Skip to main content

Ik heb sinds anderhalf jaar geen tv meer en moet dus op de laptop kijken en opnemen. Dit houdt in dat ik van heel veel zenders heel veel programma’s mis omdat live kijken er voor mij niet altijd in zit. Maar ik betaal wel voor de ontvanger (die dus niet gebruikt wordt) en voor al die zenders waar ik nu dus niet voor de volle 100% van kan genieten (gebruik van kan maken). Voor mij een overweging om over te stappen naar een ander die wel de rechten heeft zoals Delta. Ik begrijp niet dat een bedrijf als KPN hier geen rechten voor heeft. En ik begrijp al helemaal niet waarom dit niet gewoon geregeld wordt? Het onstabiele internet in combinatie met wat ik hiervoor schreef doet mij toch ernstig twijfelen om bij KPN te blijven.


Admin: Eigen topic voor je reactie aangemaakt torigineel topic]

Ik heb sinds anderhalf jaar geen tv meer en moet dus op de laptop kijken en opnemen. 

Waarom heb je dan geen TV meer?

 

Maar ik betaal wel voor de ontvanger (die dus niet gebruikt wordt) en voor al die zenders waar ik nu dus niet voor de volle 100% van kan genieten (gebruik van kan maken). 

Dan moet je dus die TV ontvanger gaan gebruiken want daar betaal je voor en de beeldkwaliteit is ook nog eens veel beter via een TV ontvanger.

 

Ik begrijp niet dat een bedrijf als KPN hier geen rechten voor heeft. En ik begrijp al helemaal niet waarom dit niet gewoon geregeld wordt?

Dat is een geld kwestie.

 

Het onstabiele internet in combinatie met wat ik hiervoor schreef doet mij toch ernstig twijfelen om bij KPN te blijven.

Wat ervaar je dan aan instabiliteit?


Admin: Reactie meeverplaatst


Ik heb sinds anderhalf jaar geen tv meer en moet dus op de laptop kijken en opnemen. 

Waarom heb je dan geen TV meer?

Ik heb niet de behoefte om hier over uit te wijden, het is een feit dat ik geen tv meer heb en waarom dat is doet er niet toe. 

 

Maar ik betaal wel voor de ontvanger (die dus niet gebruikt wordt) en voor al die zenders waar ik nu dus niet voor de volle 100% van kan genieten (gebruik van kan maken). 

Dan moet je dus die TV ontvanger gaan gebruiken want daar betaal je voor en de beeldkwaliteit is ook nog eens veel beter via een TV ontvanger.

Zeg je hiermee dat het kastje ook op een laptop aangesloten kan worden dan?

 

Ik begrijp niet dat een bedrijf als KPN hier geen rechten voor heeft. En ik begrijp al helemaal niet waarom dit niet gewoon geregeld wordt?

Dat is een geld kwestie.

Blijkbaar heeft Delta dan wel het geld er voor?

 

Het onstabiele internet in combinatie met wat ik hiervoor schreef doet mij toch ernstig twijfelen om bij KPN te blijven.

Wat ervaar je dan aan instabiliteit?

Wegvallen van internet, ook met gebruik van WiFi versterker. 



Admin: Reactie meeverplaatst


Elmigo: (1)Ik heb niet de behoefte om hier over uit te wijden, het is een feit dat ik geen tv meer heb en waarom dat is doet er niet toe.

wjb: Dan moet je dus die TV ontvanger gaan gebruiken want daar betaal je voor en de beeldkwaliteit is ook nog eens veel beter via een TV ontvanger.

Elmigo: (2)Zeg je hiermee dat het kastje ook op een laptop aangesloten kan worden dan?

Nee, dat (2) beweert @wjb hier niet. 

Een tv is een (1) éénmalige uitgave. En zo'n scherm kun je ook heel eenvoudig voor je laptop gebruiken. Via de hdmi aansluiting van laptop naar tv of via chromecast voor videocontent. Ze hebben tegenwoordig wel minimaal 2 x hdmi dus de tv-ontvanger kan er ook op.

Een 32 inch HDready heb je al voor zo'n 175 euro. Gaat zeker 10 jaar mee dus 17,50 euro per jaar (afschrijving aanschaf). Tv ontvanger heb je al.
Gaat het je om het formaat en is 32 inch je nog te groot, 24 en 22 inch bestaat ook. Dan kom je zelfs onder de 150 euro. De maten 24 en 22 hebben vaak maar één HDMI ingang.


Admin: Reactie meeverplaatst


Elmigo: (1)Ik heb niet de behoefte om hier over uit te wijden, het is een feit dat ik geen tv meer heb en waarom dat is doet er niet toe.

wjb: Dan moet je dus die TV ontvanger gaan gebruiken want daar betaal je voor en de beeldkwaliteit is ook nog eens veel beter via een TV ontvanger.

Elmigo: (2)Zeg je hiermee dat het kastje ook op een laptop aangesloten kan worden dan?

Nee, dat (2) beweert @wjb hier niet. 

Een tv is een (1) éénmalige uitgave. En zo'n scherm kun je ook heel eenvoudig voor je laptop gebruiken. Via de hdmi aansluiting van laptop naar tv of via chromecast voor videocontent. Ze hebben tegenwoordig wel minimaal 2 x hdmi dus de tv-ontvanger kan er ook op.

Een 32 inch HDready heb je al voor zo'n 175 euro. Gaat zeker 10 jaar mee dus 17,50 euro per jaar (afschrijving aanschaf). Tv ontvanger heb je al.
Gaat het je om het formaat en is 32 inch je nog te groot, 24 en 22 inch bestaat ook. Dan kom je zelfs onder de 150 euro. De maten 24 en 22 hebben vaak maar één HDMI ingang.

Tja, voor veel mensen is 175 euro peanuts… € 17.50 er week omgerekend maar dat is voor mij 2 dagen eten.

Maar ik heb geen antwoord op de vraag waarom het voor KPN een geld kwestie is en voor Delta het dat dus niet is. Zou graag van KPN zelf daar een reactie op krijgen maar die hoor of zie ik niet. En hou mij ten goede...ik was altijd een zeer tevreden klant maar sinds er door mijn woningbouw zonnepanelen op het dak zijn geplaatst is het prut met peren wat de stabiliteit van internet betreft. KPN geeft zelf ook al aan op hun website dat WiFi versterkers en zonnepanelen niet zo'n goede combi zijn...

 



Admin: Reactie meeverplaatst


ik was altijd een zeer tevreden klant maar sinds er door mijn woningbouw zonnepanelen op het dak zijn geplaatst is het prut met peren wat de stabiliteit van internet betreft. KPN geeft zelf ook al aan op hun website dat WiFi versterkers en zonnepanelen niet zo'n goede combi zijn...

Heb jij een "draadloze" verbindingsset in gebruik?

Waar lees je dat op de site van KPN? Heb je een link?


Admin: Reactie meeverplaatst


Mijn buurvrouw heeft zonnepalen en een prima werkende DVS. En ik heb ook zonnepanelen. Ook door woningbouw geplaatst. En we hebben allemaal prima wifi en dus goed werkende DVS (nou ja, ik heb het bekabeld naar de ontvanger).

Maar van een paar zenders zijn, bij mijn weten, de opnamen niet online beschikbaar.

Dat zijn BBC First, de Vlaamse zenders, SBS 9 en last but not least de Duitse alleen via de decoder te bekijken. 

(hee, we zijn bijna onmerkbaar van de ene (kt51) naar een andere vraagsteller (Elmigo) gegaan….)


Admin: Reactie meeverplaatst