Skip to main content

ik sla programma’s van Duitse en Engelse zenders op en wil deze later bekijken. maar dan kan ik de ondertiteling NIET gebruiken. ondertiteling alleen bij LIVE kijken helaas.

is er een oplossing???

@Dick Hobbe Melle Welkom op het forum. 

Lastig dat je geen ondertiteling hebt bij het later bekijken van deze programma's!

Bedankt voor het melden. Ik heb de vraag doorgezet naar de ontwikkelaars. 

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier zo snel mogelijk delen! 


dag Rutger,

 

dank.

overigens: bij de vorige versie van het KPN apparaat was dat heel makkelijk.

dus dit moet te ontwerpen zijn, hoop ik!


@Dick Hobbe Melle Toch nog een vraag. 

Er was een tijdje, ook bij live tv kijken geen ondertiteling op Duitse en Engelse zenders. 

Kan het zijn dat de opnames toen gemaakt zijn?

En heb je een mogelijkheid een nieuwe opname te maken om te controleren of hier dan wel ondertiteling bij zit? 


dag Rutger:

ik gebruikte sinds 2015 de Arcadyan HMB 2260. Opgenomen programma’s van BBC 1 en 2, ARD en ZDF kon ik met Engelse en Duitse ondertiteling zien via de knop teletekst T. BBC pag 888, ARD 150 en ZDF 777.

Vandaag LIVE gekeken naar BBC 1 en 2: beide nu Engelse ondertiteling. ARD en ZDF niet.

Ga nu programma’s van BBC 1 en 2 opnemen om te zien of er morgen teruggekeken kan worden met ondertiteling.

PS voor mij is deze mogelijkheid absoluut wenselijk!


dag Rutger,

ik heb een aflevering opgenomen van de serie Smeris (NPO) . Nu kon ik wél de Nederlandse ondertiteling aanzetten.

is soms handig, omdat er soms onverstaanbaar gesproken wordt!


dag Rutger,

gisteren opgenomen programma’s van BBC 1 en ARD kunnen NIET met ondertiteling worden bekeken.

Jammer!


@Dick Hobbe Melle Jammer, dan klopte mijn eigen vermoeden dus helaas niet. 

Het is ondertussen bekend bij de ontwikkelaars. Zij gaan hiermee aan de slag. 

Voor de ontwikkeling hiervan kun je de product updates van TV+ in de gaten houden.