Skip to main content

Hallo,

Ik merk dat meerdere mensen last hebben van een plop of tikkend geluid op de speakers bij het wisselen van zender.

Ook ik heb daar last van en moet zeggen dat dit zeer irritant is. Ben sinds kort in het bezit van een Dolby Atmos soundbar, en daarbij de instellingen op de KPN 4k Arris 5202 tv ontvanger op auto gezet, om van Dolby te kunnen genieten, maar helaas dan ontstaat juist dit probleem. Als ik deze instelling op stereo zet is deze plop of tik verdwenen maar dan heb je weer geen Dolby meer en daarvoor heb je juist deze prachtige soundbar aangeschaft.

Ik zou graag zien dat KPN per omgaande met een oplossing komt, !!

De soundbar is overigens aangesloten met een high speed 4k hdmi kabel (nieuw) op de eARC poort van de TV, en de eARC poort van de soundbar.

Helaas ben ik nu genoodzaakt om de instelling op stereo te zetten, en alleen Netflix te bekijken via het internet om Dolby Atmos te horen en dat werkt perfect.

Indien hier geen oplossing voor komt, denk ik er aan om mijn TV abonnement op te zeggen, en alleen met een internet abonnement door te gaan, of helemaal over te stappen naar een ander.

KPN doe hier wat aan, kreeg onlangs weer een email binnen, dat de abonnement kosten per 1 juli a.s. weer omhoog gaan, dan zou ik toch hopen dat de apparaten van KPN goed zijn werk doen.

 

Met vr, groet

A.H. Berkhoff

 

 

 

Dit bericht is ook bestemd voor de KPN moderators die hopelijk dit ook lezen.

Al geruime tijd bezig (overigens ook anderen met het zelfde probleem) om KPN ervan te overtuigen dat m.b.t. het plop geluid op de soundbar speakers bij het wisselen van een zender de Arris 4K ontvanger bij de geluidsinstelling op "Dolby of automatisch" hiervan de schuldige is.

Ook op  8 juli j.l. voor de 2e keer telefonisch contact gehad met KPN na het weer indienen van een klacht.

Deze mijnheer zou het dorgeven (was al eerder toegezegd)

Ik val nu van mijn stoel bij het zien van de vandaag ontvangen factuur. KPN WEER 2 EURO DUURDER - zonder dat het probleem is opgelost.

Dit gaat mij te ver en denk er nu daadwerkelijk over na om mij abonnement bij KPN op te zeggen !!

Ik zal voor de derde keer binnenkort weer een klacht indienen bij KPN om dit mede te delen. 

KPN wel de abonnement gelden verhogen, maar geen zorg dragen voor het goed functioneren van de TV ontvanger. 

KPN moet zich doodschamen.

 

Met vriendelijke groet

FreBer

 


Een goede morgen,

 

Ik doe nog een laatste poging om reactie te krijgen van de eerder ingezonden klacht (inmiddels alweer 1 tot 2 maanden geleden), waarbij ene Rutger (KPN moderator) graag wilde horen wat de oorzaak was van de veel te vroeg defecte nieuwe soundbar. Ik heb hem daarop geantwoord, maar deze Moderator heeft daarna niets meer van zich laten horen.

KPN nogmaals, zorg voor een kwalitatief goede TV ontvanger (ivm plop op de soundbar speakers), ipv de abonnement kosten te verhogen zoals onlangs weer is gebeurd. Ik ben ook al jaren KPN klant, maar overweeg nu toch echt om hier binnenkort mee te stoppen. 


Goedemiddag @FreBer, ik kan me voorstellen dat je liever een inhoudelijkere reactie had gehad maar wij hebben hier helaas nog niets nieuws over te melden.


Goedemiddag, krijg weer als antwoord dat er nog niets nieuws te melden is.

Dit probleem kom je al tegen op het forum 7 maanden geleden, en ouder, en nog steeds geen oplossing 

Met het antwoord van Thomas kopen we niets voor, wanneer krijgen we nu eindelijk wel eens wat nieuws te horen ?


@FreBer Het klopt inderdaad dat er nog geen oplossing is voor het probleem. 

Het probleem blijkt moeilijk te reproduceren en komt ook bij lang niet iedere klant met een soundbar of externe geluidsapparatuur voor.

Vandaar dat het lang(er) duurt voor er een oplossing is. Wanneer er iets nieuws te vermelden is dan zal ik het hier zo snel mogelijk laten weten. 

Wat ik tot nu toe weet is dat het ploppende/tikkende geluid kan komen door het feit dat de externe apparatuur opnieuw gedetecteerd moet worden. 

Ik heb de situatie opnieuw aangekaart, zodra ik nieuwe informatie heb zal ik dit zo snel mogelijk delen.Â