Skip to main content

ik heb een nieuwe afstandsbediening, maar die is qua layout heel anders dan de oude kpn afstandsbediening. Er is geen MENU knop. Waar kan ik die vinden op de nieuwe KPN afstandsbediening?

Grijze ronde knop onder ok 


Er zit geen grijze ronde knop onder OK, alleen de Home knop. Hiermee komt het menu niet tevoorschijn.


Hi en van harte welkom op ons forum @mofr!

Is dit de afstandsbediening die je hebt? Je vindt hier een uitgebreide uitleg van de knopjes en functies:

 


Dat is inderdaad de afstandsbediening. Het vreemde is dat sommige knoppen helemaal niet werken. Bijvoorbeeld de zoeken knop, waar in de handleiding staat dat dit het terugkijken, opnames, zoeken in gids menu zou moeten oproepen doet het niet. Als ik op deze knop druk gebeurt er helemaal niets. 

 

Veel andere knoppen werken wel, maar ze doen het niet allemaal conform de handleiding. 


Welk menu wilt u? Welke functie in dat "menu" wilt u gebruiken?

als u op de Home knop drukt kunt u met de pijltjes naar links/rechts door de zenders bladeren. 

Aan de bovenkant van het scherm staat een soort van "menu". Daar kunt u naar toe met het pijltje omhoog op de afstandsbediening. 


Het gaat niet om de zenders, maar om het oproepen van het MENU waar je opgenomen programmas kunt vinden. Vroeger was er een menu knop en dan kreeg je links in het TV scherm een heel menu te zien met allerlei opties. Dit scherm kan ik nu niet meer oproepen met de nieuwe afstandsbediening. 


Dit scherm kan ik nu niet meer oproepen met de nieuwe afstandsbediening. 

Dat scherm bestaat ook niet meer. De opnames kunt u vinder onder "Opgeslagen" bovenaan het scherm als u op de Home knop drukt.

 


Als ik op de home knop druk (grijze knop met een huis erop), dan gebeurt er helemaal niets. Ik krijg niet het scherm zoals u weergeeft in de foto.


Het lijkt wel alsof de afstandsbediening helemaal niet geschikt is voor het kastje. Ik heb een Arcadyan HMB 2260 v2


Sommige andere knoppen die in de handleiding staan doen het ook helemaal niet


Ik kan wel van zender wisselen met de afstandsbediening en de tv ontvanger aan en uit zetten.  Maar de rest van de knoppen werken niet.


Beste, dit is dan niet de correcte afstandsbediening. De bediening die je aangeeft te hebben is voor de tv+ ontvanger. 


Dat verklaart dat een boel. Dan heeft KPN ons de verkeerde afsatandsbediening gestuurd. Ik ga KPN bellen voor een andere.

 

Hartelijk dank voor de info.


Hoe heb je deze afstandsbediening verkregen? Heb je een aanvraag gedaan voor een vervangende afstandsbediening of heb je een compleet nieuwe tv ontvanger ontvangen?


ik heb een aanvraag gedaan voor een vervangende afstandsbediening. Deze was versleten. We hebben nog een oude TV ontvanger. Deze is niet door KPN vervangen.


kijk, dan is dat het probleem inderdaad. bel morgen even naar 0800-0402 en geef even aan welke tv ontvanger je hebt en dat je nu een tv+ afstandsbediening hebt ontvangen, dan gaat het helemaal goed komen :)


Ja dat denk ik ook! Fijne avond nog allemaal


@mofr Goed om te zien dat met hulp van @Zeppah de oorzaak duidelijk is; dat je niet de juiste afstandsbediening ontvangen hebt. Ik hoop dat je intussen verder geholpen bent via onze klantenservice. Zo niet of als je vragen hebt, laat het gerust hier weten. Ik kan eventueel ook een nieuwe afstandsbediening naar je toe sturen.