Skip to main content

 "NPO1 extra, Waarom staat er vaak: “programmabeschrijving niet beschikbaar”, is dit een fout van "jullie" of doet een overwerkte, onderbetaalde stagiair van de NPO zijn werk niet? Ik vind dit zeer vervelend vooral met plannen van opnamen van een serie. Ik vind dit een slechte service van wie dan ook....Ik hoop dat hier verbetering in komt. Vr.Gr. H.Leive."

 

Hallo@harry49 

 

KPN is afhankelijk van de aanlevering door de verschillende zenders. In dit geval inderdaad de NPO. Mogelijk kun je voor informatie over het programma anders terugvallen op deze website.

https://www.npostart.nl/gids

 

 


Hallo Noordzee, dit is geen oplossing voor het probleem. Als een serie gedurende 6 weken wordt uitgezonden en er staat ineens “programmabeschrijving niet beschikbaar” dan neemt hij dat dus niet op terwijl het wel wordt uitgezonden. Dan mis je dus een aflevering en dat is niet leuk. De aflevering wordt dan wel uitgezonden maar daar heb je dus niets aan……..Ik denk wel eens dat men dit expres doet of ben ik nu een doemdenker?

Groet Harry49


De NPO zal dit vast niet express doen, het zal eerder laksheid zijn. Heb je al eens een klacht bij de NPO ingediend? 

 


@harry49 Het lijkt dat de gids van de NPO1 Extra via de app op mijn smart tv wel goed werkt.
Is dat een mogelijkheid??


Ik heb geen smart tv, slechts een oud beestje. Het vervelende vind ik dat als je een serie geprogrammeerd hebt er ineens een deel niet opgenomen wordt omdat iemand zijn werk niet doet…… Dat verpest je humeur...Ik heb al eens eerder geprobeerd om de NPO te benaderen, maar dat valt niet mee……

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Groet Harry49.


Hi Harry. Een fout in de EPG kan op verschillende plekken fout gaan, maar ik durf je niet te zeggen wat het in dit geval is. Ik zit nu te kijken bij NPO 1 Extra, en nu is alles wel gewoon correct. Ik klop graag aan bij de verantwoordelijke collega's, maar dan heb ik wel graag wat specifieke voorbeelden indien mogelijk. Zou je hier een berichtje willen plaatsen de volgende keer dat je dit ziet? Dan kan ik het gelijk melden bij het juiste team. Want als de gids niet wordt gevuld, gaan de serie-opnames ook niet goed.


Als voorbeeld: Ik volg bv. de serie The Killing, vanavond staat er wéér “programmabeschrijving niet beschikbaar”  (start 00.20 uur) en dit komt heel vaak voor in series en dat is zeer vervelend. Ik hoop van harte dat er iets aan gedaan kan worden, dan hoef ik niet meer iedere dag in de programmering te kijken of alles goed gaat.

Hopend op een goede afloop,

vr. gr. Harry49

 


Als voorbeeld: Ik volg bv. de serie The Killing, vanavond staat er wéér “programmabeschrijving niet beschikbaar”  (start 00.20 uur) en dit komt heel vaak voor in series en dat is zeer vervelend. Ik hoop van harte dat er iets aan gedaan kan worden, dan hoef ik niet meer iedere dag in de programmering te kijken of alles goed gaat.

Hopend op een goede afloop,

vr. gr. Harry49

 

Dank voor het concrete voorbeeld! Ik zie dat dat vannacht ook niet goed lijkt te gaan, en dan inderdaad specifiek The Killing (topserie trouwens). Ik ga dit signaal gelijk doorzetten. Zodra ik meer weet laat ik hier van me horen.


Hoi, bedankt voor het geduld. Dit probleem bij de dagwisseling is een bekend fenomeen en we zijn in gesprek met de andere partijen hierin om dit op te lossen. Wanneer dit structureel is opgelost weet ik helaas niet.

Wel een tip: de series rond dit tijdstip zijn vrijwel altijd herhalingen, dus het advies is op deze dan niet als serie-opname in te plannen.


Dan moet ik dus per dag kijken wat ik op wil nemen en als er staat dat de programmabeschrijving niet beschikbaar is moet ik dus gokken wat er komt.Als het een NPO probleem is moeten die maar snel het probleem oplossen, daar krijgen ze jaarlijks genoeg geld voor…...En als het een KPN probleem is vind ik dat het ook snel opgelost moet worden, ik betaal bijna 90 Euro per maand…..

Verder werkt alles super, prima TV en internet (lekker snel, 123 Mbps) en eigenlijk nooit storing….

Ik hoop dat er snel wat aan gedaan kan worden, bedankt voor de hulp,

Vr.Gr,  Harry49


Het is uitermate onhandig inderdaad. Ik ben het met je eens. Het maakt verder ook niet zoveel uit bij wie de fout ligt wat dat betreft. Weet in ieder geval dat hier aan wordt gewerkt.


Ik wacht rustig af, is trouwens het enige wat ik kan doen :grin:

Nogmaals dank!