Skip to main content

Sinds een paar dagen merk ik dat opnames terug kijken haperen, ik heb hier de eerste weken dat ik de TV+ box had geen last van gehad.

 

Meer mensen die dit specifiek bij opnames hebben?

Je hebt de DIW7022 begrijp ik.

En hoe is deze met de Experiabox of Box12 (KPN router modem) verbonden?

 

Helpt het als je de DIW7022 voor 2 minuten van de spanning af haalt?

En daarna weer laat opstarten.


Je hebt de DIW7022 begrijp ik.

En hoe is deze met de Experiabox of Box12 (KPN router modem) verbonden?

 

Helpt het als je de DIW7022 voor 2 minuten van de spanning af haalt?

En daarna weer laat opstarten.

Al gedaan, het is wat onregelmatig, dan wel dan niet.

Wat ik wel weet is dat ik er de eerste 3-4wk geen last van gehad heb.


Hoi @HE1, welkom op ons forum!
Kun je ook toelichten hoe je de ontvangers aangesloten hebt zitten? We denken graag even mee!


Gewoon naar mijn Philips 4k tv op hdmi1 en bekabeld netwerk 1gbit, geluid vervolgens optisch naar mijn receiver.

 

Iemand nog een idee, het is toch gek dat ik daar 4wk geen last van had en nu ineens opnames maar ook vertraagd beeld ineens gaat schokken?

Kan iemand van KPN aangeven of er iets verandert is aan de unicast stream waardoor dit fenomeen kan optreden?

Ik kon prima leven met alle kleine issues omdat er ook veel verbeterd is, maar schokkend beeld is een NO-GO voor mij, ik sta op het punt na ruim een maand de oude Arris kastjes er weer aan te hangen.


Hier is niet iets in veranderd maar het staat wel op de planning Unicast te verbeteren, meer informatie daarover zul je tzt kunnen vinden in de product updates

Heb je ook al contact gehad met mijn telefonische collega's op 0800-0402 om de lijn uit te laten lezen? Dat je alles bekabeld aangesloten hebt zitten sluit wel een hoop uit.


Hier is niet iets in veranderd maar het staat wel op de planning Unicast te verbeteren, meer informatie daarover zul je tzt kunnen vinden in de product updates

@Thomas, Kan jij een tipje van de sluier oplichten?

Het fenomeen van haperende uitzendingen is precies wat ik zou verwachten met het huidige unicast platform immers de TV streams worden via Internet (vlan 6) opgehaald en niet, zoals op de “oude” TV ontvangers via het TV netwerk (vlan 4). De vraag daarbij is of er dan nog vlan priority tagging toegepast wordt op data pakketjes t.b.v. de TV stream zodat deze voorrang krijgen op ander Internet verkeer.

Als dat niet het geval is dan is de kans groter dat je haperingen krijgt bij een hoge belasting van de lijn ergens tussen de TV+ Box en de servers van het (unicast) TV platform.


Maar dan zou ik verwachten dat meer mensen dit melden bij de unicast (opname of vertraagd)  stream.

De haperingen zijn best consistent, niet hoe ik het zou verwachten bij overbelasting van het netwerk.

 

Blijf het heel vreemd vinden, de framerate van de unicast is toch hetzelfde als bij de multicast? ook al is de bandbreedte minder.


@wjb ik heb geen idee, we nemen deze vraag even mee.


@HE1 Je geeft aan de oude kastjes nog te hebben maar die moeten toch retour?


Had nog even zitten testen, als ik mijn TV+ box continue in unicast zet (ipv Multicast) zijn er geen haperingen en draait het beeld 100% soepel, ook als ik vertraagd ga kijken. Dus aan de unicast stream zelf kan het niet liggen?

Het haperen treedt dus alleen op als ik de box in multicast zet en dan opnames of vertraagd kijk, dus dat is dan toch ook de unicast stream?

 

 


update: tv+ box weer naar Multicast gezet, nu ineens weer soepel bij vertraagd kijken. Als je naar Multicast zet is dit toch direct actief zonder reboot?


update na herstart van de box (in multicast) toch weer haperend beeld bij vertraagd kijken.

Zet ik hem dan even op unicast, dan weer op multicast (zonder herstart) dan GEEN haperend beeld bij vertraagd kijken.

 

Het wordt steeds gekker.


@HE1 Je geeft aan de oude kastjes nog te hebben maar die moeten toch retour?

Yeah, right….


@HE1 Je geeft aan de oude kastjes nog te hebben maar die moeten toch retour?

Yeah, right….

Ja je heb ze in bruikleen van KPN en als ze niet retour komen mag KPN daar kosten voor door berekenen 


Ff viaplay gechecked, draait ook niet meer soepel. Vorige week heel seizoen van Lioness afgekeken zonder een enkele hapering.

Netflix incl. 4k nu nog steeds 100% strak en soepel.


@HE1 Je geeft aan de oude kastjes nog te hebben maar die moeten toch retour?

Yeah, right….

Ja je heb ze in bruikleen van KPN en als ze niet retour komen mag KPN daar kosten voor door berekenen 

Mag….KPN heeft wel wat anders om zich druk over te maken als je de forums leest hier.


@HE1 Je geeft aan de oude kastjes nog te hebben maar die moeten toch retour?

Yeah, right….

Ja je heb ze in bruikleen van KPN en als ze niet retour komen mag KPN daar kosten voor door berekenen 

Mag….KPN heeft wel wat anders om zich druk over te maken als je de forums leest hier.

Toch zijn ze er wel actief mee en kunnen ze kastjes blokkeren ook.

Goede zaak vind ik.


Kan iemand van KPN nog eens reageren of dit inmiddels een bekend issue is?

Resume, mijn tv+ box staat in multicast waarbij vertraagd en opname beeld hapert.

tv+ box continue in unicast heb ik er geen probleem van. Multicast live dus ook perfect soepel.

 

Ik heb dit nog eens getest met de 2e tv+ box die ik nog niet gebruikt heb, en dus de oude firmware en tv+ app heeft.

Deze heeft het probleem niet. Vervolgens alleen de firmware geupgrade naar de laatste versie, nog steeds geen probleem.

Vervolgens de tv+ app geupgrade en ja hoor, haperen bij vertraagd kijken. Het is dus een issue geintroduceerd bij één van de laatste tv+ app updates.

 

En voor de volledigheid: als ik hem in unicast zet, ff een live beeld kijk (alleen de setting heen en terug is niet voldoende), vervolgens weer naar multicast doet dit probleem zich NIET MEER voor, totdat ik hem reboot, dan weer wel. Bovenstaande is 100% reproduceerbaar.

Dit moet toch voldoende aanknopings punten bieden om het probleem te achterhalen.

 

Graag even reactie van KPN.


Hoi @HE1, multicast is dus in ieder geval gevoeliger voor storing dan unicast en we zijn druk bezig deze dingen te verbeteren. Had je onze product updates ook al gezien?
We hebben jouw feedback ook doorgegeven bij onze collega's


Hoi @HE1, multicast is dus in ieder geval gevoeliger voor storing dan unicast en we zijn druk bezig deze dingen te verbeteren. Had je onze product updates ook al gezien?
We hebben jouw feedback ook doorgegeven bij onze collega's

Multicast zelf loop 100% goed, het gaat juist om vertraagd kijken bij Multicast, en dan is het toch weer unicast?

Terwijl de box in continue unicast ook weer 100% goed loopt.


Ja dat is wel weer raar inderdaad, zou je je ontvanger eens een frisse start willen geven?
Als ook dat het niet oplost ben ik wel benieuwd wat je naast de TV ontvanger en experiabox verder nog aan netwerkapparatuur hebt aangesloten.


Ja dat is wel weer raar inderdaad, zou je je ontvanger eens een frisse start willen geven?
Als ook dat het niet oplost ben ik wel benieuwd wat je naast de TV ontvanger en experiabox verder nog aan netwerkapparatuur hebt aangesloten.

Fabrieksinstellingen heb ik al snel uitgevoerd toen ik het issue kreeg en helpt niet.

Andere netwerkapparatuur heb ik nauwelijks, en wat is je suggestie daarbij? op mijn pc met speedtest heb ik 24x7 900mbit download en upload en stabiel.

Bovendien heb ik hierboven beschreven dat ik getest heb met de 2e box en geconcludeerd dat het met een TV+ app update is geintroduceerd. Ik ben ict-er dus als ik hier een probleem post heb ik nagenoeg alles getest en uitgesloten.


Ik denk ook niet dat het iets in de snelheid is hoor maar ik heb niet direct een verklaring voor dit issue en het kan zijn dat iets op jouw netwerk deze storing veroorzaakt, vandaar de vraag. Kun je dit toelichten?
Gebruik je iets van een switch of extra router? Ondersteunt deze IGMP snooping en staat deze aan?


Ondersteunt deze IGMP snooping en staat deze aan?

IGMP snooping speelt geen rol bij uitgesteld kijken immers dat zijn unicast streams.


---

Meer mensen die dit specifiek bij opnames hebben?

Hier helemaal niet. En wij kijken hier bijna alles via opnames.