Skip to main content

Hallo,

Sinds 3 dagen klant bij KPN met interactieve tv en internet. Helaas hebben wij geen van de 3 Arris VIP5202 kastjes volledig werkend gekregen. Bij de installatie krijgen wij de code DBL-307, vervolgens heel kort fout 843 en vervolgens blijft het opstarten steken opn85% en dan fout 563 met de optie om het bericht te sluiten of de software opnieuw op te halen. Dit keer op keer. Modem en ontvanger opstarten of resetten helpt niet. 2 van de drie kastjes hebben wij deels werkend gekregen met ontvangst op sommige hogere kanalen (MTV en verder) en programma terugkijken. De balk met de zender informatie is wel zichtbaar. 1 van de kastjes werkt nog steeds niet. Internet werkt wel.

We wachten nog steeds op een telefoontje van de experts (tweede lijn?) van KPN. Al met al slechte binnenkomer.

Iemand ervaring met het voorgaande én de oplossing?

Heeft u de tv ontvangers  aangesloten met de originele meegeleverde witte kabel met gele stekkertjes? Rechtstreeks op de Experiabox zonder dat er andere kastjes of iets dergelijks tussen zit? 


Nick83, bedankt voor je reactie.

De ontvangers heb ik rechtsreeks aangesloten op de experiabox met mijn Cat6 kabels. Niet met de  meegeleverde witte kabels. Mijn netwerkkabels zijn getest. Daar zal het dus niet aan liggen. Zojuist van KPN begrepen dat alle verbindingen werken. Ik vermoed dat wij niet goed aangemeld zijn op het tv platform van KPN. Ook gehoord dat ondanks toezeggingen de kpn experts op zaterdag niet werken en wij dan ook geen telefoontje hoeven re verwachten.


Probeer toch maar eens met de originele kabel.


Probeer toch maar eens met de originele kabel.

intussen ben ik er achter gekomen dat de storing te maken heeft met apparaten in het netwerk met een dynamische ip adres. Ben benieuwd of het mogelijk is om in de Experia V12 apparaten een vast ip adres toe te wijzen.