Skip to main content
Vraag

Opnames uitsluitend via decoder en niet via de Smart TV app?

  • 8 September 2024
  • 23 reacties
  • 148 keer bekeken

KPN geeft aan dat je zonder decoder op een smart tv (LG) tv kan kijken. Helaas zijn er opnames die uitsluitend via de decoder gekeken kunnen worden. Dat is vreemd. Via het abonnement kan de decoder gebruikt worden zonder extra kosten. Nu KPN zelf de mogelijkheid biedt om terug te kijken op een smart tv zou dat ook voor alle zenders zonder decoder moeten kunnen. Het abonnementsnummer blijft namelijk actief. Wat is de reactie van KPN hierop?

Daar gaat u geen inhoudelijke reactie op krijgen. Hoogstens een herhanging van de informatie die u zelf al weet.


Ha @KPNVOORMIJ, het klopt inderdaad wat je zegt. Sommige opnames zijn alleen te bekijken via de tv-ontvanger. Daar kan ik helaas niets anders van maken! Wat bedoel je met ‘het abonnementsnummer blijft namelijk actief'? Je betaalt voor tv en daar zit een ontvanger bij. Je kunt dus de ontvanger aansluiten en op die manier de gemaakte opnames bekijken. 


Wat bedoel je met ‘het abonnementsnummer blijft namelijk actief'?

Ik weet niet of hetzelfde bedoeld wordt, maar ik zou denken:

Je moet inloggen met een abonnementsnummer en pincode, en dan neem ik aan dat toegang stopt zodra je geen abonnee meer bent. Ofwel: of je nou via een ontvanger of app kijkt, KPN weet waarvoor je betaald hebt. Dus waarom heeft de ene manier van kijken meer rechten dan een andere manier, zelfs via dezelfde internetaansluiting?

Ik vermoed dat er geen technische reden is. Maar ik kan ook geen andere reden verzinnen. 🤔


Klopt Marcia, maar het antwoord voor het niet kunnen kijken zonder ontvanger is echter niet compleet. KPN geeft zelf aan op haar website dat je zonder ontvanger kan kijken, terugkijken en opnames kan zien. Daarbij wordt niet aangegeven dat dat niet altijd kan. Misleidend. Je kan je voorstellen dat ná het opnemen van een serie bij het terugkijken pas blijkt dat dat niet kan, zeer teleurstellend is. Dat KPN de afspraken met zenders niet goed geregeld heeft zie ik als een misser.

Aansluiten van de LG tv uitsluitend op het stroomnet; zonder kabels, ontvangers, direct via wifi. Daar word ik vrolijk van. Helaas niet van het antwoord dat gegeven werd.


Aansluiten van de LG tv uitsluitend op het stroomnet; zonder kabels, ontvangers, direct via wifi. Daar word ik vrolijk van. Helaas niet van het antwoord dat gegeven werd.

En stel dat je aan de achterkant van die LG televisie met klittenband een TV+ Box plakt en die via wifi laat communiceren? Zou dat geen goed alternatief zijn, wetende dat dan ook de beeldkwaliteit beter zou zijn?


Ah zo, ja ik snap het. Ik zal je feedback intern meenemen, @KPNVOORMIJ. Wellicht heb je in de tussentijd iets aan de tip van wjb? De TV+ Box is vrij klein en licht dus dat zou misschien een goed alternatief zijn voor nu.


Ja, met de TV+box kan het altijd, maar dat is nu net waar het om gaat. Zonder dat kastje, zonder snoeren, zonder draadloze verbinding met wifi. Bovendien hangt de TV aan de muur, het kastje kan er niet tussen en de stekkers voor de draadloze wifi-verbinding en kastje passen al helemaal er niet tussen. Het zou prettig zijn als KPN het goed kan regelen. Ik ben benieuwd naar het resultaat van de feedback.

 


Ik denk niet dat daar iets aan gaat veranderen op de korte termijn. KPN heeft volgens mij niet de rechten voor alle zenders om deze via de app beschikbaar te maken.


...en de stekkers voor de draadloze wifi-verbinding en kastje passen al helemaal er niet tussen. 

Welke stekkers voor de draadloze wifi-verbinding?


Stekkers 230V.


Stekkers 230V.

Je bedoelt stekkers voor een "draadloze" verbindingsset?

Die heb je uiteraard niet nodig als je een TV+ Box via wifi aansluit.

Het enige wat je nodig hebt is 30mm ruimte achter jouw televisie.


TV Box van KPN kan er wel achter met een aangepaste haakse stekker. Maar dan….

Het maakt geen verbinding met wifi, dus een draadloos verbindingsset DVS 1200 moet er ook nog achter. Heel dik en slechte verbinding met veel storing.

Je hebt dus 3 wcd’s nodig om e.e.a. aan te sluiten.

Wat een gedoe. Zonder deze ellende veel gemakkelijker.


Het maakt geen verbinding met wifi, dus een draadloos verbindingsset DVS 1200 moet er ook nog achter.

Nee, dat is niet zo, wifi loopt helemaal niet via die "draadloze" verbindingsset. Als jouw telefoon via wifi aangesloten is, dan is die toch ook niet verbonden met zo'n "draadloze" verbindingsset.

Ik denk dat je twee technieken door elkaar haalt en dat je jouw uitspraken wellicht baseert op de "oude" TV ontvangers die helemaal niet via wifi werken maar wel via zo'n "draadloze" verbindingsset. Zie je dat ik "draadloos" consequent tussen aanhalingstekens zet. Het is immers helemaal niet draadloos, bij zo'n verbindingsset loopt de communicatie via de draden van het lichtnet.


Dat laatste klopt dus niet. DVS 1200 geeft het signaal niet via elektriciteitskabels door, maar draadloos (zonder aanhalingstekens). Zoek maar eens op. Leverbaar via KPN.

 

 


Dat laatste klopt dus niet. DVS 1200 geeft het signaal niet via elektriciteitskabels door, maar draadloos (zonder aanhalingstekens). Zoek maar eens op. Leverbaar via KPN.

Met alle respect @KPNVOORMIJ, ik heb hier een TV+ Box die via wifi verbonden is maar ik heb echt geen "draadloze" verbindingsset.

En ja, echt waar, de DVS adapters babbelen toch echt via het lichtnet met elkaar.

Bron


DVS niet nodig. 

TV+ box heeft zelf mogelijkheid met wifi. Dus alleen de stroomkabel en hdmi kabel. That's all.


Misschien kan iemand dan vertellen hoe ik deze TV Box draadloos wifi kan aansluiten.


@KPNVOORMIJ dat is niet de TV+ ontvanger. Deze heeft geen WiFi. De TV+ ontvanger wel.


Nee, die kan je niet via wifi aansluiten. Dat is geen TV+ Box (Sagemcom DIW7022) maar een Arris VIP5202. De DIW7022 is de nieuwe TV ontvanger die bij het nieuwe TV+ abonnement geleverd wordt. Deze is nog iets kleiner dan de VIP5202 en werkt wel via wifi.


Dankjewel voor deze oplossing. Morgen ga ik KPN bellen voor de juiste.

 


Dankjewel voor deze oplossing. Morgen ga ik KPN bellen voor de juiste.

Dat gaat zo makkelijk niet. Daarvoor moet uw abonnement omgezet worden naar de nieuwste abonnementsvorm. En dat kan alleen als u contract vrij bent. Dus u heeft niet toevallig een paar weken geleden verlengd ofzo?


Dank voor de tip.
Maar geen probleem.


Je had het het steeds consequent over TV+ ontvanger. Met verkeerde info krijg je ook verkeerde reacties. Helaas. 

Hopelijk kan je naar het nieuwe abonnement. Ik ben heel tevreden met de TV+ box. De Sagemcom DIW7022 dus 😀😉.

 


Reageer