We hebben een KPN TV+ Box en onlangs een nieuwe TCL-smart-tv gekocht. We hebben onze oude, maar nog goed werkende geluidssysteem met een 3,5mm jack behouden. De nieuwe tv zou een 3,5mm jack aansluiting hebben, maar dus niet, dus aanvankelijk geen geluid over de boxen. We kunnen het toestel ruilen, maar bevalt op zich goed. Nu een optical omvormer naar Jack aangeschaft, maar de volumeknop van de afstandbediening (T4HU1826/41K) werkt niet op de losse boxen, wel op de tv-speaker. Ik heb inmiddels alle variaties van type TCL-afstandsbediening uit de KPN-handleiding geprobeerd, maar niets werkt. De USB-omvormer met 3,5mm jack female geeft hetzelfde probleem dat de volumeknop niet werkt. Blijkbaar doe ik iets fout. Maar wat? Wellicht dat iemand het weet.
Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)
Je kan daarvoor een adapter kopen die van Audio Fiber naar 3,5 mm gaat.
Je moet dan ook deze uitgang in de DIW7022 aanzetten (standaard staat hij uit).
Â
De USB werkt op de DIW7022 niet (als ik het goed heb).
Â
Je kan hem o.a. kopen bij KPN, maar ook bij Bol.com, Coolblue, Mediamarkt, etc.
Â
Â
P.S.
Als je de HDMI kabel van de DIW7022 naar de tv verbind, dan heb je toch beeld en geluid.
Beste joop2011
Bedankt voor je reactie,
Ik heb deze adapter gekocht:Â https://www.allekabels.nl/optische-kabel/5/1291556/audio-omvormer.html
Er komt geluid uit de boxen, maar het volume kan ik niet regelen met de AB
Mischien overstappen op een Bluetooth ontvanger om het geluidsysteem op aan te sluiten?
Beste joop2011
Bedankt voor je reactie,
Ik heb deze adapter gekocht:Â https://www.allekabels.nl/optische-kabel/5/1291556/audio-omvormer.html
Er komt geluid uit de boxen, maar het volume kan ik niet regelen met de AB
Â
Dat kan kloppen, maar je hebt toch een ab voor de soundbar of geluidsinstallatie?
Â
Misschien lukt het met 1 van de mogelijkheden van KPN, zie hier.
Â
BleuTooth heb je volgens mij hetzelfde probreem met geluid regelen.
Â
Bij mij loopt het via HDMI.
De soundbar zit op mijn LG op HDMI 2 (eARC)
Met de KPN tv regel ik het volume van de tv.
TV staat op externe luidsprekers en via de tv het volume van de soundbar (zie ook op het display van de soundbar dat hij harder of zachter staat).
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.