Skip to main content

Ik heb bovenstaand probleem ook. Het speelt bij mij sinds gisteravond.  Ook programma’s die Ik vanavond (06-02-2022 ) wil terugkijken lopen vast, waarna de TV naar de live uitzending springt. Ik  heb al de TV-ontvanger gereset en ook de software van de interactieve TV opnieuw geïnstalleerd.  Het probleem doet zich voor bij meerdere zenders. Graag een oplossing voor dit probleem. 

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Welkom op het forum @cvanroon! Gebeurde het vastlopen alleen bij NPO Extra of Discovery channel? Specifiek op die zenders is de gids voor die dag niet goed aangeleverd. Als het om die zenders gaat moet alles nu weer helemaal goed werken. Klopt dat? :relaxed:


Bram. Het vastlopen gebeurt bij alle zenders.


@cvanroon in dat geval wil ik je vragen de tv-ontvanger een reset te geven. Als dat het probleem niet oplost kan je dan aangeven hoe je de tv-ontvanger verbonden hebt met je Experia Box. Of je hiervoor bijvoorbeeld gebruik maakt van een DVS of een switch

Zou je ook nog kunnen aangeven of het verschil maakt of je de opname inplant op de tv-ontvanger of via iTV online


Het resetten van de TV ontvanger heeft niet geholpen. De TV-ontvanger is via een rechtstreeks internetkabel aangesloten op de Experia Box. 
Het gaat om uitzendingen die ik terugkijk op het moment dat de uitzending plaats vindt. Dus als het programma al een paar minuten loopt dan kies ik via het menu op terugkijken vanaf het begin. Maar ook bij programma's die al helemaal afgelopen zijn en de ik via het menu kies om vanaf het begin terug te kijken hebben soms het probleem. Een aantal weken geleden deed dit probleem zich ook voor en toen was het ineens over. Maar nu gebeurt het weer zo af en toe.


@cvanroon zoals ik het begrijp komt het dus maar af en toe voor? En bedoel je dan dat af en toe een programma vastloopt? Of dat er periodes zijn waarin alle programma's dit doen? Als je meerdere ontvangers hebt, speelt het dan ook op alle ontvangers?

Als het er om gaat dat af en toe een programma dit doet, zou je dan minimaal 3 voorbeelden willen verzamelen? Daarbij gaat het om de datum, tijd, programma en zender. Laat dat samen met je klantgegevens achter in je profiel. De details van het programma zet je dan bij “Persoonlijke opmerkingen”.

Als er periodes zijn vul dan ook even je profiel in. Maar kijk eerst naar mogelijke bijzonderheden op zo'n moment. Heb je specifieke andere apparatuur aan bijvoorbeeld. 

Met meer informatie kunnen we makkelijker de oorzaak vinden. Dus liever een woord te veel dan een woord te weinig. 😉