Skip to main content

Ik ben slechthorend en heb op de kpnitv op mijn mobiel ondertiteling aanstaan en dit werkt!

Echter als ik inlog via de app van de tv Samsung) Q7heb ik geen instellingen waarmee ik de ondertiteling aan kan zetten?

Beste @Cis007 

Helaas is er geen ondertiteling in de app van Samsung en LG, ik weet niet of hier aan gewerkt wordt. Je kunt met de app op je telefoon het ook eventueel streamen met Chromecast. Het is alleen de vraag of jou Samsung TV dit ondersteund. Anders zou je ook een Chromecast-dongle kunnen kopen en deze kunnen aansluiten op een HDMI ingang van jou TV.


… of je gebruikt op de TV thuis gewoon de ontvanger. Véél meer mogelijkheden. Die app is, euh, nogal beperkt.

Vooral het ontbreken van 888 ondertiteling heb ik al enkele malen aangekaart. Vooral in het topic over de app voor Samsung en LG.

De vraag is verder of je die app écht wel zou willen gebruiken. Ik zie het als noodvoorziening in geval dat m’n enige decoder stuk is.

Want er ontbreekt nogal wat via de app

  • Ietsje mindere beeldkwaliteit; m.n. opnamen (op een groot scherm moet je de decoder ‘willen’ gebruiken; zeker met glasvezel)
  • Geen Duitse zenders
  • Geen betaalde content huren (dit kan ook niet via de tablet en smartphone)
  • Terugkijken bij minder zenders beschikbaar (o.a. SBS9)
  • Geen teletekst
  • en dus ook geen 888 ondertiteling; ook niet anderszins ondertiteling voor gehoorproblemen
  • Geen regionale zenders/lokale tv-zender
  • Geen erotische zenders (ook het pakket niet als je dat hebt)
  • Geen radiozenders
  • Uiteraard ook geen apps binnen de app (Netflix, Amazon, Youtube en verder wat onder Apps op TV in de decoder zit)

Hi @Cis007. Het klopt dat er nog geen ondertiteling is bij de smart tv app, maar daar wordt wel aan gewerkt. Ik weet niet wanneer dit daadwerkelijk beschikbaar komt, maar weet in ieder geval dat het wel gaat komen.

 

Want er ontbreekt nogal wat via de app

  • Uiteraard ook geen apps binnen de app (Netflix, Amazon, Youtube en verder wat onder Apps op TV in de decoder zit)

Wat een vreemd punt om te benoemen.


Paul: Wat een vreemd punt om te benoemen.

Vind je? Ik benoem het in vergelijk met de decoder. Veel van die apps zitten niet in de smart-tv. Die zal men ook missen.
Netlfix, Amazon en Youtube natuurlijk niet. Die maken deel uit van de apps in de smart-tv.

@Paul_ 


Is de beeldkwaliteit en de ondertiteling in de app inmiddels al verbeterd?


Paul: Wat een vreemd punt om te benoemen.

Vind je? Ik benoem het in vergelijk met de decoder. Veel van die apps zitten niet in de smart-tv. Die zal men ook missen.
Netlfix, Amazon en Youtube natuurlijk niet. Die maken deel uit van de apps in de smart-tv.

@Paul_

Dit is inderdaad een raar punt. Als je een smart tv hebt waar je de KPN smart tv app op kan installeren dan kun je ook apps als Netflix, Amazon Prime en Video land installeren. 


@Stefan.1997

Op de plek waar ik die punten bijhoudt is dat punt (apps in apps) ook al verwijderd door mij.

Is de beeldkwaliteit en de ondertiteling in de app inmiddels al verbeterd?

Nee. Vanavond nog begin van een opname via de app gekeken. Moest wel, was te laat met starten en via de app is het dan toch v.a. het begin en via de decoder niet. Maar het beeld leek nog steeds wel 720. Het deel via de decoder was prima HD (1080).

Live is het beeld wel prima. Al vind ik het net ietsjes pietsjes minder vloeiend dan via de decoder. Maar ja. Via de app is het 5 Mb/s en via de decoder 7 Mb/s. En HDglas (eerste 10 via glasvezel) via decoder zelfs 12 Mb/s. Dáár kan de app helemaal niet tegenop.


Wel vervelend dat in de app de ondertiteling niet werkt bij opgenomen programma's. Mijn vrouw is doof en kan dus niks volgen. 


Wel vervelend dat in de app de ondertiteling niet werkt bij opgenomen programma's. Mijn vrouw is doof en kan dus niks volgen. 

@Remark6. Dan zul je dus, helaas, de ontvanger moeten blijven gebruiken. Daar werkt het, via TT, wel.

Kwaliteit van de opnames van de meeste zenders ook beter via de decoder. Bij veel zenders zijn de opnamen slechts 720p in de app.


Snap ik maar we zijn met de caravan op pad en kijken via de iPad. 


Klopt. Hier ook net nog even uitgeprobeerd. (Windows laptop en Android telefoon)

Live werkt de ondertiteling gelukkig wel. Maar via Terugkijken en opnames niet inderdaad.

Ik denk dat het wel bekend is maar dit topic kaart het nog weer even aan. Een kpn moderator zal hier ook nog komen; die kaarten het wel weer aan bij de itv ontwikkelaars.

Zelfs de NPO, via npostart. biedt alleen bij live kijken ondertiteling. Het zal wel een technisch probleem zijn denk ik.


Laten we hopen dat KPN hier iets aan kan doen Peter. 

Fijn weekend

Groet, Hans


In de NPO app werkte terugkijken eerder wel met ondertiteling en dat dit nu niet meer werkt en ook niet werkt in de KPN app maakt de wereld er niet leuker op voor doven en slechthorenden. Kijk nog heel weinig NL producties, helaas.

 

Edit:

@PeterG dank voor je tip het op npo.nl te proberen. Inmiddels blijkt het ook (weer) in de NPO App te werken. Je moet niet alleen in de stellingen van de App de ondertiteling aan hebben staan maar ook activeren bij het kijken van een aflevering, na de reclame, via het instellingen wieltje.

 


Klopt. Hier ook net nog even uitgeprobeerd. (Windows laptop en Android telefoon)

Live werkt de ondertiteling gelukkig wel. Maar via Terugkijken en opnames niet inderdaad.

Ik denk dat het wel bekend is maar dit topic kaart het nog weer even aan. Een kpn moderator zal hier ook nog komen; die kaarten het wel weer aan bij de itv ontwikkelaars.

Zelfs de NPO, via npostart. biedt alleen bij live kijken ondertiteling. Het zal wel een technisch probleem zijn denk ik.

 

Ik geloof niet dat er uberhaubt KPN Itv ontwikkelaars zijn, en als die er al zijn, doen ze al heel lang geen klap.

jij noemde in een post een aantal zaken die niet bij de Itv app zitten op een samsung tv (en overigens ook niet op google TV = android based). Jij noemde:

 

  • Ietsje mindere beeldkwaliteit; m.n. opnamen (op een groot scherm moet je de decoder ‘willen’ gebruiken; zeker met glasvezel)
  • Geen Duitse zenders
  • Geen betaalde content huren (dit kan ook niet via de tablet en smartphone)
  • Terugkijken bij minder zenders beschikbaar (o.a. SBS9)
  • Geen teletekst
  • en dus ook geen 888 ondertiteling; ook niet anderszins ondertiteling voor gehoorproblemen
  • Geen regionale zenders/lokale tv-zender
  • Geen erotische zenders (ook het pakket niet als je dat hebt)
  • Geen radiozenders

 

Ik wil daar nog aan toevoegen:

  • Geen thumbnail op de startpagina van het laatste programma wat je hebt gekeken en waar je bent gebleven (verder kijken). Een kleine moeite om dat erin te zetten lijkt me
  • Geen mogelijkheid tot opnemen. 
  • Geen mogelijkheid wifi op ontvanger KPN 

 

Dit heeft Ziggo toch echt vele malen beter voor elkaar.

Hoe moeilijk kan het zijn op TT beschikbaar te maken voor de mensen die slechthorend zijn? 

Als je dan een app maakt voor een samsung tv, service je klanten hier op, of neem het anders geheel uit je propositie. 


Als je dan een app maakt voor een samsung tv, service je klanten hier op, of neem het anders geheel uit je propositie.

Dat laatste is natuurlijk volslagen naast de plank, hè. Dat snap je zelf toch ook wel.

Je noemt de oplossing voor dit moment zelf al. Voor de ca. 120.000 NL’ers die écht die ondertiteling nodig hebben.

Dit heeft Ziggo toch echt vele malen beter voor elkaar.

Je kiest natúúrlijk de provider / televisiedienst die het meest op je wensen aansluit. Qua zenders en anderszins.

 

CC: @VincentvdP .


Als je dan een app maakt voor een samsung tv, service je klanten hier op, of neem het anders geheel uit je propositie.

Dat laatste is natuurlijk volslagen naast de plank, hè. Dat snap je zelf toch ook wel.

Je noemt de oplossing voor dit moment zelf al. Voor de ca. 120.000 NL’ers die écht die ondertiteling nodig hebben.

Dit heeft Ziggo toch echt vele malen beter voor elkaar.

Je kiest natúúrlijk de provider / televisiedienst die het meest op je wensen aansluit. Qua zenders en anderszins.

 

CC: @VincentvdP .

 

 

Probleem is hier dat KPN aangeeft prima om te kunnen gaan met APPS op smart TV, terwijl dit in de realiteit niet blijkt te zijn. 

Als ik van tevoren had geweten dat ik een uitgeklede (niet onderhouden) APP van KPN kreeg op een Samsung (toch geen klein merk) en Google TV, had ik die keuze ook niet gemaakt. 

Op het forum moet je pas erachter komen dat functionaliteiten ontbreken en de medewerkers van KPN reageren met “helaas, moet u maar gebruikmaken van de ontvanger”. 

Derhalve uit je propositie halen en transparant zijn. Ik werk zelf bij een software bedrijf. Klanten verwachten niet altijd “ja gaan we doen”. Nee is ook een antwoord maar wees transparant en geef dit van tevoren aan.