Skip to main content

Vandaag m’n nieuwe tv ontvanger opgehaald omdat m’n oude Motorola kuren kreeg. Nu schets mijn verbazing dat ik nu een Arris vip2952 V2 heb gekregen die er net zo uit ziet als de Motorola en ook nog het oude tv menu heeft. Waarom krijg je niet gelijk een up to date apparaat met de laatste versie van alles. Ben eigenlijk erg verbaasd want de medewerker aan de telefoon zei u heeft nog een oude Motorola en die moet eruit zodat u up to date bent met een nieuwe. Nou het zal wel aan mij liggen maar als al jaren vaste klant van KPN voel ik me een beetje achtergesteld.

Die software word uiteraard automatisch geüpdate. Wat is verder het probleem? U had een HD ontvanger en u heeft nu weer een HD ontvanger. Die er inderdaad ongeveer hetzelfde uit ziet. Wat had u anders verwacht dan?


Die software word uiteraard automatisch geüpdate. Wat is verder het probleem? U had een HD ontvanger en u heeft nu weer een HD ontvanger. Die er inderdaad ongeveer hetzelfde uit ziet. Wat had u anders verwacht dan?

Dat de software geüpdatet wordt zeggen ze al maanden en als je dan wat nieuws uitlever zorg dan dat het up to date is. Zo moeilijk is dat toch niet want het kan namelijk wel. Een vriend van mij heeft een aantal weken geleden zn oude Motorola ingeleverd en die kreeg een Artis met het nieuwe menu en software 


Het kan, maar het hoeft niet. Dat updaten gaat vanzelf wel een keer. En het kan wezen dat er express een oude versie op staat. Met de nieuwste firmware zijn namelijk wat problemen. Werkt uw ontvanger wel gewoon vlot? U hoeft niet 5 tot 10 seconden te wachten om de tv gids te openen?


Helaas heb ik bij een internet upgrade de Arris ontvangen en de Motorola terug gestuurd. De geluidskwaliteit van de oude Motorola was beduidend beter. Een mega verschil. Zowel het TV- als radiosignaal zijn zwak. Uitermate teleurstellend. De oude Motorola blijkt ook niet meer te werken, mogelijk tgv een software update. Wat is KPN’s oplossing om de oude geluidskwaliteit terug te krijgen?