Skip to main content

Ik heb een nieuwe samsung gekocht, deze aangesloten en alles werkt prima. Dus oude tv naar boven dit is ook een samsung. eenmaal boven aangesloten tv geeft aan dat de hdmi wel aangesloten is maar geeft verder geen beeld. Er staat wel een rood icoontje bij dat de vip5202 box uitstaat terwijl dit niet zo is. Oude tv die ik boven al had hangen (kleiner) weer aangesloten en ik heb gewoon beeld. Deze tv's zijn allemaal samsung, de kleinere 46inch is al een wat oudere tv, de wat grotere 55inch is denk ik 3 jaar oud.

Ik heb de 55inch gereset, smart hub gereset maar hij wil geen beeld geven. heeft iemand een idee.

Dank U wel

Andere ingang van de tv of een andere HDMI kabel proberen? You never know.


We hebben 2 hdmi kabels geprobeerd op elke uitgang op 2 tv's en daar ligt het niet aan, waar ik niet bij kan is dat je een tv verplaatst dat deze beneden wel gewoon beeld gaf en boven ineens niet meer.


Dat is inderdaad ook heel erg vreemd. Wat zou kunnen is dat de beeldinstellingen van de 5202 niet matchen en dat je daardoor geen beeld hebt. Heb je de 5202 al teruggezet naar fabrieksinstellingen?


het probleem is bij een vriend van mij, dus kan het nu niet testen, maar ik heb de 5202 niet gereset, zou dat het kunnen zijn ? hoe reset je die 5202 box, ik las ook net ergens dat de tv niet op het goede beeld zou staan, maar dat lijkt me stug.


De juiste source (hdmi 1. of 2 etc.) wel gekozen? 


ja uiteraard, de tv geeft alleen maar de hdmi poorten weer waar daadwerkelijk iets op aangesloten zit.

 


ja uiteraard, de tv geeft alleen maar de hdmi poorten weer waar daadwerkelijk iets op aangesloten zit.

Met de witte afstandsbediening van KPN kunt u alle poorten langs gaan. Met de source knop onder de 7. Heeft u dat al geprobeerd? 


ja uiteraard, de tv geeft alleen maar de hdmi poorten weer waar daadwerkelijk iets op aangesloten zit.

 

Is het kpn itv menu dan ook zichtbaar? Zo ja, onder de instellingen vind je hoe de ontvanger gereset, (frisse start) moet worden en meer instellingen. 
 

 


ja uiteraard, de tv geeft alleen maar de hdmi poorten weer waar daadwerkelijk iets op aangesloten zit.

Met de witte afstandsbediening van KPN kunt u alle poorten langs gaan. Met de source knop onder de 7. Heeft u dat al geprobeerd? 

Niet dat ik mij kan herinneren, wil je zeggen dat dit de source van de tv verandert of doet de kpn5202 box ook iets. want de source van de tv hebben we n.l. wel geprobeerd te veranderen.

 

ter ilustratie dit is wat we te zien krijgen, plaatje van iemand anders maar het ziet er bij ons hetzelfde uit

 


ja uiteraard, de tv geeft alleen maar de hdmi poorten weer waar daadwerkelijk iets op aangesloten zit.

Met de witte afstandsbediening van KPN kunt u alle poorten langs gaan. Met de source knop onder de 7. Heeft u dat al geprobeerd? 

Soms lukt dat niet met de KPN afstandsbediening, sommige functies werken dan net niet ondanks instellen van de ab, dit lukt altijd wel met de originele afstandsbediening van de tv zelf. 


wij hebben de originele ab van de samsung gebruikt voor het resetten van de tv en voor het zoeken naar de juiste source. Ik las net ergen anders dat het omdraaien van de hdmi kabel ook wel eens zou kunnen werken ? het klinkt vreemd maar we gaan binnenkort alles eens uitproberen. ook het resetten van de vip5202 box. 


ja uiteraard, de tv geeft alleen maar de hdmi poorten weer waar daadwerkelijk iets op aangesloten zit.

 

Is het kpn itv menu dan ook zichtbaar? Zo ja, onder de instellingen vind je hoe de ontvanger gereset, (frisse start) moet worden en meer instellingen. 
 

 

nee geen menu geen beeld niks, maar ik gaat alle ideeen eens uitproberen.

Ik dank iedereen voor het meedenken.

 


@Roofje hier heb ik nog 2 afbeeldingen hoe je de tv ontvanger op 2 manieren kunt resetten: 

Succes! 😉👍🏼


Dankjewel @Dennis Schreve


@Roofje Welkom op het forum. 

Ik zie dat de andere forumgebruikers je al goed op weg hebben geholpen. 

Is het gelukt om er met de tip van bijvoorbeeld @Dennis Schreve uit te komen? Of heb je nog steeds geen beeld? 


@Rutger_  De tv is bij een vriend van mij, en die is nu ff op vakantie, maar ik heb zeker ideeen gekregen om het een en ander te proberen. mocht het nog niet lukken kom ik zeker terug.