Skip to main content

Bij het omruilen van een defecte settop box kreeg ik een vervangend apparaat waar geen 3,5 mm jackplugaansluiting in zit en dat werd me niet verteld door de KPN klantenservice. Daarom werd ik onaangekondigd gedwongen om een extra apparaat te kopen van €20 plus verzendkosten, totaal € 22,95. Waarom kan KPN die kosten niet voor haar rekening nemen via een kortingscode?

De defecte settop box kon ik volgens KPN in mijn eigen woonplaats Nuenen (25.000 inwoners) niet omruilen tegen een nieuwe. Ik moest daarvoor helemaal naar Eindhoven rijden. Ben niet blij...

Je had helemaal niet hoeven te rijden, ze hadden de box ook gewoon opgestuurd.

Waarschijnlijk heb je nu een TV+ DIW7022 box, die heeft alleen nog een digitale uitgang, dat jij geen digitale ingang aan de andere kant hebt kan KPN natuurlijk niets aan doen en heb je inderdaad een DAC-nodig, maar €22,95 is niet veel geld en die DAC kan wel 100 jaar mee, ik heb er 10 jaar terug een moeten kopen en die kostte toen nog ruim €70. Terwijl alles duurder is geworden, zijn de DAC's veel voordeliger geworden.

 


Waarom zou KPN dat doen? Die 3,5 mm jack is geen onderdeel van uw abonnement ofzo.

... dat werd me niet verteld door de KPN klantenservice.

Had dat wat uitgemaakt? Als ze dat wel hadden gedaan, wat dan? 


Waarschijnlijk heb je nu een TV+ DIW7022 box

Dat denk ik niet. Iemand met een oudere tv ontvanger die kapot is, die krijgt een Arris.


Waarschijnlijk heb je nu een TV+ DIW7022 box

Dat denk ik niet. Iemand met een oudere tv ontvanger die kapot is, die krijgt een Arris.

En zit daar geen 3,5mm aansluiting meer op @Nick83 ???

 


Waarschijnlijk heb je nu een TV+ DIW7022 box

Dat denk ik niet. Iemand met een oudere tv ontvanger die kapot is, die krijgt een Arris.

En zit daar geen 3,5mm aansluiting meer op @Nick83 ???

Dat ligt eraan, welke Arris hij heeft gekregen.

De Arris VIP 2952, deze heeft een 3,5 mm jack.

of de

Arris VIP 5202, deze heeft net zoals de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) alleen een optische (toslink) audio uitgang. 

 

EDIT:

Nick had gelijk met mij gereageerd😊😺👍.

 


Waarschijnlijk heb je nu een TV+ DIW7022 box

Dat denk ik niet. Iemand met een oudere tv ontvanger die kapot is, die krijgt een Arris.

En zit daar geen 3,5mm aansluiting meer op @Nick83 ???

Op de 5202 denk ik niet meer.

Edit: Joop heeft al gereageerd 👍


De nieuwe settopbox is een VIP5202 met optische uitgang maar zonder 3,5mm jackpluguitgang. Kan ik daarom niet rechtstreeks op mijn versterker aansluiten. TV via HDMI geen probleem.


@N.N.
Een defecte settop box omruilen tegen een nieuwe kan uitsluitend op een beperkt aantal PostNL punten en NIET op je privé adres. KPN stuurt geen vervangende settop box op naar je privé adres.


@N.N.
Een defecte settop box omruilen tegen een nieuwe kan uitsluitend op een beperkt aantal PostNL punten en NIET op je privé adres. KPN stuurt geen vervangende settop box op naar je privé adres.

Sorry @hans144 , verkeerd begrepen, ik begreep dat je deze omruilde in een lokale KPN-winkel.

Hebben ze in jouw woonplaats geen postagentschap?


In Nuenen zijn zelfs 2 PostNL punten, maar volgens KPN kan daar niks worden omgeruild.


@Nick83 @N.N. @joop2011 

De Arris VIP2952 is op.

KPN werkt niet met alle PostNL punten inderdaad. Thuisbezorging kan, is een tientje extra. Dat is een deel van de extra kosten. Kpn rekent het niet volledig door aan de klant. 

Wees blij dat je bij kpn bent, Hans. De settopbox van Ziggo heeft alleen een hdmi uitgang. De boxen van kpn tenminste ook een optische audio uitgang. 

Het is dus bij kpn eenvoudig om je oude versterker aan te sluiten voor maar eenmalig (!) 2 tientjes (ex verzendkosten). 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2097379/optical-omvormer-naar-jack/

 


Maar…? Van setup box een HDMI kabel naar je versterker en van je versterker naar je TV, ook HDMI kan het probleem toch ook oplossen….?


Moet je wel een versterker hebben met hdmi ingang én uitgang. Dat hebben relatief niet veel mensen. 


Is het niet mogelijk om de audio jack aan te sluiten op de tv icm de nodige tv instellingen.

 


@ Glille Slimmerik

Audio jack verbinding via de TV naar versterker werkt helaas alleen als daarbij ook de TV aan staat.


Bij veel merken tv kun je met audio only het scherm uitzetten. 

Maar dan gebruikt ie nog steeds wat meer stroom dan de converter. 


Moet je wel een versterker hebben met hdmi ingang én uitgang. Dat hebben relatief niet veel mensen. 

Maar een versterker/receiver zonder HDMI of toslink hebben niet zoveel mensen meer. Mijn laatste zonder deze was nog een buizenversterker 20 jaren geleden.


Moet je wel een versterker hebben met hdmi ingang én uitgang. Dat hebben relatief niet veel mensen. 

Maar een versterker/receiver zonder HDMI of toslink hebben niet zoveel mensen meer. Mijn laatste zonder deze was nog een buizenversterker 20 jaren geleden.

Punt is dat niet iedereen een Audio Video apparaat heeft en KPN raad zelf vaak aan de box direct met de TV te verbinden.

En dat neemt de noodzaak voor een adapter niet weg. We weten niet welke ingangen het systeem van de topic starter heeft. 


Toslink naar jack omvormer kun je beter NIET bestellen bij KPN Webshop.

Geen bestelbevestiging na inzetten order en betaling dus ook geen contactgegevens

Geen melding dat product niet op voorraad is

Geen duidelijkheid over levertijd

KPN klantenservice kan de bestelling niet inzien

Uiteindelijk de bestelling geannuleerd en elders besteld 


Wees blij dat je bij kpn bent, Hans. De settopbox van Ziggo heeft alleen een hdmi uitgang. De boxen van kpn tenminste ook een optische audio uitgang. 

 

Hoi, als je bij de klantenservice van Ziggo er expliciet om vraagt bij het bestellen kun je nog steeds de Mediabox Next ontvangen. Daar zit gewoon nog een optische aansluiting op, en -als je de Arris variant ontvangt- ook nog een 3.5mm aansluiting. 🙂


HOi @Aj. Moet je wel het geluk hebben de Arris Next te krijgen. Op de Humax Next zit die analoge audio uitgang ook niet.


Hoi.

Ja, maar de Humax Next heeft wel een optische aansluiting. Dus dat je bij KPN beter zit qua aansluitingen is niet volledig correct. 😉

 


Wees blij dat je bij kpn bent, Hans. De settopbox van Ziggo heeft alleen een hdmi uitgang. De boxen van kpn tenminste ook een optische audio uitgang. 

 

Hoi, als je bij de klantenservice van Ziggo er expliciet om vraagt bij het bestellen kun je nog steeds de Mediabox Next ontvangen. Daar zit gewoon nog een optische aansluiting op, en -als je de Arris variant ontvangt- ook nog een 3.5mm aansluiting. 🙂

 

Ik begrijp jouw reactie niet.

Want op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en op de Arris 5202 (waar het nu over gaat) zit ook de Toslink (optische audio plug).


@joop2011 Peter geeft aan dat de Ziggo STB alleen maar een HDMI aansluiting heeft, dat geld inderdaad voor de Next Mini, maar niet voor de gewone Next. En die is ook nog gewoon leverbaar, dus dat je beter bij KPN kan zitten om deze reden klopt niet volledig. Hoop dat het nu duidelijk is wat ik bedoelde. 🙂


@Aj. 

Mijn hartelijke dank voor je aanvulling en goede uitleg. 😉


Reageer