas zitten er nog wat kinderziektes in als ik het zo lees.

 


@Bovenberg Hier het topic over deze ontvanger 

Helaas zitten er nog wat kinderziektes in als ik het zo lees.

 

Die lijst met bekende bevindingen is verre van compleet. Veel issues worden niet benoemd in dat topic en dat is heel jammer want daarmee kan is de waarde van dat lijstje mijns inziens nihil.

Geen van de "problemen" die ik met de TV+ Box heb wordt in dat topic benoemd.


Roos, heb jij nog meer problemen. Ik denk er over om mijn oude systeem terug te zetten.


Ik denk er over om mijn oude systeem terug te zetten.

Je zal van KPN het verzoek krijgen om jouw "oude" TV ontvangers te retourneren en als het goed is zullen "oude" TV ontvangers ook geblokkeerd worden.


Als iedereen zijn problemen nu ook eens meldt bij een tv programma zoals Kassa of Radar, kunnen ze er eens een leuk item aan besteden.

 

Misschien is dit een gevalletje van 'non conformiteit'. De consument heeft recht op een product dat op basis van de overeenkomst voldoet aan de redelijke verwachtingen. De verwachtingen en beloftes die KPN doet over de TV+ box kunnen ze nu gewoon niet waarmaken. Het product, de TV+ box die KPN levert moet voldoen aan wat jij er als koper redelijkerwijs van mag verwachten. 


Het product, de TV+ box die KPN levert moet voldoen aan wat jij er als koper redelijkerwijs van mag verwachten. 

 

De KPN tv decoder is de DIW7022 van het merk Sagemcom. 

 

@j3roentje

Je koopt helemaal niets bij KPN.

De KPN tv decoder en de router worden in bruikleen geleverd en blijven dus eigendom van KPN.

Als je je abonnement stopt, moet ook alles retour naar KPN.

 

KPN heeft toegezegd dat het elke 2 weken een update doet en met een groot team bezig is.

Persoonlijk heb ik wel vertrouwen in KPN.

 

Zie hier voor het volgen van updates. 

 

P.S.

Ik werk niet bij KPN en ik heb ook nooit bij KPN gewerkt.

Ik heb ook geen aandelen van KPN.😉


Na de super irritante problemen bij het installeren van de afstandbediening en geen geluid op tv het volgende. Ik heb de navolgende adviezen gekregen: 1) ik stuur u een bestandje “dan moet het lukken”, er bleek niet nieuws in dat tekstbestand. De procedure hadden wij ontelbare keren doorlopen. 2) ontvanger 10 minuten zonder stroom zetten 3) nieuwe HDMI kabel kopen ( de set is 3 maart geleverd?) wel vandaag gedaan geen effect. Gillende frustratie met alle problemen die we hebben gehad, ik heb een hele lijst, opgelost en niet opgeloste zaken.

Maar zojuist een andere klantenservice medewerkster Naomi gehad, alles met haar afgevinkt en uiteindelijk is de opvangen compleet gereset……… en jawel hoor, geluid. Nu de euforie is gezakt vraag ik mij sterk af of wij als consument als proef persoon worden gebruik. Schande KPN.

pik heb het echt te doen met de klantenservice medewerkers, die krijgen het op hun boterham en staan veelal met beperkte kennis de klanten te woord. Schande KPN.

 


Hoi @Bovenberg, wat balen dat het niet soepel ging. Gelukkig ben je er met Naomi toch uitgekomen. Althans voor een deel. Verder wil ik ook nog even op een paar dingen in gaan. 

1) Daar ben langdurig mee in de weer geweest, 3 klantenservice medewerkers gesproken waarvan  1 een bestandje stuurde met de mededeling “dan moet het lukken”. Blijkt nu, na een hoop ge-etter, dat het helemaal niet mogelijk was om twee afstandbedienigen op een tv te gebruiken, aangezien alles op Bluetooth gaat dan is het blijkbaar onmogelijk. Lekker dan! 

Je kan inderdaad maar 1 afstandsbediening koppelen aan de tv ontvanger.

2) Volgende probleem was de ingebouwde Chromecast. Het moet volgens de wervende tekst van KPN mogelijk zijn om je foto’s of eigen filmpjes te streamen via de iPad of iPhone naar de tv.  Helaas lukte dat niet.
Klantenservice, hoe treurig, kwam er er wederom niet uit, ik heb de indruk dat ze slecht geïnformeerd zijn. Het is toch raar dat men helemaal niet weet en hoe dit nieuwe systeem werkt en in feite het gesprek afsluit. 

Dit werkt inderdaad niet. Delen van foto's vanaf een Apple Device werkt met airplay, dit is iets van Apple en werkt niet met Android. Vanaf een Android tv is het wel heel makkelijk foto's op de ontvanger te laten zien. 

 

Verder blijven wij hard werken om het product te blijven verbeteren. Verbeteringen delen we in de Product Updates:
 

Zie hier voor het volgen van updates. 

 


 

2) Volgende probleem was de ingebouwde Chromecast. Het moet volgens de wervende tekst van KPN mogelijk zijn om je foto’s of eigen filmpjes te streamen via de iPad of iPhone naar de tv.  Helaas lukte dat niet.
Klantenservice, hoe treurig, kwam er er wederom niet uit, ik heb de indruk dat ze slecht geïnformeerd zijn. Het is toch raar dat men helemaal niet weet en hoe dit nieuwe systeem werkt en in feite het gesprek afsluit. 

Dit werkt inderdaad niet. Delen van foto's vanaf een Apple Device werkt met airplay, dit is iets van Apple en werkt niet met Android. Vanaf een Android tv is het wel heel makkelijk foto's op de ontvanger te laten zien. 

Je kunt Google Foto's op een iPad of iPhone installeren en daarmee foto's casten naar de TV+ Box.