Skip to main content

Ik ervaar een erg lange opstarttijd , nadat mijn andere probleem ( niet de juiste opstartpagina) was opgelost. (Misschien geen direct verband) Er is een periode geweest dat het opstarten ERG snel ging ( hoewel we wel altijd op de knop links onder moesten drukken). De TV staat niet op de ecostand. ( zie afbeelding). 1,5 minuut wachten is veel te lang. Hoe kan ik dit verbeteren? 
PS ik heb zelf het vermoeden dat het iets te maken heeft met de LG ThinkQ

Helaas nog geen reacties. Ik heb echt hulp nodig. De exacte opstarttijd is 75 seconden . Er is nog een bijzonderheid: het KPN kastje gaat vanzelf aan als ik de TV aanzet, zowel met de KPN afstandsbediening als met de LG afstandsbediening. 

Hallo ​@MathildeD ,

Je moet iets, ik zou beginnen met een reset van jouw ontvanger. 

Heb je TV+?

Om rekening mee te houden

Voordat je jouw KPN TV+ Box reset, is het belangrijk om rekening te houden met het volgende: 

• Je moet de eerste installatie opnieuw doorlopen.
  • De KPN TV+ Box blijft gekoppeld aan je TV account. Het is dus niet nodig om je TV abonnementsnummer en pincode opnieuw in te voeren.
  • Het wifi netwerk in de TV+ Box wordt gewist. Had je de Box dan ook via wifi verbonden, dan moet je dit opnieuw verbinden en het wifi wachtwoord invoeren.
  • Alle accountgegevens van apps zoals Netflix en Disney+ worden gewist, je moet hier dus opnieuw inloggen.
  • De instellingen van je afstandsbediening blijven behouden.

De instructie: 

Heb je een oudere ontvanger? Hier staat alles over het herstarten van die ontvanger: 

Er komen steeds meer meldingen op dit forum dat de TV+ box traag opstart. Lijkt een KPN probleem te zijn sinds de laatste update.

De TV+ box resetten schijnt tijdelijk te werken. Zie voorbeelden hieronder.

Dat je box aangaat met de tv en vice versa heeft waarschijnlijk te maken met de HDMI CEC instellingen op zowel je tv als je box. Waar die instellingen zitten weet ik niet; heb geen TV+ box.

Zie ook hier.

Ik heb al veel topics over dit onderwerp voorbij zien komen.

De exacte opstarttijd is 75 seconden

Dat is ook al lang. Hier eco 45 seconden. Snelle start 3 seconden. 

Maar... ik heb bij de instellingen voor HDMI CEC 'onderling aan en uit zetten' bewust niet actief staan. 

Hoi ​@MathildeD, bedankt voor jouw bericht :)
Zie dat je al enkele goede en nuttige reacties vanuit de Community hebt mogen ontvangen, heb je hier ook iets aan gehad? 

Hoi, ik ben helemaal in verwarring. Ik heb de KPN box nog niet gerestart. 

Want: ik heb ontdekt dat ik de KPNbox aan kan laten staan ( groen lampje). Als ik dat doe, start de TV heel snel op.

Mijn vraag is: is dat misschien de hele tijd mijn fout geweest? Had ik dat kastje beter niet moeten uitzetten? We hebben het kastje al twee jaar lang uitgezet en toch startte de TV snel op ( vooral de laatste tijd).

Hoi, ik ben helemaal in verwarring. Ik heb de KPN box nog niet gerestart. 

Want: ik heb ontdekt dat ik de KPNbox aan kan laten staan ( groen lampje). Als ik dat doe, start de TV heel snel op.

Mijn vraag is: is dat misschien de hele tijd mijn fout geweest? Had ik dat kastje beter niet moeten uitzetten? Dat deden wij altijd en toch ging het opstarten heel snel. 

Nee, dit fenomeen is pas onlangs de kop op gestoken na een update.  Maar een reset is wel een (tijdelijke?) oplossing. Niet helemaal uitzetten uiteraard ook, maar dan verbruik je wel stroom. 

Wat is nu het beste advies? Kastje altijd aan laten staan of de reset uitvoeren? 
PS ik heb meer problemen met de TV/ KPN kastje:

1. Heel vaak is er geen geluid bij de stemmen van pratende personen in Netflix, na kijken van gewone televisie. ( andere geluiden zijn er wel).
  2. Na Netflix, bij de situatie met een KPNkastje dat groen was, schakelden we terug naar de gewone televisie. Maar toen ging de KPN opstarten!

Aanlaten kan ook gewoon. 

Maar HERSTART het kastje nou es. Dat duurt maar 40 seconden en lost zeer veel, zo niet alle, problemen vaak op. 

Als je het kastje basaal gebruikt, dus zonder Google Account, is een harde reset ook een optie. Alleen moet je dan op Netflix, HBO, Videoland (indien je die hebt) opnieuw inloggen.

HERSTART. Houdt de aan/uit knop op de afstandsbediening ca. 5 seconden ingedrukt en kies voor ‘opnieuw opstarten’.

Wat is nu het beste advies? Kastje altijd aan laten staan of de reset uitvoeren? 

Ik heb je twee dagen terug al het advies gegeven voor een reset. Dat kan een vrij simpele manier zijn om van de problemen af te komen.

Hallo ​@MathildeD ,

Je moet iets, ik zou beginnen met een reset van jouw ontvanger. 

Heb je TV+?

Om rekening mee te houden

Voordat je jouw KPN TV+ Box reset, is het belangrijk om rekening te houden met het volgende: 

• Je moet de eerste installatie opnieuw doorlopen.
  • De KPN TV+ Box blijft gekoppeld aan je TV account. Het is dus niet nodig om je TV abonnementsnummer en pincode opnieuw in te voeren.
  • Het wifi netwerk in de TV+ Box wordt gewist. Had je de Box dan ook via wifi verbonden, dan moet je dit opnieuw verbinden en het wifi wachtwoord invoeren.
  • Alle accountgegevens van apps zoals Netflix en Disney+ worden gewist, je moet hier dus opnieuw inloggen.
  • De instellingen van je afstandsbediening blijven behouden.

De instructie: 

Heb je een oudere ontvanger? Hier staat alles over het herstarten van die ontvanger: 

Ik heb de zachte RESET van PeterG gedaan. Ik weet nog niet of de problemen zijn opgelost. ……….

Het probleem van geen stemgeluid op Netflix blijkt niet te zijn opgelost. 
De opstarttijd is nog niet bekend.

Ik heb dit probleem bij één van mijn twee KPN TV+ kastjes. Bij het kastje dat ik dagelijks gebruik. De andere start zonder probleem direct op. Het probleem ontstond nadat ik de versterker (die staat bij de het 2e kastje) via de router heractiveerde. Die was langere tijd uit geweest en kreeg geen signaal meer. 

Ik heb vandaag eerst de router een herstart gegeven door de stroom er 30 seconden vanaf te halen. Dat gaf geen resultaat.

Daarna het kastje via WiFi met de router verbonden, maar dan vindt het kastje de router niet. Waarschijnlijk omdat het kastje al met de draad aan de router verbonden is.

Vervolgens heb ik de versterker en 2e kastje van de stroom gehaald. Dit gaf ook op het eerste kastje geen resultaat.

Daarna de aan/uit knop 5 seconden ingedrukt gehouden en opnieuw opgestart. Dit werkte wel en ik hoop voor langere tijd.

Ik hoop (en verwacht) dat KPN snel met een nieuwe update komt om dit probleem op te lossen. 

Ik heb de zachte RESET van PeterG gedaan. Ik weet nog niet of de problemen zijn opgelost. ……….

Het probleem van geen stemgeluid op Netflix blijkt niet te zijn opgelost. 
De opstarttijd is nog niet bekend.

Vervolg. Toch een harde restart gedaan. De TV start nu wel snel op ( hij staat niet in de eco-stand). (Tijdens de reset zijn meerdere updates langsgekomen:1. Update download, verify,  2. Nieuwe versie Update gevolgd door automatische restart, 3. Er is gezocht naar KPN tv+ firmware updates 4. Nieuw kpn tv+ launcher 5. Afstandsbediening update? 
Ik begrijp dit allemaal niet, ik som alleen op wat ik langs heb zien komen.) 

Of het probleem van het ontbreken van stemgeluid in Netflix is opgelost, moet nog blijken.

PS ook Apple AirPlay werkt goed ( zowel beeld als geluid). Een koptelefoon koppelen lukt ook. 

Daarna de aan/uit knop 5 seconden ingedrukt gehouden en opnieuw opgestart. Dit werkte wel en ik hoop voor langere tijd.

GerardW, ik kende deze truc niet. Ik vind hem ook niet terug op de KPN website. Goed om te weten dat het kan helpen. Het is gemakkelijk uit te voeren. PeterG, bedankt.

Graag gedaan. Volgens mij had ik deze oplossing wel gelezen, maar werkt die maar tijdelijk. In elk geval voorlopig verlost van het lange kijken naar het KPN-logo. 

Reageer