Skip to main content

Ik had veel films rond de kerst en jaarwisseling opgenomen. Nu veel opnames weg. Hoe kan dit?

Hoi @R G, dat is gek. Opnames blijven een jaar bewaard, zo oud waren die opnames nog niet dus. Wat voor opnames zijn het precies, is het van zenders die je nu nog kunt kijken? Als je opnames hebt gemaakt van zenders uit een extra pakket, en dat extra pakket wordt opgezegd zijn die opnames niet meer beschikbaar. Ook als het Opnemen pakket wordt gestopt kunnen opnames niet meer gekeken worden.

Kan je meer vertellen over de situatie? Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Als het makkelijker is kan je ons ook bellen op 0800-0402.


Had je die opgenomen van zenders in je pakket(ten)? Heb je de zenders nog in je abonnement? Als je bv iets opneemt uit pluspakket maar je zegt het pluspakket op dan zijn ook per direct opnames van die zenders weg.


Goedemiddag Jasper en Peter, bedankt voor jullie meedenken, echter er zijn geen pakketten gewijzigd of gestopt, wij zijn zomaar van de eén op de andere dag diverse programma's en films (voornamelijk kerstfilms) kwijt. 

Wij hadden vorige week nog 47% ruimte om op te nemen. Nu staat de teller op 72%!!

Rara hoe kan dit?


Programma's worden één jaar bewaard in je opnames. Dus als de kerst films december 2022 waren 'opgenomen' kan het wel kloppen. 

Als je ze ook online niet meer ziet zijn ze echt weg. Achterhalen waarom is vaak niet meer mogelijk. 


@R G 

Hoe lang stonden de opnames erop?

Ze blijven maar maximaal 1 jaar bewaard (ook al heb je voldoende ruimte). 


De meeste opnames zijn de kerstfilms die mijn partner heeft opgenomen kerst 2023. Je begrijp dat ik hier geen punten mee scoort nu dat weg is! Dus in ieder geval lang geen jaar oud.


@R G 

En je hebt ook geen nieuw abonnement met een nieuwe KPN tv decoder?

 

Het beste kan je je profiel van dit forum zo compleet mogelijk invullen.

Dan kan een moderator het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren.


Die opnames zouden er dan nog wel moeten zijn inderdaad, als er niets is veranderd. Wij kunnen zelf niet zien of er iets met de opnames gebeurt, maar als we gegevens hebben kunnen we wel een melding aanmaken om er naar te laten kijken. Als je je profiel volledig invult kunnen we dat voor je doen @R G.


Ik heb mijn profiel nu verder ingevuld.

En tevens heb ik me al stiekem neergelegd bij het feit dat de opnames weg zijn. 

We zouden ze graag terug hebben, maar wat niet kan dat is dan jammer. zo staan wij er wel in.

Mocht er iets uitkomen dan hoor ik het graag.

Alle meedenkers en beantwoorders bedankt.


Ik zie dat je 2 tv-ontvangers van ons hebt, merk je op beiden dat de opnames verdwenen zijn, of is dit op een van beide? 

Zou je ook kunnen kijken of de zenders waarvan deze opnames mogelijk verborgen zijn?

Lukt het wel om nieuwe opnames te maken van deze zenders?

De kans is inderdaad groot dat de opnames definitief weg zijn.