Skip to main content

Ik ben een paar dagen nieuwe Klant bij KPN maar ondervind ook erge vertraging bij wisselen van zenders en het duurt een aantal seconden voordat het beeld in orde is en synchroon loopt heel erg irritant.

Contact gehad met KPN en tv ontvanger terug gezet naar fabrieksinstellingen en reser maar heeft niets geholpen?

ik heb een beetje spijt van de overstap en hoop dat dit verholpen wordt.

het enige dat ik te horen krijg is dat er een formulier wordt aangemaakt met de storing die ik ondervind en moet maar afwachten?

Kan KPN mij helpen?!

Dit heeft iedereen bij KPN momenteel. Is een nieuwe software update van een paar weken terug die deze problemen veroorzaakt heeft. Word na het nieuwjaar verholpen. Tot die tijd je geduld dus nog even bewaren en rustig door rommelen...


Welke verbinding heb je, DSL of Glasvezel? En welke snelheid haal je direct bedraad op het modem?

Bij DSL, hoe is het modem aangesloten? netjes direct op de ISRA met het meegeleverde kabeltje of elders in huis?

Welke ontvangers heb je ontvangen van KPN?

Zijn deze direct op het modem aangesloten d.m.v. een Lan kabel of zitten daar nog andere oplossingen tussen?

 

Zijn een aantal vragen die elk een andere oplossing behoeven.

 

@Nick83 , niet iedereen heeft dit, ik heb nergens last van, draait als een malle en hoop dat ze het niet voor mij gaan verpesten en het voor anderen oplossen.


@Doornekamp33 welke ontvanger heb jij dan?


Dank voor de reactie,s

ik heb glasvezel in de woonkamer afstand met tv ontvanger is maar 1 meter dus perfect zou je zeggen

Wel aangesloten dmv verlengsnoer ivm te weinig stopcontacten maar dit zou niet uit moeten maken lijkt me, verder werkt het prima behalve de vertraging met zappen en wisselen van zenders.

Met ziggo had ik dit probleem helemaal niet en ook de beeldkwaliteit was mooier vind ik persoonlijk, dat is nu stukken beter door beeldresolutie aan te passen

ik heb de zwarte kleine ontvanger en modem 12 nieuwe..

Kpn melden dat er veel mensen met dit probleem kampen en er meldingen uitstaan in de hoop dat dit dus snel verholpen wordt?

 

 


Oh en ik heb een mooie nieuwe Samsung smart tv.

Ik ga het bij familie eens navragen die ook KPN hebben.

Zit te denken of ik een betere HDMI kabel nodig heb? 
ik ben een vrouw redelijk technisch en heb geen partner:-) dus moet het zelf uitvogelen:-)

Maar het probleem is dus bekend bij KPN en ik vind dat het toch soepel moet verlopen vind ik.

Het is erg irritant die vertraging 


@Doornekamp33 welke ontvanger heb jij dan?


De VIP 5202 waar ik geen enkel probleem mee heb, en ik werk met Fritzboxen, ook al een tandje stabieler of dat op het gebied van TV uitmaakt kan ik niet bevestigen.

 

@NespressoU , een verlengsnoer of doos voor de 230 volt maakt weinig uit, even voor de duidelijkheid, waar zit de glasvezel aansluiting in huis, is dat dicht bij het modem?

Heb je de VIP 5202 TV kastje gekregen, zo ja die behoort eigenlijk gewoon stabiel en vlot te werken, en ook de bijgeleverde HDMI kabel is prima, hooguit een beetje stug te noemen.

Zoja, welke kabel zit er tussen het glaspunt en modem, de vaak gebruikte rode, deze willen nog wel eens brak zijn, die vervangen voor een kwalitatief betere kabel zou een hoop kunnen oplossen.


Het modem staat pal naast het glasvezelkastje

ik heb inderdaad vip5202

en de rode kabel zit aangesloten op de modem net zoals de witte


@Doornekamp33 welke ontvanger heb jij dan?

De VIP 5202 waar ik geen enkel probleem mee heb, en ik werk met Fritzboxen, ook al een tandje stabieler of dat op het gebied van TV uitmaakt kan ik niet bevestigen.

Heb jij misschien nog een oude software versie op dat ding staan? Die niet geupdate word omdat da updaten misschien achter die Fritzbox niet werkt?


Nee @Nick83 , de updates lopen gewoon netjes mee met de rest, heb zelfs even de terug getrokken update gehad.

 

@NespressoU , heb je misschien nog een korte goede lan kabel zodat je de rode tussen het glasvezel punt en je modem even kunt uitwisselen om te kijken of het daar in zit.


@Doornekamp33 ok, zijn er meer mensen met een fritzbox waar de tv ontvanger het wel goed doet? Is daar een lijn in te ontdekken? 


Nee ik heb geen andere kabel maar ik vind dat het in orde moet zijn. 
Dat verwacht je toch op z’n minst als nieuwe klant.

Vermoed dat andere kabeltjes of andere tv ontvanger oid niks uitmaakt er is een Storing bekend bij KPN.

Ik ga zeker nog wel contact opnemen met ze.

 


Ik heb dus alleen last van de vertraging bij het wisselen van zenders en snel zappen is er niet meer bij.

Eerst seconden wachten op het beeld in combinatie met geluid, de tv ontvanger moet duidelijk lang nadenken maar dit klopt niet want dit had ik bij Ziggo nooit, trouwens nog nooit eerder ervaren dus er klopt iets niet en vind dat KPN er werk van moet maken want veel klanten ervaren dit. Ik heb wel spijt dat ik ben overgestapt🤔 


@Doornekamp33 ok, zijn er meer mensen met een fritzbox waar de tv ontvanger het wel goed doet? Is daar een lijn in te ontdekken? 


Nog niet ontdekt, is er 1 hier van XS4all en die heeft wel problemen met de oudere kastjes dacht ik, voor de rest ken ik er geen met een Fritz hier aanwezig of nog niet ontdekt.

@NespressoU , tuurlijk verwacht je dat het goed is, maar iets nieuws kan ook niet goed zijn en een probleem geven en aangezien er bijna niemand met de 5202 problemen meld zegt mij dat het goed moet kunnen werken.

trouwens een seconde vertraging met geluid herken ik wel, alleen loopt bij mij alles via een 5.1 set over HDMI en had dit bij TM ook dus leg ik dit in de VSX520 van Pioneer ipv KPN.


Ik heb al meerdere malen reset gedaan. Tv ontvanger opnieuw opgestart maar helaas geen verandering.

Nieuwe batterijen in afstandsbediening etc

Niets helpt tegen die storing 


@Doornekamp33 ok, zijn er meer mensen met een fritzbox waar de tv ontvanger het wel goed doet? Is daar een lijn in te ontdekken? 


Nog niet ontdekt, is er 1 hier van XS4all en die heeft wel problemen met de oudere kastjes dacht ik, voor de rest ken ik er geen met een Fritz hier aanwezig of nog niet ontdekt.

@NespressoU, tuurlijk verwacht je dat het goed is, maar iets nieuws kan ook niet goed zijn en een probleem geven en aangezien er bijna niemand met de 5202 problemen meld zegt mij dat het goed moet kunnen werken.

trouwens een seconde vertraging met geluid herken ik wel, alleen loopt bij mij alles via een 5.1 set over HDMI en had dit bij TM ook dus leg ik dit in de VSX520 van Pioneer ipv KPN.

Al die afkortingen en apparaten zeggen mij niets en daar heb ik niks aan. Ik heb geen Pioneer of een 5.1 of whatever😅

Bij mij werkt het niet normaal en die vertraging is enorm vervelend het hoort niet.

 


U kunt nog dagen met die ontvanger bezig zijn maar het gaat niet helpen. Zoals u 23 uur geleden al is verteld is er een software update nodig om het probleem op te lossen.  Aan die update wordt gewerkt maar gaat dit jaar niet uitgerold worden. 


Dank voor de reactie,s

Ik heb contact gehad met KPN en de apparatuur wordt begin volgende week omgeruild

Zal het laten weten of dit het heeft verholpen🙂


Vandaag mijn tv ontvanger omgeruild en helaas niks veranderd en hetzelfde probleem, had al vermoeden dat dit dus niks uithaalt

Duurt 6 seconden om te wisselen van zender dus snel zappen is er niet bij.

Bij zappen staat eerst het beeld even stil en geluid ook en duurt enkele seconden voordat het beeld en geluid Oke is?

Wachten dus maar weer op KPN


Hoe kan dit topic verwijderd worden?


Hoe kan dit topic verwijderd worden?

Dat kan niet. Hoe is het met uw probleem? Speelt het nog steeds?


Goedemorgen @NespressoU! Je hebt al een topic geopend en de berichten zijn samengevoegd met dit topic:
 


Moderator Thomas heeft al aangegeven dat je retourafhandeling in behandeling is bij een achterliggende afdeling: ik wil je vragen om te wachten op een terugkoppeling vanuit deze afdeling. Crossposten (hetzelfde bericht of uiting meerdere keren herhalen) helpt niet bij het overzichtelijk houden van het forum, wil je hier alsjeblieft op letten? :slight_smile:

 


Ik heb hier gisteren een bericht geplaatst over dat ik hetzelfde probleem heb, nu zie ik dat dit zonder bericht verwijderd is. Op zijn zachtst gezegd merkwaardig 😕


Ik heb hier gisteren een bericht geplaatst over dat ik hetzelfde probleem heb, nu zie ik dat dit zonder bericht verwijderd is. Op zijn zachtst gezegd merkwaardig 😕

Excuses, ik zie dat ie is verplaatst naar een eigen vraag. Sorry! NIet goed gekeken! (ben nieuw hier 😊)


Ik schrok al, @TheGav want we verwijderen alleen berichten als het niet conform onze huisregels is 😅.

Ik heb hier gisteren een bericht geplaatst over dat ik hetzelfde probleem heb, nu zie ik dat dit zonder bericht verwijderd is. Op zijn zachtst gezegd merkwaardig 😕

Excuses, ik zie dat ie is verplaatst naar een eigen vraag. Sorry! NIet goed gekeken! (ben nieuw hier 😊)

Geen probleem! Het onderstaande topic kan je verder op weg helpen:
 


Er is een nieuw topic voor je geopend, zodat de Community met jou kan meedenken en jouw vraag niet verwaterd raakt. Jouw topic is bij de moderators nog niet aan de beurt, dus een reactie van één van de moderators kan 2 a 3 dagen duren.