Skip to main content

ZIjn er instellingen die gewijzigd moeten worden? Met de vorige box geen problemen, sinds deze week met de nieuwe box is er wel beeld, maar het geluid begint pas na 10 tot 15 seconden (afhankelijk van de zender). Zijn er meer mensen die hiervan last hebben? Heb de neiging om de oude box weer aan te sluiten want daarmee waren er geen problemen. Op de 2e TV heb ik overigens de nieuwe box vanwege deze problemen nog maar niet aangesloten.

hallo. er zit vertraging in kwm ik ook achter. maar geen 10 a 15sec.

wel een goede tip: haal de spanning er even 10 sec. af om alles goed te resetten . dit hielp mij met een aantal isseus. dit is geen kpn probleem maar algemeen met alle ,boxen, (mi box mitvstick enz.

 


Beste Steffen,

ik heb inmiddels de afgelopen dagen alles al van de stroom af gehad (TV, KPN +box, SONOS Beam, router e.d.) maar dat heeft het probleem niet opgelost.

Hartelijke groet,

Peter Paul


@PeterPaul8366 Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je deze problemen ervaart. Ik moet zeggen dat ik deze nog niet vaker voorbij heb zien komen. 

Je geeft aan dat je nog een 2e TV+ ontvanger hebt. 

Wat gebeurt er als je deze aansluit op dezelfde plek? Heb je dan ook hetzelfde probleem? 


Nee, dat probleem is er dan niet.


@PeterPaul8366 Fijn dat met de andere ontvanger het probleem er niet is! 

Heb je een mogelijkheid de eerste TV+ ontvanger eens te resetten. Om te controleren of het probleem dan nog bestaat? 

Heb je beide ontvangers met dezelfde kabels getest? 


Beste Rutger,

Dat heb ik reeds eerder gedaan (reset). En ik heb beide kastjes met de meegeleverde kabels aangesloten. Ook heb ik beide draadloos uitgeprobeerd om te bekijken of dat verschil uitmaakte (niet dus). Ik heb in de instellingen van de TV gekeken en daar van Dolby Surroundgeluid gewoon Dolby gekozen (is een Sony Brava TV). Dat scheelt al heel veel. Heb nu geluid na een seconde of 2 dat er met een fade in in komt. Daarmee kan ik al leven al is het wel evengoed vreemd, want bij de vorige kastjes van KPN had ik hier helemaal geen last van en aan de TV instellingen heb ik sinds aanschaf ook nooit iets gewijzigd.

Hartelijke groet,

Peter Paul