Skip to main content

Meer info is absoluut niet nodig!!

 

Admin: titel aangepast en twee berichten uit het algemene KPN TV+ topic verplaatst naar dit, je eigen topic

Het is @#@#!($$$#@@@ nog veel erger!! In mijn camper heb ik een RUT241 industriële router/WiFi, dezelfde die Rijkswaterstaat gebruikt om de sluizen in Nederland op afstand te kunnen bedienen. Zojuist even getest: mijn iPad wil absoluut de KPN+ app niet verbinden met enige TV zender die ik ook maar kies. Ook niet op de laagste resolutie. Op diezelfde iPad met diezelfde RUT241 als MiFI/router geeft de concurrent CanalDigitaal binnen 2 seconden beeld op 360p, en binnen 10 seconden op 720p om dan voortdurend ongestoord, dus zonder buffering, door te blazen.

Zojuist even gecheckt welke verbinding die heeft: 15 Mpbs down, 8 Mbps up, voldoende voor 4 TV-toestellen op HD-resolutie (en ik heb er géén, alleen thuis HD-ready, maar de iPad is veel minder).

KPN wil ons zeker allemaal aan de Glasvezel hebben en dus maken ze de normale ontvangst bijkans onmogelijk. Nou ik zal ze hebben: internet blijft bij mij over de rode en blauwe draad van de telefoon (zoals ik die nu heb ook van KPN) en de rest kunnen ze vergeten. Ga wel naar CanalDigitaal voor TV (schotel heb ik nog steeds aan de gevel hangen).

 

Zojuist even NLZiet als proef genomen en de app geïnstalleerd. En wat denk je?? Geen enkel probleem!!! Welk bewijs wil je nog meer hebben dat de app van KPN+ sucks????

 

Admin: bericht samengevoegd

 


Laat ik heel duidelijk zijn: wij gaan 28 april met onze camper weg. Als het dan niet opgelost is, beëindig ik  mijn abbo bij KPN voor wat TV betreft.

 

Admin: bericht samengevoegd


@Roland53 

Dankjewel voor je onnuttige bijdrage.

Stiekem hoop ik dat het aan je telefoon zal liggen. 


Helemaal gelijk!!!

In mijn situatie raadt ik het iedereen af!!!!


Onzin het gaat hier probleemloos, nergens geen problemen mee.
Enkele kleinigheden, maar daar wordt aan gewerkt.


Laat ik heel duidelijk zijn: wij gaan 28 april met onze camper weg. Als het dan niet opgelost is, beëindig ik  mijn abbo bij KPN voor wat TV betreft.

Voor TV in de camper kun je beter gebruik maken van Digitenne of satelliet-TV. 

Je kunt bij KPN ook tijdelijk een Digitenne-ontvanger huren voor maar vijf euro per maand. 

Nu kijk ik zelf tijdens de vakanties vrijwel geen TV, maar ik weet inderdaad dat de KPN TV-app het op campings vaak slecht doet. Wil ik eens TV kijken via mijn telefoon? (Bv het journaal) Dan gebruik ik binnen Nederland de NPO-app en daarbuiten de BVN-app. 


@Roland53

Stiekem hoop ik dat het aan je telefoon zal liggen. 

Wie had het hier over een telefoon???? RUT241 is een industriële router/modem zoals ik al zei en daar kun je echt niet mee bellen!! (wel over bellen, maar dat is iets heel anders)


@Roland53

Stiekem hoop ik dat het aan je telefoon zal liggen. 

Wie had het hier over een telefoon???? RUT241 is een industriële router/modem zoals ik al zei en daar kun je echt niet mee bellen!! (wel over bellen, maar dat is iets heel anders)

Niemand, omdat je onduidelijk was met een enkel topic (die inmiddels is samengevoegd) waar enkel een one-liner rant in stond. 

Dat zou je toch minimaal moeten weten, i.p.v. mij te bekritiseren? 


Laat ik heel duidelijk zijn: wij gaan 28 april met onze camper weg. Als het dan niet opgelost is, beëindig ik  mijn abbo bij KPN voor wat TV betreft.

Nu kijk ik zelf tijdens de vakanties vrijwel geen TV, maar ik weet inderdaad dat de KPN TV-app het op campings vaak slecht doet.

Wij staan nooit op campings met onze camper; ik gebruik dus geen camping-WiFi maar altijd mijn eigen MiFi. Dat heeft nooit enig probleem opgeleverd, maar nu met de nieuwe app van KPN+ (iPad, iOS 16.7.6) dus wel. Zelfs NLZiet met 4 GB per uur data doet het perfect, maar KPN+ heeft stilstaand beeld!!
App al verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, maar geen resultaat. Ook kun je de resolutie (laag, auto, hoog) niet meer instellen, die is kennelijk verwijderd uit de instellingen en ik vrees dat daar de fout zit. Even niet aan gedacht dat je geen 4K TV-beelden over een MiFi kunt verwerken???


Als we even al de woede weg laten @Roland53 en naar een oplossing gaan zoeken.
Het probleem is dat hij niet verbind of buffert de app steeds ?
Ik heb hier een Android Tv en een iPad staan, dus ik kan jouw situatie op je router na nabootsen.

  • Wat is het probleem precies ?
  • Wat is je internetsnelheid op je router ?

Staat de mobiele data aan voor deze app op je ipad?

Is dit een vergelijkbare situatie misschien?

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/kpn-tv-app-werkt-niet-meer-op-mobiele-data-611159?postid=1913771#post1913771


Staat de mobiele data aan voor deze app op je ipad?

Is dit een vergelijkbare situatie misschien?

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/kpn-tv-app-werkt-niet-meer-op-mobiele-data-611159?postid=1913771#post1913771

Het lijkt mij dat zijn iPad gewoon verbonden is met zijn WiFi router, anders kan je niet streamen.


Roland53 schreef:

Ook kun je de resolutie (laag, auto, hoog) niet meer instellen, die is kennelijk verwijderd uit de instellingen en ik vrees dat daar de fout zit. Even niet aan gedacht dat je geen 4K TV-beelden over een MiFi kunt verwerken???

Dat de optie verdwenen is voor het instellen van de resolutie vind ook ik een gemis.

Het zou heel goed kunnen dat de oorzaak inderdaad daar gezocht moet worden en dat de app constateert dat die 15Mbps verbinding onvoldoende is voor televisie kijken i.p.v. een passende bitrate te kiezen voor de bandbreedte die beschikbaar is.

Ik heb begrepen dat de optie om de resolutie in te kunnen stellen wel weer terug zal komen maar de vraag is dan ... wanneer?

Overigens is er geen sprake van 4K TV-beelden, die hoogste resolutie is 1080p.


Als de bandbreedte hoog genoeg is kan je prima 4k/uhd beeld via een mifi router binnenharken.

Het probleem zal hier met het type verbinding te maken hebben.

  Nu heb ik die nieuwe app nog niet, ik moet het heel even nazoeken maar volgens mij is die resolutie instelling alleen aanwezig als je vanaf een apparaat zelf via 4g verbind.


Nu heb ik die nieuwe app nog niet, ik moet het heel even nazoeken maar volgens mij is die resolutie instelling alleen aanwezig als je vanaf een apparaat zelf via 4g verbind.

In de nieuwe TV+ app is die instelling op dit moment helemaal niet aanwezig, de app maakt gebruik van adaptive bitrates.


Als de bandbreedte hoog genoeg is kan je prima 4k/uhd beeld via een mifi router binnenharken.

Het probleem zal hier met het type verbinding te maken hebben.

  Nu heb ik die nieuwe app nog niet, ik moet het heel even nazoeken maar volgens mij is die resolutie instelling alleen aanwezig als je vanaf een apparaat zelf via 4g verbind.

Welnu, daar zit mijn probleem!! Mijn camper in het buitenland gaat echt niet via een sim-kaartje 4k/uhd ‘binnenharken’: 16 GB per uur, je lijkt wel niet wijs!
Mijn RUT241 (MiFi in de camper) is beperkt tot 15 Mbps en dat zal de reden zijn waarom de app op mijn iPad (iOS 16) niet (meer) werkt, een app die, zo heb ik inmiddels uitgevogeld, 3 GB per uur vraagt dankzij ‘adaptive bitrates’.


Zet op jouw telefoon eens een hotspot op en verbindt jouw iPad met die hotspot.

Kan je dan wel via de TV+ app televisie kijken?


Kan je niet via een laptop streamen naar je TV, dan kan je wel kiezen tussen de kwaliteit. 


Als de bandbreedte hoog genoeg is kan je prima 4k/uhd beeld via een mifi router binnenharken.

Het probleem zal hier met het type verbinding te maken hebben.

  Nu heb ik die nieuwe app nog niet, ik moet het heel even nazoeken maar volgens mij is die resolutie instelling alleen aanwezig als je vanaf een apparaat zelf via 4g verbind.

Welnu, daar zit mijn probleem!! Mijn camper in het buitenland gaat echt niet via een sim-kaartje 4k/uhd ‘binnenharken’: 16 GB per uur, je lijkt wel niet wijs!
 

 

Blijkbaar komt wat ik schreef niet goed over.

In een vorige bericht staat dit :

"Even niet aan gedacht dat je geen 4K TV-beelden over een MiFi kunt verwerken."

 

Met een ruime data bundel is er echt geen reden waarom dit niet zou kunnen. Dat het veel data vreet dat staat er los van.

 

Verder heb ik nu 'helaas' ook die nieuwe app en met een mobiele telefoon als hotspot werkt het hier prima.


Kan je niet via een laptop streamen naar je TV, dan kan je wel kiezen tussen de kwaliteit. 

Niemand spreekt hier over "streamen" naar een televisie, ik lees dat @Roland53 gewoon op de iPad zelf televisie kijkt.

Overigens wordt bij casten, ongeacht de instelling van de beeldkwaliteit op PC, tablet of telefoon, altijd de hoogste beeldkwaliteit genomen, dat is altijd al zo geweest.


Dan ben ik in de war, dacht dat het over streamen ging. Excuses voor het misverstand.