Skip to main content

Er worden steeds maar weer opnames verwijderd, terwijl er voldoende ruimte is en het binnen 1 jaar gebeurt. Dit is al een hele lange tijd aan de gang. Hoe los KPN dit nu eens eindelijk op??

Er worden steeds maar weer opnames verwijderd, terwijl er voldoende ruimte is en het binnen 1 jaar gebeurt. Dit is al een hele lange tijd aan de gang. Hoe los KPN dit nu eens eindelijk op??

 

Heeft met auteursrechten te maken.

Je kan bij Brein aankloppen. 

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar. 😉


Lijkt mij niet het geval. Immers er wordt vanaf een bepaalde datum verwijderd. Het geeft niet wat er is opgenomen! Trouwens wat is Brein?


@Kimja 

Het heeft echt met auteursrechten te maken.

1 jaar, langer blijft een opname er niet op staan. 

 

Brein is degene die bepaalt hoe hoog die auteursrechten zijn en of je iets illegaals doet. Etc.

Zie hier.


Misschien was ik niet duidelijk. Alles t/m april/mei wordt nu verwijderd. Het staat er dus geen 1 jaar op!! 


@Kimja

Dat heb ik niet uit jouw informatie boven kunnen halen.

Dat is niet de bedoeling.

Heb je in de tussentijd iets aangepast aan je abonnement?

 

Vul ook je profiel gegevens zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater het voor je nakijken.

i.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren.


Profiel is compleet ingevuld. Gaat de moderater vanzelf aan de slag? Of moet ik dat ergens aangeven?


Profiel is compleet ingevuld. Gaat de moderater vanzelf aan de slag? Of moet ik dat ergens aangeven?

 

De moderaters zien alle berichten en komen er op terug.


Duidelijk, dankjewel.


Beste @Kimja, welkom! Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Zij daadwerkelijk alle opnames vanaf april/mei verdwenen? Er missen geen opnames vanaf die periode? Kan het zo zijn dat iemand anders gebruik kan maken van jouw tweede ontvanger of itv online en op die manier opnames verwijdert? Ik zie dat je profiel nog niet ingevuld is. Zou je dat alsnog willen doen en dan op opslaan klikken?


Inmiddels profiel ingevuld. Ja, alle opnames van voor de precieze data zijn verdwenen. Wat de exacte datum is, kan ik niet zeggen omdat ik niet alle data onder elkaar kan zien. Van daar april/mei.

Ik heb dit al eerder gemeld het speelt inmiddels al een hele poos.

Neen, ik ben de enige gebruiker en we hebben geen tweede ontvanger. Itv gebruiken we niet.


Bedankt! Ik zie zo niets vreemds.. Redenen dat een opname verdwenen is, kunnen zijn:

  • de opslagcapaciteit van het 'Opnemen pakket' is bereikt
  • het kinderslot is te streng ingesteld
  • de zender is verborgen
  • er is een zenderprofiel actief (dit kan je via de instellingen controleren)
  • het 'Opnemen pakket' is na de opname een keer uit en aan gezet.

Mochten geen van deze gevallen voor jou gelden, dan ben ik bang dat de opnames om onverklaarbare redenen verdwenen zijn😓. Merk je weer dat er opnames verdwijnen, wil je het dan laten weten? Dan moeten we er verder naar gaan kijken. 


Goedemiddag Marcia,

Geen van de door jou genoemde gevallen zijn van toepassing! Ik heb dit al eerder gemeld, lange tijd geleden. Trouwens ben ik ook niet de enige met dit probleem. Ik ga er toch echt van uit dat de fout bij de KPN ligt.

Ik vind te niet leuk om er wel voor te betalen en dan een niet goed werkend product geleverd te krijgen!


 @Kimja Dank voor het invullen van je profiel. We hebben wat logs bekeken van je account en zien geen apart verwijder gedrag op je account vlak voor je dit topic startte. Niet ineens een hele rits tegelijk of vlak na elkaar bijvoorbeeld. Als het om een enkele ging, dan zullen er details nodig zijn.

Kun je je de situatie nog beetje herinneren van toen? (of een ander moment) Details zijn dan belangrijk, welke opname zag je (als voorbeeld) 5 oktober nog wél staan en deze was dan toen je op 6 oktober keek niet meer te zien. 
Ik kan me voorstellen dat je dat niet meer voor de geest hebt, daarom klopt hetgeen wat @Marcia_ zegt wel: nieuwe voorbeelden graag zo nauwkeurig mogelijk hier posten, zodra je het waarneemt, in dit topic. 
Tip uit voorgaande onderzoeken: maak af en toe een foto van je opnames met een telefoon, dan heb je gelijk precies de titel, zender, datum en tijdstip van een opname als die dan verdwenen is. Want is die éénmaal verdwenen, heb je die details meestal niet meer. 

Check eventueel ook je opnamelijst op tv.kpn.com/opgeslagen (daar kun je bijvoorbeeld printscreens maken) en vergelijk die met je tv-ontvanger eventueel als er één of meer verdwenen zijn.

Dit geldt natuurlijk voor iedereen; die details zijn helaas nodig, anders is het zoeken naar een naald in een hooiberg.

Let wel dat we een opname die gepland staat voor b.v. morgen om opgenomen te worden en je kijkt overmorgen en deze is niet aanwezig (niet opgenomen), dat dit ook kan komen voor een gids update tussen nu en morgen. En dat dat niet per sé staat voor verwijderd of een fout. Sowieso wel ongewenst, zeker op zo'n korte termijn.