Skip to main content

Ook na de laatste update blijkt dat het OOS probleem nog steeds niet is opgelost. Dat blijkt wel zo ongelofelijk moeilijk te zijn, dat het ook KPN niet lukt. Ik heb het eerder gemeld, heb hier jaren last van gehad bij Ziggo (ook daar wisten ze het niet op te lossen) en dat was de hoofdreden dat ik ben overgestapt naar KPN.

Ik heb een jaar lang kunnen genieten van het feit dat werkelijk a l l e s sync was, live tv, opgenomen content, Netflix, Prime Video etc.

Nu, na overstap naar KPN+ opnieuw hetzelfde probleem! Het laat zich zowel in Live TV als opgenomen content zien. Ik verneem graag van KPN wat er aan de hand is en waarom dit niet gefikst kan worden? Ik bezit de modernste apparatuur, dus daar zal het niet aan liggen?

Maar waarom naar TV+ gegaan???

Voorlopig zijn er nog kinderziektes waaronder lipsync bij de live streams van enkele zenders. ( hier tot nu bij rtl 4 en de espn kanalen). Overigens even 5 seconden pauzeren en je hebt er geen last van 😉.

En de oude decoders werken perfect! Zeker als je al de Arris VIP5202 4k had is het voor nu een beetje jammer. Dat is op heden nog de beste. 

Al zal de Sagemcom DIW7022 met enkele maanden mogelijk wel nog beter zijn denk ik.

Terug naar de oude kan niet meer. Maar de korte pauze omzeilt het lipsync probleem voorlopig. 

Als je geen surround systeem hebt kun je ook nog Video mode op unicast zetten. ( onderaan eerste scherm tandwiel)

Een andere optie is het geluid op pcm stereo zetten. ( tandwiel- apparaat- apparaat voorkeuren- weergave en geluid- geavanceerde geluidsinstellingen- indelingen - stereo )


Ben overgestapt vanwege de fantastische beeldweergave, wist niet dat ik dit probleem erbij zou krijgen.


Welke fantastische beeldweergave?

Welke decoder had je? De 4k 5202 al?

Als je glasvezel hebt zijn de "oude" ontvangers momenteel nog te prevaleren. Met streams van 12,5 Mbps. 

Voorlopig moet de DIW7022 het doen met 7,3 Mbps voor de live streams en 6 Mbps bij opnames. 

Er komen streams met 14 Mbps, maar dat duurt nog wel even. Ze worden ook uitgezonden op 14 en zelfs Ziggo heeft dat niet. Vanaf dan is kpn met de DIW7022 inderdaad fantastisch beeld.

En verder HD is en blijft HD. Er is nog geen enkele zender die in 4k uitzendt. En HD is net zo mooi met de huidige Arris 4k en HD versie. 

4k voor Netflix kon en kan al met je smart-tv. Voor Netflix is dan wel het duurste Netflix abonnement nodig. Verder leveren HBO max en Disney + nog 4k.

Ik heb de DIW7022 nog als tester en daardoor kan ik er over meepraten en helpen op het forum. 

Het is wel de enige decoder die ik in de woonkamer gebruik. 

Er zijn veel klachten over de lipsync en dat staat gelukkig hoog op de lijst om op te lossen!

Ik lees geen lipsync klachten meer op het forum van Ziggo overigens.Â