Hier zelfde probleem, op n gloednieuwe iPad die ook volledig ge-update is met iOS. Geen problemen met MacBook of op de tv opnames. iPad heeft altijd al problemen gehad met deze app. Maar nu springt ie steeds terug elke zoveel minuten. Heel irritant.
Helaas hebben dat probleem ook met een spiksplinternieuwe I Pad 10e generatie die ik mijn vrouw twee weken geleden heb gegeven voor haar verjaardag. Ook op deze I Pad hetzelfde probleem als wij ook hebben, Netflix en Prime werken perfect, maar KPN opnames laten het afweten via de KPN app. Wat ik wel heb ervaren, is dat als je even wat geduld hebt met het afspelen, de opnames het vaak wel redelijk doen. Redelijk, maar niet goed, moet ik zeggen. Daar heb ik doorgaans geen geduld voor, dus kijk ik in bed alleen maar naar Netflix of Prine. Het idiote is, dat de app rechtstreekse uitzendingen wel zonder haperen toont. Dat geldt ook voor mijn I Phone xs.
Misschien kan Apple ons helpen.
Dit lijkt echt een issue in de iOS/iPadOS variant van de TV+ app. Op Android lijkt dit issue niet te spelen, ik heb het in ieder geval nog niet ondervonden en ik lees ook eigenlijk geen berichten op het forum van Android gebruikers t.a.v. dit issue.
Het vervelende is dat dit al heel lang speelt en dat KPN blijkbaar de vinger nog altijd niet op het pijnpunt heeft weten te leggen. Ik hoop dat ze dat op korte termijn wel weten te doen.
Ik heb gisterenavond mijn I Pad en I Phone naar 14.2 geüpdatet in de hoop dat dit verbetering in het probleem zou brengen. Jammer genoeg geen verbetering,
Mijn ervaring is dat als je bijvoorbeeld een opgenomen programma gewoon kast lopen en niet doorspoelt tijdens reclames of zo, dan hapert de opname het minst. Dat overigens geen wet wet van Meden en Perzen, want soms stopt de opname er gewoon mee. Is het een Apple probleem of een KPN probleem, that’s the question.
Ik heb gisterenavond mijn I Pad en I Phone naar 14.2 geüpdatet in de hoop dat dit verbetering in het probleem zou brengen.
14.2? Is die iOS versie niet enorm oud?
Mijn ervaring is dat als je bijvoorbeeld een opgenomen programma gewoon kast lopen en niet doorspoelt tijdens reclames of zo, dan hapert de opname het minst.
Dat duidt dan toch eigenlijk op problemen in de buffering.
Sorry, schrijffoutje. 18.2 bedoelde ik.
Wat bedoel je precies met buffering. Ik heb hier al heel lang last van en anderen ook. Ik kan mij voorstellen dat het tijdelijk aan de buffering ligt omdat je even moet wachten op anderen, maar dit is een permanent probleem.
Sorry, schrijffoutje. 18.2 bedoelde ik.
Wat bedoel je precies met buffering. Ik heb hier al heel lang last van en anderen ook. Ik kan mij voorstellen dat het tijdelijk aan de buffering ligt omdat je even moet wachten op anderen, maar dit is een permanent probleem.
KPN hanteert een hele kleine buffer, veel kleiner dan die van Netflix en andere streamingdiensten.
Het standpunt van KPN is dat live televisie kijken ook echt live moet zijn en niet bijvoorbeeld 15 of 30 seconden vertraagd. De reden: Voorkomen dat je buurman eerder juicht bij een doelpunt. Wat mij betreft een non-argument want als de consequentie daarvan een beduidend hogere kans op haperingen is dan zou dat toch veel zwaarder moeten wegen. Mijn stelling is liever zonder haperingen 15 à 30 seconden later de uitzending zien dan regelmatig met haperingen "echt live" televisie moeten kijken.
En als KPN dan toch aan vast wil houden aan die kleine buffer bij live televisie, waarom dan niet toch een grotere buffer bij uitgesteld kijken.
- Dank voor je uitleg. Dan vraag ik mij toch waarom de buffering op de gewone televisie geen enkel probleem oplevert. Ik kijk in de huiskamer vaak naar uitgestelde programma’s en dat hapert totaal niet. Dus jouw redenatie over een te kleine buffer gaat alleen op bij de KPN app. Maar mijn TV is wel Android en geen Apple. Dan heeft het dus wel degelijk met Apple te maken. Verder heb ik nu tijdelijk ook de Apple TV app op mijn TV en op mijn I Pad en dat levert ook geen haperingen op. Ik snap er allemaal niets meer van. Bij Ziggo had ik dit probleem totaal niet, maar die is dan ook veel langer met TV bezig dan KPN. Het lijkt er op dat dit nog steeds vervelende kinderziektes zijn die ze er maar moeilijk uit kunnen of willen halen. Maar ik betaal er wel iedere maand een fors bedrag voor om ongestoord programma’s te kunnen bekijken. Uitgesteld of live.
Dus jouw redenatie over een te kleine buffer gaat alleen op bij de KPN app. Maar mijn TV is wel Android en geen Apple. Dan heeft het dus wel degelijk met Apple te maken.
Klopt, die kleine buffer betreft alleen de KPN app en ja, het lijkt, zoals eerder gezegd, ook echt wel een iOS/iPadOS dingetje. Het aantal meldingen over problemen met een Android telefoon of tablet is heel klein.
Dank je wel. Dat moet dan de enige uitleg zijn. Niettemin vind ik dit een vorm van minachting door KPN voor hun klanten die ze met zijn allen KPN in stand houden. KPN bepaalt niet hoe en wanneer ik programma’s wil kijken via de app. En of dat nu Android of Apple is, dat mag geen rol spelen.
Ik heb eind ‘22 begin ‘23 eindeloze discussies gevoerd op deze community omdat de TV die ik gratis kreeg bij het overstappen van Ziggo naar KPN niet geequipeerd was om de KPN app aan te kunnen. Gelukkig heb ik dit “probleem” dit jaar zelf kunnen oplossen door een ander abonnement te nemen met twee losse KPN ontvangers waardoor ik in woon- en slaapkamer dezelfde mogelijkheden heb. Daar ben ik wel blij om, maar dat het zo lang moest duren, reken ik KPN nog steeds aan.
Nu nog die KPN app die zich nog niet in een volwassen stadium bevindt. Ik denk dat we met alle Apple gebruikers veel vaker aan de bel moeten trekken bij deze monopolist om ze eindelijk eens volwassen schoenen te laten aantrekken I.p.v. de kinderschoenen.
ik ben overigens wel heel tevreden over mijn telefoonabonnement van KPN, maar ja, dat was sinds jaar en dag hun corebusiness. Daar hebben ze wel verstand van. Maar met dat televisiekijken moeten ze nog heel wat leren en ze moeten op dat gebied beter naar hun klanten luisteren. Als er een grotere buffer voor die app nodig is, dan doe je dat toch gewoon I.p.v. dat je steeds dit soort gezeik moet lezen.