Komt er in 2025 een nieuw type tv-ontvanger? Zie:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81150716#81150716
Ik luister ‘ouderwets’ al ‘100 jaar’ maar naar 1 zender, Sky Radio en dat doe ik via een soundbar, op de DIW aangesloten, buiten de het tv-toestel om.
Dus als dit apparaat komt als combi van tv-decoder en soundbar verwelkom ik dat, scheelt weer een apparaat dat stroom verbruikt. Goed bezig KPN.
Sky radio bestaat al een jaar of 36 dus dat is inderdaad al bijna 100 jaar
Indertijd, toen wij voor de lokale omroep in juni 1989 een 'raamprogramma’ zochten, kregen we van Sky toestemming dit op te pikken van de satelliet en via de FM ether uit te zenden. Dat was toch nog uniek in Nederland, samen met nog een paar andere lokale omroepen. Sky was alleen 24/7 op satelliet toen. Nog niet op kabel, landelijke FM enzo.
Effect na een paar weken: als we zelf om 07:30 uur de uitzending overnamen kregen we nog wel eens een boos telefoontje waarom we Sky onderbraken. Ik legde dan altijd even uit dat juist Sky ons onderbrak op onze eigen zender .
1 kilo vind ik nogal wat voor een tv ontvanger.
En al helemaal om achter aan de tv te hangen.
We gaan het zien. Rustig afwachten maar.
Super onhandig als er geen aansluiting voor audio op zit.
Hoe al die klanten met de Next Mini bij Ziggo radio zonder tv luisteren.…
Geluid van zo'n klein boxje is altijd matig ten opzichte van speakers of soundbar. Om nog maar niet te spreken van het stereo / surround effect.
Gelukkig hebben veel tv's wel "beeld uit" mogelijkheid met alleen geluid en uitvoer naar audiosysteem. Mijn slechts 5 jaar oude Samsung helaas niet.
Die functie in de ontvanger schakelt het beeld niet echt uit met lcd scherm. Het wordt alleen zwart.
Tegenwoordig heeft elke receiver of soundbar HDMI. Optical ondersteund niet alle Dolby.
Vloek of zegen…. Afwachten.
huidige dramabak kan sowieso bij het vuil… niets dan ellende met dat ding, opstarten drama, vastlopers, verliest Wifi verbinding…herstart uit zichzelf… kortom drama!
en niet overdreven, minimaal 2 x per week 1 of meerdere bovengenoemde storingen.
oplossing?: reset….🤬
Vooral omdat het lineair tv-abonnement in de toekomst vooral door abonnees met een oudere leeftijd wordt gebruikt, is deze Soundbox een interessante ontwikkeling voor KPN.
Ik ben ondertussen bijna 71 en kan me hierin niet vinden.
Dit is gewoon onzin, heeft helemaal niets met leeftijd te maken.
Voor radio gebruiken wij een JBL WIFI box (Charge 5), werkt perfect.
En de meeste moderne soundbars hebben WIFI en een Chromecast of iets van die strekking. Die kan je dan met je mobiel of tablet perfect aansturen (net zoals ik nu doe met de JBL box).
Jij hebt net als andere ouderen meer interesse in techniek. Veel ouderen en jongeren hebben die interesse of kennis niet. Diverse huidige ouderen zoals mijn schoonvader van 70 of mijn moeder van 80 die kan ik het zovaak uitleggen en laten zien maar vanwege het gebrek aan intresse blijft dat niet hangen.
Wat mij in die uitspraak intrigeerd is de verwijzing naar de toekomst, welke toekomst hoe ver weg de toekomstige ouderen zijn afhankelijk van de intresse met de techniek opgegroeid. En lineair kijken ( op het moment van uitzenden) zal altijd blijven ook voor jongeren met name voor live evenementen.
Tja, interesse (en logisch nadenken) over apparaten is het keyword. Niet de leeftijd.
Ik liep enkele jaren geleden met mijn toen 83-jarige moeder door de Mediamarkt. Ze zocht een versterker met afstandsbediening. Want steeds opstaan vanaf de bank is 'boven de 80’ niet altijd meer een optie. Dan moet ook de elektrische voetenbank weer zakken enzo...
Op weg naar de versterkers liepen we langs een hele stelling met soundbars. Hoor ik ineens “hé, dat is handig, alles in één!”. En ze had nog nooit een soundbar in het echt gezien.
Nu staat dagelijks de soundbar (met draadloze subwoofer, want laag vind ze ook belangrijk) aan. Met een radio kanaal via kpn.
En hier zou ik niet meer anders willen dan de DIW7022. Nog fijner dan de vorige ontvanger. Arris VIP2952 was dat hier, Pokkepoelie. (Enne, PeterG is 61 jaren gevorderd).
Jij hebt net als andere ouderen meer interesse in techniek. Veel ouderen en jongeren hebben die interesse of kennis niet. Diverse huidige ouderen zoals mijn schoonvader van 70 of mijn moeder van 80 die kan ik het zo vaak uitleggen en laten zien maar vanwege het gebrek aan interesse blijft dat niet hangen.
Wat mij in die uitspraak intrigeert is de verwijzing naar de toekomst, welke toekomst hoe ver weg de toekomstige ouderen zijn afhankelijk van de interesse met de techniek opgegroeid. En lineair kijken ( op het moment van uitzenden) zal altijd blijven ook voor jongeren met name voor live evenementen.
Helemaal met je eens en het geld inderdaad ook voor heel erg veel jongeren.
Precies hetzelfde, ook daar kan je het 100 keer uitleggen en begrijpen ze het nog niet.
Daarom gaf ik aan dat het niets met leeftijd te maken heeft.
En wat blijkt uit onderzoek? Dat vooral mensen met een oudere leeftijd de interesse in het logisch gaan nadenken in nieuwe technieken en nieuwe apparaten ontbeert. En dus spelen providers als in dit geval KPN hier op in. Dit te meer omdat jongeren bij lineaire tv meer afhakken. En juist ouderen honkvast lineaire tv trouw blijven.
En wat blijkt uit onderzoek? Dat vooral mensen met een oudere leeftijd de interesse in het logisch gaan nadenken in nieuwe technieken en nieuwe apparaten ontbeert. En dus spelen providers als in dit geval KPN hier op in. Dit te meer omdat jongeren bij lineaire tv meer afhakken. En juist ouderen honkvast lineaire tv trouw blijven.
Ach als jij dat vindt, vind ik het prima.
Gelukkig weten we dat onderzoeken vaak niet kloppen.
Nieuwe technieken geld zowel voor jongeren als voor ouderen.
Je hebt er wel of je hebt er geen interesse in.
Heeft niets met lineaire tv te maken.
Dat jongeren steeds minder tv kijken is algemeen bekend.
Dat lineaire tv ooit gaat verdwijnen, was vele jaren geleden al bekend.
Ook wij kijken steeds meer naar Streamingdiensten.
Wat de toekomst wordt, weet (gelukkig) niemand.
Even een reactie op het oorspronkelijke bericht.
Het TV+ boxje doet het hier prima, maar kent wel wat beperkingen die onder andere te maken hebben met de android tv versie.
Waar ik op zit te wachten is een betere versie gebaseerd op nieuwere hard- en software technologie.
Er hoeft geen geluidsysteem in te zitten, dat regel ik liever zelf.
Dit product is zoals ik al schreef vooral handig voor nieuwe klanten die zelfstandig gaan wonen met een beperkt budget.
Voor bestaande klanten is het nut minder. Ongeacht de leeftijd hebben deze klanten allang de nodige voorzieningen in huis.
Op deze manier kan je zonder televisie direct naar radio/audio luisteren.
Dat kan met de 7022 en de oude TV ontvangers ook.
Als je naar de film Outbreak (1995) kijkt dan zit daar een scène in waar een helikopter over vliegt.
Zet het geluid lekker hard en als je een goede surround set hebt dan hoor je die helikopter dwars door jouw kamer vliegen.
Ik denk niet dat je die ervaring zult hebben met alleen die nieuwe TV Box van KPN.
Die box wordt overigens ook door een Israëlische provider gebruikt.
Ik heb jouw reactie, Dennis, even verwijderd. Er is een plek om het over dergelijke dingen te hebben, maar die plek is niet hier. En ik wil voorkomen dat dit topic daardoor off-topic wordt.
Ik heb jouw reactie, Dennis, even verwijderd. Er is een plek om het over dergelijke dingen te hebben, maar die plek is niet hier. En ik wil voorkomen dat dit topic daardoor off-topic wordt.
Maar deze topic gaat over een nieuwe tv ontvanger van KPN, begrijp dan niet waarom die weg is gehaald.
Ach als jij dat vindt, vind ik het prima.
Gelukkig weten we dat onderzoeken vaak niet kloppen.
Waar zeg ik dat ik dat zou vinden? Ik refereer naar een onderzoek. En doorgaans vertrouw ik meer op onderzoeken gebaseerd op de informatie van duizenden mensen dan de mening van een iof een beoerkt aantal personen.
En hoe je het nu went of keert uit echt alle onderzoeken blikt dat hoofdzakelijk menen met een oudere leeftijd van lineaire tv via providers gebruikmaken. En dat mensen met een jongere leeftijd meer of zelfs hoofdzakelijk online kijken. En dit wil niet zeggen dat ieder persoon met een oudere leeftijd per definitie lineair kijkt. Dit is dan een verkeerde conclusie die wordt getrokken uit mijn woorden op basis van meerdere onderzoeken.
Dan terug naar deze Soundbx. Je ziet op elk providerforum meer enige regelmaat vragen over hoe zonder televisie naar radiozenders te luisteren, Of hoe een soundbar op de juiste maner aangesloten moet worden. Of hoe men alle afstandsbedieningen van de verschillende apparaten niet kan koppelen om slechts een afstandsbediening te gebruiken. En ook hierbij geldt dat niet iedereen tegen dergelijke problemen aanloopt en dat dit niet specifiek een probleem is van oudere mensen. Maar wel dat meer mensen met een oudere leeftijd tegen een dergelijk probleem aanlopen. En dus kan ik het goed begrijpen dat KPN geluid ziet in deze Soundbox. Niet als standaard bruikleendecoder die bij een abonnement wordt geleverd. Maar als een niche die tegen extra betaling door klanten die aan een dergelijke mogelijkheid behoefte hebben zelf alls extra optie gekoxzen kan worden.
Beste
Zelf gebruik ik nu een DIW en een losse soundbar voor alleen radio luisteren.
Als dat vervangen kan worden door een combi-apparaat, perfect, minder losse snoeren, minder stroom verbruik, meer ruimte in de tv-kast.
Zelf ben ik bijna 74 en kan goed technische uitdagingen aan, maar hoe simpeler hoe beter.
KPN, laat het doorgaan, goed bezig.
Waarom ga je er op door.
Voor mij is het afgesloten.
En zoals ik al vermelde, als jij dat vind, vind ik het prima (zolang ik zelf maar weet hoe het echt is)
Dus graag stoppen, het lijkt er nu op dat je gewoon je gelijk wilt halen.
P.S.
Ik had bij de eerdere reactie er nog wat onder getypt.
Waarom ga je er op door.
En zoals ik al vermelde, als jij dat vind, vind ik het prima (zolang ik zelf maar weet hoe het echt is)
P.S.
Waarom moet TvG2016 stoppen? Het is mijns inziens zijn goed recht om tegenwicht te bieden op jouw stelling. Als je het niet eens bent met de stelling van TvG2016 dan is dat prima maar om mensen dan ook maar op te leggen zich daarbij neer te leggen is natuurlijk niet gepast.
Nu stel je dat hij door lijkt te gaan omdat hij "gewoon zijn gelijk wil halen" maar ik heb eerder het gevoel dat jij geen tegenwerpingen dult.
Waarom ga je er op door.
P.S.
Waarom moet TvG2016 stoppen? Het is mijns inziens zijn goed recht om tegenwicht te bieden op jouw stelling. Als je het niet eens bent met de stelling van TvG2016 dan is dat prima maar om mensen dan ook maar op te leggen zich daarbij neer te leggen is natuurlijk niet gepast.
Nu stel je dat hij door lijkt te gaan omdat hij "gewoon zijn gelijk wil halen" maar ik heb eerder het gevoel dat jij geen tegenwerpingen dult.
Waar in hemelsnaam heb je het over.
Topic gaat over “Nieuw type tv-ontvanger KPN in 2025
En niet over dat vooral ouderen problemen ermee hebben.
Heeft helemaal en ook helemaal niks met tegenspraak te maken.
Hoe kom je erbij.
Op mijn leeftijd interesseert dat soort dingen je echt niet hoor.
Kort samengevat:
Dus hierbij mijn verzoek, hou het s.v.p. on topic.
P.S.
Ik laat het hierbij.
Want het begint al weer een aardige zinloze discussie te worden.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.