Skip to main content

Een tijdje terug hebben we een nieuwe afstandsbediening ontvangen voor onze interactieve TV aansluiting in de slaapkamer.

(geheel wit, ook de ring om de “o.k.” Is wit en niet zilverkleurig als bij het vorig model).

Op de foto staat de oude (woonkamer) aan de linkerkant en de nieuwe (slaapkamer) aan de rechterkant.

Gekoppeld volgens de beschrijving, maar de afstandsbediening heeft niet de volledige functionaliteit; ik kan de tv er wel mee aan en uitzetten, en ook het volume harder en zachter, maar ik geen andere zender kiezen; dan gebeurd er niets.

zeker nu kijken we vaker tv in de slaapkamer ook, dus zou fijn zijn als e.e.a. goed werkt.

Deze week ook een aantal keer geprobeerd om te koppelen op de tv in de woonkamer, maar daar hetzelfde probleem. Is een ander merk tv dus als het daar zou werken, dan zouden we de afstandsbediening van de woonkamer in de slaapkamer kunnen gebruiken na het koppelen.

Maar helaas. Lijkt er op dat we een maandagmorgen AB hebben?

Als hier geen oplossing voorbid, dan graag een vervangende AB sturen.

Alvast bedankt!

 

Admin: Voor meer informatie over een kapotte afstandsbediening kan je terecht in dit topic.

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met de nieuwe afstandsbediening en heb het deels kunnen oplossen door de afstandsbediening met bluetooth aan de tv te koppelen. Dat kan door via Menu (die knop doet het bij mij nog) naar de Instellingen te gaan en vervolgens naar Afstandsbediening. Zorg dan wel dat zich niets tussen de afstandsbediening en de TV-ontvanger bevindt. Het gekke is dat de knoppen die je nu wel kunt gebruiken (vollume e.d.) het dan niet meer doen, maar je kunt wel zappen tussen de verschillende kanalen e.d. Dat scheelt al.

Gek genoeg heeft genoemde ‘nieuwe afstandsbediening’ het bij mij wel een aantal weken gedaan. Hij weigerde op zeker moment naar net 1 te gaan. Ik probeerde opnieuw en opnieuw en opnieuw. De zender sprong naar de laatste radiozender en heeft nooit meer normaal gefunctioneerd.

Ik heb gebeld met de klantenservice. Een welwillende medewerker heeft samen met mij de verschillende stappen doorlopen en concludeerde dat mijn afstandsbediening kapot is. Ik heb een nieuwe afstandsbediening ontvangen, maar je raadt het al… die doet het ook niet. KPN heeft totnogtoe geen oplossing. 

 

Groeten, Andrea


Welkom op ons forum, @Marja_Erik. Het zappen (wisselen van zender) gaat niet via de televisie, maar via de tv-ontvanger. De afstandsbediening werkt automatisch met de tv-ontvanger samen. Wel moet je de afstandsbediening op de tv-ontvanger richten. Het koppelen van de afstandsbediening aan de televisie is om jouw televisie in de basis te kunnen bedienen met dezelfde afstandsbediening (volume harder/zachter, tv aan/uit en bronkanaal wijzigen).


Wat een slechte reactie! Ik moet hard lachen!


ik heb ook twee van die afstandsbedienings werken ook niet gebruik de oude die werkt prima..


Dit neem ik niet als een serieuze opmerking. 
Het is niet zo dat dit mijn eerste afstandsbediening is, integendeel.

Dus dan zou ik ineens niet weten hoe met een AB om te gaan als het een nieuwe is, naar wel als het een oude is? En de TV EN ontvanger nog steeds op dezelfde locatie staan.

Dus KPN graag zsm een oplossing (nieuwe volledig werkende AB) en niet van dit soort frustrerende opmerkingen zoals van Denise_

Echt! Was dit serieus bedoeld om te helpen?


Het spijt me om te lezen dat mijn reactie niet goed is gevallen bij jullie. In jouw openingsbericht geef je aan alles volgens de instructies te hebben gedaan, maar dat het niet werkt. Het koppelen van de afstandsbediening aan de televisie is wel goed gegaan; je kunt immers de televisie bedienen. Het probleem zit hem dus niet in de koppeling tussen de televisie en de afstandsbediening. Wat jullie zouden kunnen proberen is het volgende: <cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). Dit zou moeten werken.


Dank voor je reactie. Ik heb het direct geprobeerd. De software update van de afstandsbediening (7 + 9 / OK) heeft bij mij niet gewerkt. Dat betekent zoveel als dat nog steeds een deel van de knoppen (volume, mute en TV aan/uit) het niet doet. 

Echter elders op het forum staat geschreven (het is een alom beschreven probleem!!) dat je misschien wel 20x moet proberen om met de Source-knop en snelcode die hoort bij je TV  (3 sec vasthouden, fast fwd knop, volumeknop proberen en als het niet werkt opnieuw beginnen, als het wel werkt OK (niet vergeten)) de afstandbediening met je ontvanger te laten communiceren. Dat heb ik nu ook geprobeerd… Maar dit keer echt heel heel vaak. Hij doet het nu!! Ik had dat al eerder, ook met de medewerker van KPN aan de lijn, een aantal keren geprobeerd, maar blijkbaar moet je echt lang volhouden. Heb ik de 20 keren proberen gehaald? Misschien wel. Aanhouder wint in deze...


Fijn om te lezen dat het jou gelukt is om de afstandsbediening aan de televisie te koppelen, @Andrea50! De aanhouder wint inderdaad.


Ook ik tobde met het instellen van de nieuwe afstandsbediening. De afstemming lukte, de TV kon aan en uit met de nieuwe afstandsbediening, maar verder geen beeld of zenders kunnen kiezen.

En hoe simpel, toen ik de aan-uit knop op de TV-ontvanger handmatig indrukte was het probleem verholpen. 

Goeie service trouwens dat KPN gratis een nieuwe afstandsbediening meegeeft in de KPN winkel.


Goeie service trouwens dat KPN gratis een nieuwe afstandsbediening meegeeft in de KPN winkel.

Zelfs online is het mogelijk en krijg je er eentje gratis toegestuurd!