Skip to main content

7.7 zojuist 3 afleveringen NIET opgenomen. Wij hebben het opname pakket. Goh, wat doet dat dan. Nou als ik een serie opname plan dan verschijnen er zo nu en dan afleveringen uit de gids ( in de verleden tijd) bij de geslaagde opnames.

Sinds kort verschijnen er geplande opnames uit de toekomst, ook in de geslaagde opnames met de rode-R. Met de toelichting “ opname mislukt want niet uitgezonden “. En dat dat nu al bekend is, van die aflevering van morgen-vrijdag, en bij die andere zender en serie ook die aflevering op overmorgen-zaterdag.

Ik durf hier geeneens meer vragen over te stellen.

Groet.

Blijf lachen. @moderatoren

Wij controleren altijd of de opname er echt in staat, ook bij serie opname.

Het wil wel eens gebeuren dat de opname om een of andere reden bij serie opname niet start.

Dus mijn advies, kijk dagelijks in de gids om te kijken of de opname er echt in staat. 


7.7 @joop2011 Je vertrouwen in de werking van het opname pakket is groot.

Mijn rode-R zegt dat de opname niet in de gids staat, en daar zijn jij en ik het mee eens: Het staat NIET in de gids.

Maar, is het niet de functie van “Plan serie opname” om “aflevering WEL in de gids” te programmeren?

Voor jou is het zelfs minder handelingen wanneer je alleen de aflevering die je dagelijks in de gids ziet staan (je zoekt ze toch al op) te programmeren met de knop “Plan opname“.

Groet


Je kan het niet met de rode-R controleren.

Je moet de gids openen en het programma opzoeken.

Als het gaat worden opgenomen, dus opname geplant, zie je een Groene R staan.

Als die er niet staat of alleen een groene V, ga dan op het programma staan en klik op de opname knop of op ok en kies voor opnemen.

Wij controleren het altijd, omdat wij weten dat serie opname niet altijd goed werkt. Meestal ligt dit niet aan KPN.