Skip to main content

Hallo! Wij zijn sinds vandaag trotse bezitters van een The Frame van Samsung, incl one connect box. Nu hebben we een aantal probleempjes waar we niet helemaal uitkomen. 

De tv hangt nog niet, want eigenlijk willen we eerst precies weten hoe we de problemen gaan oplossen voordat we ergens spijt van krijgen. 

De huidige situatie is als volgt: we hebben nu een oude Sony bravia Tv. Recht achter de tv (die nu staat op een meubel) zit in de muur een stopcontact en een utp ingang. Daar zitten de tv en de Arris VIP2952 V2 op aangesloten. 

We realiseren ons dat dat stopcontact en die utp ingang verloren gaan als we een tv als the Frame strak aan de muur gaan hangen. We halen het kapje eraf zodat de tv er overheen kan hangen. Het doorzichtige snoertje van de tv gaat naar de one connect box en die voorzien we van stroom in het dichtstbijzijnde stopcontact (1,5 m verder net boven de vloer). 

MAAR… nu de vragen…. de one connect box werkt op wifi heb ik begrepen… maar hoe regelen we dat die Arris van internet is voorzien? Kan dat met een kabel in de one connect box of moet die toch in die ingang in de muur? Want dan hebben we een probleem ben ik bang. Dan moet er alsnog een dik snoer achter de televisie vandaan komen. Kunnen we dit oplossen met een draadloze verbindingsset of is er nog een oplossing die wij niet kennen?

En dan nog iets: ik lees over 4K ontvangers. Hebben wij die per se nodig of kan deze Arris ook op onze nieuwe tv aangesloten worden?

Ik weet namelijk echt het verschil niet…. alvast bedankt voor de reactie!

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ik neem aan dat vanaf de router een kabel ergens de muur in gaat en vanuit de muur nu een UTP kabel naar je tv loopt. Ik ben bang dat dit zo moet blijven. Ik hoop dat andere leden beter nieuws hebben.


Misschien heel dom idee, maar kan je niet twee balken op de muur monteren zodat je nieuwe tv/schilderij iets naar voren komt en de tv-ontvanger tussen die balken vastzet. hij komt dan iets van de muur, maar dat hoeft geen 10 cm te zijn.


U heeft het zo mooi voor elkaar. Zo goed geregeld. En wilt er geen gebruik van maken....


“U heeft het zo mooi voor elkaar. Zo goed geregeld. En wilt er geen gebruik van maken...."

Ik begrijp deze opmerking niet.


Om dat ene stukje kabel van 20 of 30 cm onder de tv weg te kunnen laten zal je dus een andere manier moeten verzinnen om de tv ontvanger van internet te kunnen voorzien. Dat kan niet via WiFi. Ook niet vanaf de one connect box ofzo. Je zult dus een draadloze verbindingsset van 80 euro aan moeten schaffen. Wat gewoon heel raar is als er gewoon een stopcontact voor utp in de muur zit.


Ik heb het vermoeden dat meneer de tv zo strak mogelijk tegen de muur wil hebben. Correct?


... zo strak mogelijk tegen de muur ...

Hiervan steekt het stekkertje niet uit.


Ik zie overigens op uw foto een platte utp kabel. Heeft u misschien SuperWifi's in huis? Of worden die platte utp kabeltjes ook bij andere apparatuur geleverd?


@Marleos84 Ik ken de one connect box niet maar na even wat Googlen zie ik dat er een kabel van 5 meter bij zit met een optie van een kabel van 15 meter.

Als dat voor uw set geldt, kunt u dus de one content box ergens maximaal 15 meter van uw TV vandaan plaatsen.

Wanneer u overstapt van een 4K abbonnement krijgt u een VIP 5202 met een Bluetooth afstandbediening. U hoeft deze settopbox niet in het zicht te plaatsen om deze toch met de afstandbediening te kunnen bedienen.

Wellicht kunt u op die manier de one connect box en de settopbox bij elkaar op een plek plaatsen waar u relatief makkelijk een utp kabel vanuit de Experiabox naartoe kan trekken.

Ik ken uw woning niet maar kijk eens rond wat de mogelijkheden zijn.

Let op: Het bluetooth signaal gaat niet overal doorheen maar het biedt dus wat meer mogelijkheden om de apparatuur uit het zicht te plaatsen.


Ik neem aan dat vanaf de router een kabel ergens de muur in gaat en vanuit de muur nu een UTP kabel naar je tv loopt. Ik ben bang dat dit zo moet blijven. Ik hoop dat andere leden beter nieuws hebben.

Klopt, die zit in de meterkast. We moesten tijdens verbouwing besluiten wat we wilden en dachten dat dit handig zou zijn… achteraf had het dus beter gekund…. Maar ja als je alles van tevoren weet 🙄

dank voor je reactie!


Misschien heel dom idee, maar kan je niet twee balken op de muur monteren zodat je nieuwe tv/schilderij iets naar voren komt en de tv-ontvanger tussen die balken vastzet. hij komt dan iets van de muur, maar dat hoeft geen 10 cm te zijn.

Neeeh, vind ik niet mooi 😁 maar leuk bedacht!


U heeft het zo mooi voor elkaar. Zo goed geregeld. En wilt er geen gebruik van maken....

Tsja… helaas, niet goed genoeg voor elkaar dus 😉


De optie van @JRS54 is misschien nog mogelijk. 


Ik heb het vermoeden dat meneer de tv zo strak mogelijk tegen de muur wil hebben. Correct?

Mevrouw, ja dat klopt! 


Ik zie overigens op uw foto een platte utp kabel. Heeft u misschien SuperWifi's in huis? Of worden die platte utp kabeltjes ook bij andere apparatuur geleverd?

 

Gewoon los gekocht! Maar ik snap wel wat je zegt hoor, het is zonde om die draadloze set te kopen als het gewoon in de muur zit… maar ja… ik wil geen snoeren 😅

 

 


Sorry 🙂 Waarom stigmatiseer ik techniek altijd weer met mannen. 🙂 Maar nu eerlijk. Wie wilde deze tv kopen. Hahaha


@Marleos84 Ik ken de one connect box niet maar na even wat Googlen zie ik dat er een kabel van 5 meter bij zit met een optie van een kabel van 15 meter.

Als dat voor uw set geldt, kunt u dus de one content box ergens maximaal 15 meter van uw TV vandaan plaatsen.

Wanneer u overstapt van een 4K abbonnement krijgt u een VIP 5202 met een Bluetooth afstandbediening. U hoeft deze settopbox niet in het zicht te plaatsen om deze toch met de afstandbediening te kunnen bedienen.

Wellicht kunt u op die manier de one connect box en de settopbox bij elkaar op een plek plaatsen waar u relatief makkelijk een utp kabel vanuit de Experiabox naartoe kan trekken.

Ik ken uw woning niet maar kijk eens rond wat de mogelijkheden zijn.

Let op: Het bluetooth signaal gaat niet overal doorheen maar het biedt dus wat meer mogelijkheden om de apparatuur uit het zicht te plaatsen.

Ah kijk dat zou ook een oplossing zijn. Alleen zou ik er dan eerder voor kiezen  de vip5202 bij de experiabox te zetten (in meterkast, is een meter of 5 verderop in de gang) en de one connect box bij de tv, dan red ik het alsnog met 5m kabel. Dan moet ik alleen 2 afstandsbedieningen gebruiken als ik me niet vergis. 

Bedankt voor je reactie!


Sorry 🙂 Waarom stigmatiseer ik techniek altijd weer met mannen. 🙂 Maar nu eerlijk. Wie wilde deze tv kopen. Hahaha

Hahahahaha je weet het antwoord al


@Marleos84 Eh.... Je moet de settopbox m.b.v. een HDMI-kabel aan de one Connect box koppelen. Je zou dan een 5 meter lange HDMI kabel moeten leggen. Er zijn platte varianten te krijgen die misschien wat makkelijker weg te werken zijn maar de dunne kabel van de one Connect box lijkt mij wat makkelijker weg te werken.

 

Ik durf niet te zeggen of de afstandsbediening van de Vip5202 aan jou nieuwe TV gekoppeld kan worden. Als dat kan, dan heb je voor standaard gebruik (kanaal wisselen, volume e.d.) alleen de afstandsbediening van de Vip5202 nodig.

 

Maar nogmaals, ik kan niet garanderen dat het plaatsen van de Vip5202 in de meterkast werkbaar is.


@Marleos84 Eh.... Je moet de settopbox m.b.v. een HDMI-kabel aan de one Connect box koppelen. Je zou dan een 5 meter lange HDMI kabel moeten leggen. Er zijn platte varianten te krijgen die misschien wat makkelijker weg te werken zijn maar de dunne kabel van de one Connect box lijkt mij wat makkelijker weg te werken.

 

Ik durf niet te zeggen of de afstandsbediening van de Vip5202 aan jou nieuwe TV gekoppeld kan worden. Als dat kan, dan heb je voor standaard gebruik (kanaal wisselen, volume e.d.) alleen de afstandsbediening van de Vip5202 nodig.

 

Maar nogmaals, ik kan niet garanderen dat het plaatsen van de Vip5202 in de meterkast werkbaar is.

Oh kak, ze moeten dus wel aan elkaar. Er is geen mogelijkheid om zonder de settopbox verder te gaan door het leven? Kaartje is er niet he bij KPN? En de smart tv app? Is dat iets? Ik ken het niet maar las er net over... 


Dat kaartje was sowieso alleen voor live tv kijken. Geen opnames terug kijken dus, geen pauzeren, geen uitzending gemist.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je dat wilt. Maar goed... Dat kaartje bestaat niet meer.

Waar zit bij de tv de ontvanger van de afstandbediening in? In het scherm of in die connect box? Als die ontvanger in de connect box zit, dan moet die in het zicht blijven staan. En kun je hem niet 15 meter verderop zetten. Hij zal wellicht Bluetooth ondersteunen, maar voor de afstandbediening van KPN heb je daar niet aan.


@Marleos84 Kan je nog achterhalen hoe de buis van de UTP-kabel loopt naar het huidige punt achter de oude TV?

Als je mazzel hebt loopt deze recht naar beneden en buigt vlak boven de plint af. Het is niet zo moeilijk om daar een nieuw aansluitpunt te maken. 


@Marleos84 Even een aanvulling op mijn eerder bericht: Als het geen harde betonnen muur is.


Dat kaartje was sowieso alleen voor live tv kijken. Geen opnames terug kijken dus, geen pauzeren, geen uitzending gemist.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je dat wilt. Maar goed... Dat kaartje bestaat niet meer.

Waar zit bij de tv de ontvanger van de afstandbediening in? In het scherm of in die connect box? Als die ontvanger in de connect box zit, dan moet die in het zicht blijven staan. En kun je hem niet 15 meter verderop zetten. Hij zal wellicht Bluetooth ondersteunen, maar voor de afstandbediening van KPN heb je daar niet aan.

Ok, geen optie dus. Thanks


@Marleos84 Kan je nog achterhalen hoe de buis van de UTP-kabel loopt naar het huidige punt achter de oude TV?

Als je mazzel hebt loopt deze recht naar beneden en buigt vlak boven de plint af. Het is niet zo moeilijk om daar een nieuw aansluitpunt te maken. 

Zeker, dit punt is namelijk nog niet zo lang geleden gemaakt 🤦🏼‍♀️ Het loopt recht naar beneden, de kruipruimte in…. via kruipruimte naar meterkast


Reageer