Skip to main content

Sinds de nieuwe update kpn decoder werkt de blauwe knop om vanuit het programma direct de opname te verwijderen niet meer.

Er moeten nu veel meer handelingen worden verricht om te verwijderen. Graag zou ik de werking van voorheen de blauwe knop terug krijgen 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ik kan me niet herinneren dat het ooit met de blauwe knop ging. Maar met de rode, en nog steeds. En dan is het maar 2 x klikken.

Het kan op 2 manieren.

Selecteer de opname. Druk op de rode knop. En druk op de OK knop om de vraag ter bevestiging verwijderen met ja te beantwoorden. Slechts TWEE keer drukken dus: rood en OK….

Ander manier:

Druk op OK knop als opname is geselecteerd. Dan 'button’ verwijderen kiezen met kompas. Op OK drukken en ja bevestigen met nogmaals OK.

Mijn voorkeur ging (!) en gaat uit naar rode knop + OK-knop.

 

 


Ik kan me niet herinneren dat het ooit met de blauwe knop ging. Maar met de rode, en nog steeds. En dan is het maar 2 x klikken.

Het kan op 2 manieren.

Selecteer de opname. Druk op de rode knop. En druk op de OK knop om de vraag ter bevestiging verwijderen met ja te beantwoorden. Slechts TWEE keer drukken dus: rood en OK….

Ander manier:

Druk op OK knop als opname is geselecteerd. Dan 'button’ verwijderen kiezen met kompas. Op OK drukken en ja bevestigen met nogmaals OK.

Mijn voorkeur ging (!) en gaat uit naar rode knop + OK-knop.

Dat is echter niet de situatie die ik beschreef. Wat ik bedoelde was dat nadat bv een film is afgelopen, of je besluit tijdens het kijken dat het niks is, je direct op de blauwe knop kon drukken waarbij Verwijderen? Werd getoond. Met OK drukken was het programma dan meteen verwijderd. Nu moet eerst (de video) gestopt worden met ja/nee selectie, de film id lijst terug opgezocht worden en dan met rode knop en ok eea worden verwijderd. Het kon dus makkelijker en nu is het meer handelingen 


eerst gestopt worden met ja/nee selectie, de film id lijst terug opgezocht worden (...)

Na het stoppen, wat nu 2 handelingen is idd, kom ik gewoon in de opnamenlijst, waar de net gekeken opname gehighlight is en ik deze met rood en ok zó kan verwijderen.
Ik hoef 'm helemaal niet weer in de lijst op te zoeken.
We hebben allemaal dezelfde software.


Nee, dat is niet geheel juist.

Eerste handeling is terug naar hoofdmenu met de terugtoets, dan ok voor Ja, dan naar rechts voor Verwijderen, dan naar ok voor Verwijderen, dan wéér OK voor Ja.

Zo werkt het als je vanuit het kijken naar een opname naar verwijderen wilt gaan. Dat is iets anders dan vanuit de totaallijst iets verwijderen 

Dat zijn 5 handelingen tegenover 2 voorheen 


Ach, we hebben toch geen haast?

Sinds ik, nu een jaar, een smartphone heb is bellen ook meer handelingen. Verbinding verbreken ook: scherm weer activeren en dan rode knop. Vervolgens ook nog de belfunctie weer sluiten.

Met m'n gsm was het alleen rode knop.


Gelijk heb je. Alleen.... dames en knopjes zijn vaak niet de gelukkigste combinatie. Vooral als er iets nieuws aangeleerd moet worden 😜


Ha ha, ook heren wel hoor :blush: .