Skip to main content

Ik ben in het bezit van 2 Arcadyan HMB2260.

Na de recente software update met nieuw uiterlijk enzo is het één bak ellende met TV kijken.

Opnames laden niet.

Opnames lopen vast.

Opnames komen niet voor in de lijst

Ontvanger herstart spontaan.

(STB-zap-03/3) error

STB-zap-01 error

Trage gids.

Wat een ontzettende achteruitgang, daarvoor nooit problemen gehad. Software is al een keer helemaal opnieuw ingeladen maar de ellende blijft. 

Wat is hier aan te doen? Nieuwe ontvangers? Forum hier staat vol met ellende na de update. En KPN doet niks. 

Wederom een STB-zap-03/3 error. :triumph:  

Opname liep vast, en daarna dus deze foutmelding.


@Telfort4Life : Ik vrees dat er meerdere dingen tegelijk mis gingen.

We hebben onlangs een storing gehad op het platform waardoor er problemen zijn ontstaan met opnames en live terugkijken. Dat zou nu opgelost moeten zijn.

Wat helaas nog wel blijft is dat voor sommige gebruikers de menu's erg traag werken. Hier wordt aan gewerkt.

Hoe is het nu met opnames terugkijken?


Vandaag blijven ze weer hangen. Nu zonder foutmelding, beeld blijft gewoon hangen. Gebeurt gewoon random.


Hoe zijn die tuners aangesloten? Rechtstreeks met een kabel naar de experiabox?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Hier dezelfde foutmeldingen. 
-3 bij het pauzeren en STB-zap-03/3 bij terugkijken. 
Drama dus!

Heb 4 ontvangers in huis (allen bekabeld aangesloten) rechtstreeks op een gigabit netwerkswitch van Netgear die wordt gevoed vanuit de experiabox V10A. Ik heb een abonnement van 500mbit glasvezel. 
 

Soms is het herstarten van experiabox en tv-ontvanger de tijdelijke oplossing maar niet voor lang. 
 

volgens mij zijn de problemen echt te wijten aan de laatste update. 
 


Ik heb ook steeds problemen met de nieuwe software, opgenomen programma's die niet starten, niet verwijderd kunnen worden,  vastlopers, heb al denk ik 5 of 6x de gehele software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 

Bij de oude software nooit een probleem gehad, KPN wanneer gaan jullie er iets aan doen?

 


En wederom een STB-zap01 melding bij het willen kijken van een opname. :triumph:


Alles zit prima bekabelt rechtstreeks op de experiabox. Al 4 jaar dezelfde opstelling.


Hoe zijn die tuners aangesloten? Rechtstreeks met een kabel naar de experiabox?

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Alles.zit rechtstreeks op de Experiabox V8. Al jaren dezelfde opstelling.

Heb mij klantnummer in mijn profiel gezet.

Kun je tevens verwijderen dat het antwoord in de topic is gegeven? Is een foutje want het is nog niet opgelost.


@Telfort4Life . Je gebruikersnaam was al wel een duidelijk hint. Maar ik was in de veronderstelling dat je al overgezet was naar KPN. Dat blijkt niet het geval. Jouw vaste diensten zitten nog bij Telfort.

Helaas kan ik daarom niet bij je gegevens. Mijn advies is om een topic te openen op het Telfort forum. Je kunt je bevindingen knippen en plakken. Een moderator daar kan je dan verder helpen. 


p.s. met het klantnummer kan ik niks vinden. Ik ben uitgegaan van een postcode en huisnummer die ik heb gevonden. Ivm privacy zet ik die hier niet neer. Ik zal je een privéberichtje sturen.


Voor de meelezers: TS zit nog bij telfort. 

Ik ga er van uit dat het probleem daar netjes opgepakt wordt. 


 

Voor de meelezers: TS zit nog bij telfort. 

Ik ga er van uit dat het probleem daar netjes opgepakt wordt. 

En wat de KPN klanten betreft?


@Gert1703 : ik doelde met name op die foutmelding.

Wat het trage menu betreft zijn de klachten zowel bij telfort en KPN.  Dat zullen we dus moeten afwachten. 


@Gert1703 : ik doelde met name op die foutmelding.

Wat het trage menu betreft zijn de klachten zowel bij telfort en KPN.  Dat zullen we dus moeten afwachten. 

Oke, dat begrijp ik.
En de foutmeldingen? 
-3 bij het pauzeren en STB-zap-03/3 bij terugkijken.


Type ARRIS vip2952 v2

Het is tot nu toe bij 2 programma's die opgenomen waren waar de code (STB-ZAP-03/ 3) tevoorschijn kwam.

Misschien waren dit programma's die geprogrammeerd stonden tijdens jullie grote storing.

Maar ik blijf het vervelend vinden dat de nieuwe software niet lekker werkt  traag enz, zie andere reacties. 


@Polder73 : Die zenders horen dus wel bij je abonnement maar je kunt ze nu niet meer bekijken. Heeft de monteur nog iets in werking gezet om dit op te (laten) lossen?


Vandaag ben ik overgezet naar KPN. En dus kan het hier opgepakt worden. 

Graag verneem ik wat de mogelijkheden zijn.

 


Welkom bij KPN, @Telfort4Life . :-)

Wat zijn momenteel de klachten bij jou thuis? Wat het menu betreft verwijs ik je naar het centrale topic: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234

De afgelopen weken zijn er een aantal storingen met opnames geweest. De meeste daarvan zijn nu verholpen.

Er loopt nog wel een inventarisatie van foutcode: (STB-zap-03/3) error

Kun jij het volgende benoemen:

Datum en tijdstip: opname ( welk programma)

Datum en tijdstip: opname terugkijken ( welk programma, welke foutmelding)

Liefst meerdere voorbeelden zodat ik dat naar de technische dienst kan sturen.