Dat is geen prima oplossing. Zo moet ik nog flink zappen om bijvoorbeeld bij TV Rijnmond en NPO nieuws en politiek te komen.
Dat tik je 513 in. Dan ben je er ook.
Als ik TV538 wil kijken, ga ik ook niet 538 keer op de zap knop drukken.
Maar prima. Dit is een groot verwachtingsverschil in de manier van tv kijken. Wat voor de 1 een enorm probleem is, kan voor de ander totaal geen probleem zijn.
Beter dan mijn "prima oplossing" is er op dit moment niet, behalve naar Ziggo te gaan.
Belachelijk dat KPN maar bepaalt in welke volgorde ik moet kijken. We leven niet in Noord Korea!
Serieus? Hoe groot kun je iets maken.
@PieterJ62
Een prima oplossing is om als je tv+ gebruikt, je favoriete zenders aan te vinken met het hartje. Vervolgens ga je naar instellingen - menu weergave - favoriete zenders en selecteer je "alleen favoriete zenders". Dan zie je enkel je favoriete zenders, ook in de gids.
Dat zullen er niet zoveel zijn, anders kun je het net zo goed niet doen, dus de volgorde maakt dan ook niks uit. Prima oplossing om alleen die zenders bij elkaar te hebben die je daadwerkelijk kijkt.
Dat is geen prima oplossing. Zo moet ik nog flink zappen om bijvoorbeeld bij TV Rijnmond en NPO nieuws en politiek te komen. Ik wil dit soort zenders gewoon bij de eerste 10 kunnen zetten! Waarom maakt KPN dit onmogelijk?
KPN is een provider en heeft niet te bepalen welke zenders ik belangrijk vind en als eerste wil zien.
Ziggo heeft dit veel beter voor elkaar. Daar kun je dus wel je eigen zendervolgorde bepalen en staat de regionale omroep in ieder geval niet ergens ver weg gestopt maar op 30.
Dus nogmaals mijn vraag aan KPN, waarom wordt iets wat bij Ziggo al jaren mogelijk is bij KPN onmogelijk gemaakt? @Remco van KPN
Dat bepaalt KPN ook niet, of hebben ze je gedwongen om KPN te kiezen als provider? nee toch?
Belachelijk dat KPN maar bepaalt in welke volgorde ik moet kijken. We leven niet in Noord Korea!
@PieterJ62
Een prima oplossing is om als je tv+ gebruikt, je favoriete zenders aan te vinken met het hartje. Vervolgens ga je naar instellingen - menu weergave - favoriete zenders en selecteer je "alleen favoriete zenders". Dan zie je enkel je favoriete zenders, ook in de gids.
Dat zullen er niet zoveel zijn, anders kun je het net zo goed niet doen, dus de volgorde maakt dan ook niks uit. Prima oplossing om alleen die zenders bij elkaar te hebben die je daadwerkelijk kijkt.
Dat is geen prima oplossing. Zo moet ik nog flink zappen om bijvoorbeeld bij TV Rijnmond en NPO nieuws en politiek te komen. Ik wil dit soort zenders gewoon bij de eerste 10 kunnen zetten! Waarom maakt KPN dit onmogelijk?
KPN is een provider en heeft niet te bepalen welke zenders ik belangrijk vind en als eerste wil zien.
Ziggo heeft dit veel beter voor elkaar. Daar kun je dus wel je eigen zendervolgorde bepalen en staat de regionale omroep in ieder geval niet ergens ver weg gestopt maar op 30.
Dus nogmaals mijn vraag aan KPN, waarom wordt iets wat bij Ziggo al jaren mogelijk is bij KPN onmogelijk gemaakt? @Remco van KPN
Dat bepaalt KPN ook niet, of hebben ze je gedwongen om KPN te kiezen als provider? nee toch?
Wat een onzinnige en domme opmerking @RobvdPoel .
KPN bepaalt dat ik niet zelf mijn zendervolgorde mag bepalen. En dat vind ik volstrekt belachelijk. Een provider heeft niet te bepalen welke zenders het makkelijkst beschikbaar zijn. Dat wil ik zelf bepalen.
Bovendien kwam ik hier pas achteraf achter toen ik al een contract had getekend.
Nou @Gertjan Woudenberg ,
Dan nogmaals het antwoord wat hier al meerdere malen is gegeven en wat ook in een ander topic door een moderator is gegeven:
Er zijn zendereigenaren die met KPN hebben afgesproken dat hun TV-zender zichtbaar moet zijn op een bepaalde voorkeuzeplek. Als KPN jou de mogelijkheid geeft om dit te veranderen, dan heeft zo'n afspraak met de zendereigenaar minder waarde.
@PieterJ62
KPN bepaalt dat ik niet zelf mijn zendervolgorde mag bepalen. En dat vind ik volstrekt belachelijk. Een provider heeft niet te bepalen welke zenders het makkelijkst beschikbaar zijn. Dat wil ik zelf bepalen.
Bovendien kwam ik hier pas achteraf achter toen ik al een contract had getekend.
Met de nieuwe Ziggo Next ontvanger is het ook niet meer mogelijk.
DVB-C gaat langzaam bij Ziggo verdwijnen. Ook Ziggo gaat over op IPTV.
Bij DVB-C (ongeacht welke provider) is het altijd mogelijk.
En je went snel aan de plaats waar een zender staat.
@PieterJ62
En daarom biedt kpn 14 dagen bedenktijd na ingang contact aan. Dus als dit een breekpunt is kunt u nog annuleren als u net klant bent. Verder is het antwoord op uw vraag al heel vaak door forumgebruiker @Noordzee benoemd. Dit heeft met afspraken KPN en zendereigenaren te maken. Als RTL KPN betaald om RTL 4 op kanaal 4 te hebben dan is het niet leuk als je zelf een lijst maakt en rtl 4 op 10 zet.
Daar zijn inderdaad afspraken overgemaakt en iedereen is dan vrij om een afweging te maken in hoeverre dat invloed heeft om diensten van KPN af te nemen. Dat is een persoonlijke afweging natuurlijk. Persoonlijk heb ik de nummers van mijn meest gebruikte kanalen paraat en ook met favorieten kom ik een heel eind. Ik zie dit op korte termijn ook niet veranderen vrees ik.
Iedereen bedankt voor de uitwisselingen van argumenten en feedback!
KPN levert een product met die specificaties/features. En jij neemt dat product, dus… Take it or leave it.
Met het blijven vragen van dezelfde vraag ga je dezelfde kant op als op het Ziggo forum, weet je nog?
@Gertjan Woudenberg
Zoals ik al eerder schreef, ook Ziggo gaat over op IPTV en met de nieuwe Next tv decoder kan je de zenders ook niet op een andere plaats zetten.
En je went heel erg aan. na een paar keer weet je precies waar de zenders zitten die je vaak kijkt.
Toen ik nog bij Ziggo zat en DVB-C had (alleen op DVB-C kan het) deed ik het in het beging ook.
Omdat er nogal eens iets veranderde ben ik er destijds mee gestopt en binnen enkele keren wist ik en mijn vrouw waar de zender zat.
Dus als de ene snackbar gratis mosterd bij de kroket geeft, moet dit ook bij de andere zeg maar.
Pff. First World Problems zeg….
KPN levert een product met die specificaties/features. En jij neemt dat product, dus… Take it or leave it.
Met het blijven vragen van dezelfde vraag ga je dezelfde kant op als op het Ziggo forum, weet je nog?
Dat weet ik zeker nog. En ik heb een schurft hekel aan arrogante bedrijven die klantwensen naast zich neer leggen. Ziggo deed dat met het opwaarderen van sd zenders. KPN doet dat nu ook met het negeren van klantwensen voor een eigen zendervolgorde en met een verticale gids.
Toen ik overstapte was ik niet bewust dat KPN een basisvoorziening als een eigen zendervolgorde niet eens aanbood.
En die verticale gids heeft KPN pas recent verwijderd. Die was nog beschikbaar toen ik overstapte.
@Gertjan Woudenberg
Zoals ik al eerder schreef, ook Ziggo gaat over op IPTV en met de nieuwe Next tv decoder kan je de zenders ook niet op een andere plaats zetten.
En je went heel erg aan. na een paar keer weet je precies waar de zenders zitten die je vaak kijkt.
Toen ik nog bij Ziggo zat en DVB-C had (alleen op DVB-C kan het) deed ik het in het beging ook.
Omdat er nogal eens iets veranderde ben ik er destijds mee gestopt en binnen enkele keren wist ik en mijn vrouw waar de zender zat.
@joop2011, Mijn ervaring is dezelfde. Ik had ooit een Humax ontvanger waarbij je de zendervolgorde ook zelf kon instellen. Was een erg goed apparaat maar na verloop van tijd vond ik het tijdverspilling om de volgorde steeds weer te updaten bij nieuwe of verwijderde kanalen. De zendervolgorde van KPN vind ik prima en best logisch. Daarbij hebben we met een favorietenlijst op de vip5202 eigenlijk precies wat we nodig hebben. Betekent ook dat ik nog steeds geen behoefte heb aan een kpn tv+ box met een mindere beeldkwaliteit van opnames en terugkijken(?), ondertiteling problemen en de voor ons mindere gebruiksvriendelijkheid.
Bij mijn weten is deze mogelijkheid bij geen enkele provider aanwezig; zal een technische reden hebben. Van Ziggo weet ik in elk geval zeker dat het daar net zo werkt.
Bovendien begrijp ik werkelijk niet wat het probleem is: Dan zie je eens iets waar je niet op gerekend had. Is dat nou zo erg?
Bovendien kun je, door Favorieten te sorteren, zenders verbergen.
Tot slot: nummers van zenders die je vaak gebruikt weet je toch wel uit je hoofd, dus die zijn via de cijfertoetsen rechtstreeks te benaderen, @PieterJ62.
'Fundamentele tekortkoming', sorry, maar dat vind ik echt zwaar overdreven.
Dan weet je het toch echt verkeerd. Bij Ziggo kun je zeker wel jouw favoriete zenders ordenen. Heb dat zelf jarenlang gehad.
En je kunt natuurlijk wel neerbuigend doen naar iemand die dit wel storend vind, maar overstappen van Ziggo naar KPN TV is echt wel flink wat stappen achteruit.
Wat een vreselijk slecht uitgevoerd iets is KPN TV. Alsof je terug bent gegaan in de tijd.
En dan hebben we over het zgn oh zoveel betere KPN internet nog niet eens gehad.
KPN is een lachertje als het gaat om gebruiks- en klanttevredenheid.
@KPNSux blijkbaar zien veel mensen dat toch anders. En je kunt gewoon binnen 14 dagen opzeggen als je het allemaal niks vindt.
@KPNSux blijkbaar zien veel mensen dat toch anders. En je kunt gewoon binnen 14 dagen opzeggen als je het allemaal niks vindt.
Ach ja, alleen de accountnaam zegt al genoeg.
@KPNSux heeft helemaal gelijk. Internet van KPN is beter maar TV van Ziggo is op meerdere fronten beter dan TV van KPN. Naast een eigen zendervolgorde heeft ZIGGO meer zenders en zijn er bij Ziggo veel minder beperkingen in TV kijken.
Bij Ziggo kon ik wel zenders als VRT, Crime and Investigation en Investigation Discovery terug kijken. Bij KPN kan dit niet. Daarnaast is de voorgeschreven zendervolgorde bij Ziggo ook veel logischer.
Wat is bijvoorbeeld de logica om de Engelse zenders van de BBC voor de Nederlandstalige zenders van de VRT te zetten?
Op die laatste vraag graag een antwoord van een KPN moderator. @Remco van KPN
Ach ja, alleen de accountnaam zegt al genoeg.
Goedemorgen allen. Even een huishoudelijke mededeling:
@Sux ik heb je gebruikersnaam aangepast omdat deze niet overeenkomstig is met onze huisregels. Mocht je een andere naam wensen stuur mij dan even een PB.
@Gertjan Woudenberg wat precies de afweging is geweest bij de huidige zendervoorkeur weet ik niet exact. Ik durf dat zo niet aan te geven.