Skip to main content

De bestaande/oude dvs1200 set 2 jaar zonder problemen gebruikt. Van het één op andere moment verbinding weg, met geen mogelijkheid te herstellen(alle opties geprobeerd). Van de week bij kpn twee nieuwe Dvs1200 besteld en ontvangen. Afgelopen donderdagavond geïnstalleerd en zonder problemen, dus bij de eerste poging, gelijk verbinding. Nu na 1,5 dag (zaterdag einde ochtend) ineens geen verbinding meer. Beide Dvs bevinden zich op de begane grond (rijtjeshuis vloeropp 40m2 op begane grond , dus doorsnee woning). Één in de meterkast vlakbij de router, de andere in de woonkamer bij de tv. Heel veel pogingen gedaan om de dvs te verbinden, op veel verschillende plekken in huis. (Reset knopjes werken ook niet altijd zoals voorgeschreven).De dvs die bij de tv staat pakt de verbinding niet lijkt het. Ook in de keuken niks. In de gang, nota bene vlakbij de meterkast geen verbinding. Bij het in elkaar steken van de twee dvs1200 na heel veel pogingen (15 tot 20x) een verbinding op de plek bij de router/meterkast. De twee DVS's van elkaar los gehaald, ene dvs weer in stopcontact bij tv en helaas geen verbinding. Aangezien wij een uitbouw hebben zonder bedraad tv signaal, hebben wij de dvs nodig. Stopcontacten doen het verder allemaal normaal. Bedrading in huis is zo goed als nieuw. 

Wat kunnen we doen om toch tv signaal te ontvangen in de woonkamer? 

We hebben nu een basis glasvezelabonnement, een box12 hangen en een itv ontvanger.

Ps k ben geen it'er/technicus maar kan wel wat zelf adhv een goede beschrijving of YouTube filmpje. 

Dat wordt lastig.  Het gebruik van draadloze verbindingsets wordt steeds moeilijker omdat het electriciteitsnetwerk overbelast is en daar kunnen ze slecht tegen.  Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de draadloze verbindingssets kan beheren. Wellicht is daar een oplossing te vinden. 


TIP:

Een DVS is een pleister.

Het beste kan je nooit een DVS gebruiken.

Door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk, werken ze steeds minder goed.

Eigenlijk is het 230 volt netwerk hier ook helemaal niet voor gemaakt.

 

UTP kabels is altijd het beste.

Storingvrij

Geen problemen

En verbruikt geen energie (een DVS verbruikt ook nog eens aardig wat energie (volksmond stroom)).


Utp kabels is alleen niet altijd mogelijk, daarom kopen ze ook  dvs.. waarom hebben ze je geen superwifi verkocht?


Wellicht was superwifi twee jaar terug nog niet aan de orde? Ik weet het niet hoor. 

Zit op de site van kpn te kijken. Digitenne zou een oplossing kunnen zijn, maar in mijn beleving is dat een stap terug. Oude techniek lijkt me, minder zenders (wat op zich niet zo'n probleem is) en lees niet altijd goede recensies. En kan daarmee niet opnemen en/of terug kijken,iets wat we nu nog wel regelmatig doen.

Nu lees ik ook over TV+. Kan dat via wifi? En wat is wifiplus wat pietheingrun hierboven aangeeft?

Voor de goede orde, extra kabels trekken van router/meterkast naar woonkamer is helaas niet mogelijk. We hebben nu een basis glasvezelabonnement, een box12 hangen en een itv ontvanger.


Je zou inderdaad over kunnen gaan naar de nieuwe abonnementsvorm. De nieuwe tv box werkt wel op wifi. Er zijn nog wel wat kinderziektes maar gemiddeld werkt het goed. Een ander alternatief is er eigenlijk niet.


Je zou inderdaad over kunnen gaan naar de nieuwe abonnementsvorm. De nieuwe tv box werkt wel op wifi. Er zijn nog wel wat kinderziektes maar gemiddeld werkt het goed. Een ander alternatief is er eigenlijk niet.

Dankjewel voor de snelle reactie. Ben benieuwd of kpn het kastje wilt omruilen. Of dat je dan gelijk een nieuw abonnement moet nemen. Feitelijk komt het itv abonnement overeen met tv+ zo te lezen. Zelfde zender zo op het eerste gezicht en ook mogelijkheden tot terugkijken en opnemen.


Klopt wat je zegt maar je gaat inderdaad een nieuw jaarcontract aan met de daarbij behorende voorwaarden. Overigens is dit alleen telefonisch via de klantenservice 0800-0402 te realiseren. 


Dan had je beter een Superwifi kunnen nemen. Je huidige tv ontvanger kan daar achterin op aangesloten worden, hoef je geen nieuw abonnement,  en je hebt er maar eentje nodig, want je hebt een Box12. De wifi daarvan blijft aan, de Superwifi geeft zelf ook wifi dus word je bereik groter. De DVS stekkers zijn gewoon retour te sturen.


Wellicht was superwifi twee jaar terug nog niet aan de orde? Ik weet het niet hoor. 

ik bedoel waarom hebben ze je afgelopen week geen superwifi geadviseerd?

 Verder wat de rest ook zegt: 2 superwifi punten, via de wifi manager voor 99 euro en wellicht kun je een deal maken als je overstapt op tv+ 

 


Denk dat er in de avond gewoon wat scholieren zitten bij de klantenservice. Niet altijd het beste advies vermoed ik.

Bedankt allemaal voor de snelle reacties. De nieuwe dvs's inmiddels losgekoppeld en gaan retour afzender. Waardeloos spul op deze manier. Bedacht me dat er in de rij een paar electrische auto's zijn bijgekomen en ook zonnepanelen bij mede bewoners. Wellicht geeft dat teveel gedoe het net. Afgelopen zomer zaten we hier ook al regelmatig op >250v op het net.

Ga bij KPN eens na of ze kunnen overzetten naar tv+ en of ze een dealtje kunnen maken met twee superwifi punten.


Dan had je beter een Superwifi kunnen nemen. Je huidige tv ontvanger kan daar achterin op aangesloten worden, hoef je geen nieuw abonnement,  en je hebt er maar eentje nodig, want je hebt een Box12. De wifi daarvan blijft aan, de Superwifi geeft zelf ook wifi dus word je bereik groter. De DVS stekkers zijn gewoon retour te sturen.

Ah top. Ik wist niet dat op de huidige ontvanger, Arris vip2952, een superwifi kan. Dat zou weer een gedoe schelen met omzetten abonnement.


Een andere kosteloze optie is, als je wifi bereik bij je tv nog oké is, om over te stappen op tv+ en dan via de wifi op de box12. 


Een andere kosteloze optie is, als je wifi bereik bij je tv nog oké is, om over te stappen op tv+ en dan via de wifi op de box12. 

Wifi is bij de tv nog top. Dus zou idd kunnen


Even een update met een goed einde. Ik kon bij toeval in mijn woonplaats aan één nieuwe superwifi2 komen. Zaterdagavond besteld, vanochtend opgehaald. De superwifi2 eerst gekoppeld aan de box12. Na installatie losgekoppeld en aan de tv ontvanger (nog oude type Arris VIP2952 die nog bewust uit stond) gekoppeld. Superwifi2 opgestart en goed signaal. Daarna tv ontvanger opgestart. Fingers crossed, en jawel hoor. Tv/radio werkt goed! Dus hoef geen ander tv abo en tv ontvanger te nemen. 

Allen bedankt voor de input.