Skip to main content

Een never ending story: ik had dus mijn al 3 jaar lopende UHD abonnement opgezegd want Kpn vond het te duur om mijn ZTE ZXV8001 om te ruilen voor de nieuwe dolby atmos VIP5202. Inmiddels is mijn contract aangepast naar HD ontvangst en ik bespaar 2,50 per maand, maar Kpn heeft de 2 Uhd ZTE ZXV8001 decoders niet omgeruild.

Hedenmorgen konden beide decoders niet meer opstarten en blijven bij reboot hangen op 95p. Drie maal 30 minuten met de helpdesk gesproken, alles doorgemeten, router en decoders resetten en steeds een half uur wachten voordat de decoders weer opgestart mochten worden. Eén van de Kpn medewerkers verzuchtte: wat een oude decoders, slechts bij 1 op de honderd klanten staat zo'n ding en in mijn computer is er geen oplossing voor het probleem voorhanden. 

Uiteindelijk besloot men een bestelling voor 2 nieuwe (HD) decoders te plaatsen met de vermelding dat er nog op goedkeuring gewacht moet worden om ze te verzenden. 

Zou ik op een zwarte lijst staan bij Kpn … of heeft een slimmerik een knop omgezet en de ZTE ter ziele gedragen ? 

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Eén van de Kpn medewerkers verzuchtte: wat een oude decoders, ...

Wat een rare uitspraak van de KPN medewerker.

De ZTE ZXV8001 is na een lange pilot halverwege 2017 geïntroduceerd en is daarmee de één na nieuwste TV ontvanger.


@djwacko

Er is nog maar een ‘handjevol’ titels bij Netflix met Atmos (in verh. tot hele aanbod).

 

Ik tel 29 series en 36 films met Atmos op deze lijst, welke op 5 juni een laatste update heeft gehad. En het aanbod zal eerder groter worden dan kleiner.


Na 2 dagen maar eens gebeld wat de status is van de vermeende oplossing namelijk het omwisselen van mijn 2 tegelijkertijd niet doorstartende en op 95p hangende decoders want het is oorverdovend stil richting mij v.w.b KPN ….

 

Op 1 samsung tv kan ik nu naar de kpn itv app kijken en voor de oudere samsung tv maar een proefabonnement genomen op NLZIET want zoals het nu gaat kan het nog wel een tijdje duren alvorens enz ...

 


@GePe Heb je ondertussen de aangevraagde tv ontvangers gekregen? Of wacht je hier nog steeds op?


@GePe Heb je ondertussen de aangevraagde tv ontvangers gekregen? Of wacht je hier nog steeds op?

Het is oorverdovend stil ... niks ontvangen ... niks gehoord !


@GePe Helder, het wordt mij ook niet direct duidelijk wat de status is van de bestelde ontvangers. Zelf kan ik maar 1 tv ontvanger tegelijk omruilen, dit heb ik direct in orde gemaakt. De nieuwe ontvanger ligt dan morgen klaar, als het goed is heb je een sms van mij ontvangen met de informatie over het omruilen. De oude tv ontvanger kan dus direct omgeruild worden voor de nieuwe. Mocht je toch geen sms hebben ontvangen dan hoor ik het graag! Ik ben benieuwd of het probleem met de nieuwe ontvanger nog bestaat, mocht het probleem met de nieuwe ontvanger opgelost zijn dan hoor ik het graag en ga ik ook de andere ontvanger omruilen. Ik heb dus zelf helaas geen mogelijkheid om beide tegelijk om te ruilen. Zou je mij kunnen laten weten of het op deze manier lukt?


@GePe Helder, het wordt mij ook niet direct duidelijk wat de status is van de bestelde ontvangers. Zelf kan ik maar 1 tv ontvanger tegelijk omruilen, dit heb ik direct in orde gemaakt. De nieuwe ontvanger ligt dan morgen klaar, als het goed is heb je een sms van mij ontvangen met de informatie over het omruilen. De oude tv ontvanger kan dus direct omgeruild worden voor de nieuwe. Mocht je toch geen sms hebben ontvangen dan hoor ik het graag! Ik ben benieuwd of het probleem met de nieuwe ontvanger nog bestaat, mocht het probleem met de nieuwe ontvanger opgelost zijn dan hoor ik het graag en ga ik ook de andere ontvanger omruilen. Ik heb dus zelf helaas geen mogelijkheid om beide tegelijk om te ruilen. Zou je mij kunnen laten weten of het op deze manier lukt?

eindelijk ik heb nu een sms ontvangen om een decoder om te ruilen op een servicepunt  omdat ik een tijd niks meer hoorde op deze plek, ben ik inmiddels ook het probleem gemeld in de topic “updates voor interactieve tv 2020". misschien moet je ook even contact met je collega daar zoeken. 


@GePe Ik heb ondertussen contact gehad met mijn collega en het topic zelf ook even doorgenomen. Ik ben benieuwd of de nieuwe ontvanger het probleem oplost, zou je mij dit kunnen laten weten als de nieuwe ontvanger aangesloten is? De ontvanger die omgeruild is, is overigens de ontvanger die als "woonkamer" gelabeld stond. Het is wel belangrijk om de juiste om te ruilen, om problemen met activatie te voorkomen. 


@GePe Ik heb ondertussen contact gehad met mijn collega en het topic zelf ook even doorgenomen. Ik ben benieuwd of de nieuwe ontvanger het probleem oplost, zou je mij dit kunnen laten weten als de nieuwe ontvanger aangesloten is? De ontvanger die omgeruild is, is overigens de ontvanger die als "woonkamer" gelabeld stond. Het is wel belangrijk om de juiste om te ruilen, om problemen met activatie te voorkomen. 

Beste Rutger,

Ik kan je tot mijn grote vreugde mededelen dat, na het installeren van de nieuwe ontvanger, alles naar behoren functioneert !! Ik heb alleen de naam van de ontvanger moeten wijzigen tijdens het installatie-proces: “woonkamer” bestond al en kon niet meer gebruikt worden. De nieuwe naam is nu “WOONKAMER TV”.

Zou jij nu ook de omruilprocedure voor tweede ontvanger met problemen willen opstarten ?


@GePe De omruil van de tweede ontvanger is ook in gang gezet. Kun je wederom laten weten of het probleem met de andere ontvanger ook opgelost is?


@GePe De omruil van de tweede ontvanger is ook in gang gezet. Kun je wederom laten weten of het probleem met de andere ontvanger ook opgelost is?

je hebt 1 ontvanger omgeruild en warempel deze ontvanger werkt naar behoren. behalve dan dat de koppeling van de meegeleverde afstandsbediening met mijn samsung QLED65Q85 niet werkte met de verkorte code 1 maar moet met de 3 cijfercode 270 procedure gedaan worden. 

de tweede ontvanger ter omruiling is door jou besteld, want 2 tegelijk kan niet in het kpn systeem, waarvan op 9 juli een sms bevestiging ontvangen werd van de bestelling, maar tot op heden 14 juli nog steeds geen melding van aflevering en of afhaalbericht op het servicepunt. vandaag al 3 weken ellende en mijn probleem is nog steeds niet volledig opgelost ...      


@GePe Bedankt voor de update, ik heb een bericht doorgezet naar mijn collega's. Ik heb namelijk de tweede ontvanger inderdaad wel besteld maar deze lijkt nog niet te zijn geleverd. Mijn collega's gaan hier zo snel mogelijk mee aan de slag. Zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier delen. 


@GePe Ik heb nog geen status update van mijn collega's mogen ontvangen. Hoe is de situatie op dit moment? 


Nog steeds niks ontvangen en er is inmiddels al meer dan een maand verstreken … Mijn vertrouwen in Kpn is inmiddels tot onder het vriespunt gedaald :rage:   


@GePe Ik direct een mail naar onze logistieke afdeling gestuurd, ik doe mijn best om dit alsnog zo snel mogelijk te regelen. Zodra ik meer weet zal ik mij hier weer melden. 


zoals ook op 9 juli werd op maandag 28 juli een sms bericht ontvangen dat de volgende dag “de KPN apparatuur omgeruild kon worden op het servicepunt … U ontvangt nog een bericht wanneer uw pakket beschikbaar is op het servicepunt Groet KPN”. en weer gebeurt er vervolgens niks. Normaal zou ik van Post.nl en CEVA Logisitcs nu toch een melding moeten ontvangen m.b.t. het pakket. en die melding komt er maar steeds niet. Er is dus kennelijk WEER geen pakket verzonden. Ik wordt er wanhopig van. Kan ik niet zo'n ding afhalen in de plaatselijke Kpn winkel ?        


@GePe Wat super vervelend dat het nu weer niet goed gegaan is. Ik heb het nu via verschillende kanalen geprobeerd en waar het mis loopt durf ik niet te zeggen. Ik heb in dit geval even intern contact gezocht met de plaatselijke KPN winkel, en bij wijze van uitzondering kan in dit geval de tv ontvanger in de winkel worden omgeruild. Als je de oude ontvanger, de adapter en een geldig legitimatiebewijs meeneemt naar de winkel dan gaan mij collega's daar zorgen dat de ontvanger omgeruild kan worden. Zou je kunnen laten weten wanneer dit gelukt is? Want met het omruilen van de tv ontvanger is het probleem voor mij nog niet helemaal opgelost.


De ontvanger is omgeruild door je aardige collega's in de Kpn winkel. Nadat de ontvanger aangesloten was  moest de software download 2x uitgevoerd worden en vervolgens nog een keer voor een update. Nadat de software van de afstandsbediening bijgewerkt was bleek de werking van mijn samsung TV met behulp van de verkorte functie 1 nog niet optimaal, Waarschijnlijk moet ik toch weer, als bij de installatie van de 1e ontvanger de vorige keer, 270 code instellen.

De grote update van de software heeft mijn twee decoders op storing gezet en KPN heeft vervolgens een maand nodig gehad, en dan pas na een noodgreep door Rutger (bravo !) met behulp van de plaatselijke Kpn winkel, om mijn 2 niet werkende ontvangers om te ruilen voor 2 wel werkende exemplaren. Iets of iemand in de Kpn organisatie heeft e.e.a behoorlijk verstiert, de gedachte van aan de malversaties bij de belastingdienst komt bij mij op !   

BEDROEVEND !!! 


@GePe Goed om te lezen dat de tv ontvanger nu succesvol omgeruild is. Het lijkt er op dat bij het omruilen van de eerste ontvanger een probleem in het systeem is komen te staan waardoor deze vast is komen te staan. Hierdoor zijn de logistieke orders die daarna gedaan zijn niet goed doorgelopen. Maar zelfs met deze reden zou het omruilen natuurlijk niet zo lang mogen duren, daarvoor excuses. Ik stuur je zo ook nog een privé bericht, zou je hier op kunnen reageren?