Skip to main content

Ik ben sinds kort overgestapt op KPN-tv. En ben (dus) op een aantal problemen gestuit. Dat ik niet de enige ben, bewijst het forum. Hoewel ik niet het idee heb dat mijn problemen opgelost zullen worden, ze circuleren immers al een jaar of twee op het forum rond zonder dat er ook maar iets aan gedaan wordt door KPN.
Ik kan het volume niet regelen op de AB van KPN. De ultieme oplossingen die ik gelezen heb op het forum is: Jammer dan: te oude tv, geen soundbar gebruiken, AB van de tv gebruiken enz. Ook een lijst met 3 cijferige codes gezien. Of ik die allemaal maar even wil proberen! Is dat KPN service?
Maar DE oplossing staat er niet bij: waarom niet gewoon de volumeregeling vanuit het kastje regelen. Dan heb je niet de rompslomp van het instellen van je AB. Ik heb het idee dat KPN vooral een zo eenvoudig mogelijk kastje wil hebben, dus zo goedkoop mogelijk. Alle kleine beetjes helpen. Daarbij hebben ze lak aan de gebruikersproblemen.

Datzelfde geldt ook voor de zenderlijsten. Daar kun je de volgorde niet in veranderen. Zou te maken hebben met contracten over onder welk nummer een zender moet zitten.

Het argument dat het bij bv. Canal Digtaal wel kan, wordt weerlegd met: ja maar dat zijn Niet Canal Digitaal ontvangers. Nonsens, b.v. de ontvanger MZ-102 van Canal Digitaal kan het wel.

Kortom ook hier weer het vermoeden dat KPN een zo eenvoudig/goedkoop mogelijk kaste wil hebben.

joris

Dag @joris625. Welkom op ons forum.

Wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent over onze interactieve tv. We proberen het mogelijk te maken om onze afstandsbediening aan zoveel mogelijk tv's te koppelen, maar helaas is het niet haalbaar om dit voor iedere tv te doen. De meeste tv's zijn te koppelen, maar er zijn helaas uitzonderingen. Het enige wat ik daarin kan aanraden is om toch de codes bij langs te gaan. Die vind je op de pagina om de afstandsbediening in te stellen. 

We willen juist de afstandsbediening graag apart koppelen met de tv, zodat je bijvoorbeeld ook de aan/uit-knop van de KPN afstandsbediening kunt gebruiken. Als we het volume regelen via de tv-ontvanger, heb je voor veel tv's nog steeds de afstandsbediening van de tv nodig om deze ook aan te zetten. Daarmee lossen we dus niet in één keer het gehele probleem op. 

We nemen feedback natuurlijk zeker ter harte. Wellicht dat we het in de toekomst toch op een andere manier kunnen regelen, maar voor nu is dat helaas nog niet mogelijk. Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het dan gerust weten. 


Volgens mij draai je om de problemen/oplossingen heen. Mijn idee is dat als je volumeregeling in het kastje van de KPN zelf toepast, je al die koppelingen niet nodig hebt. Alleen het aan/uit zetten, maar dat is minder vaak dan de volumeregeling.

Overigens die zenderlijsten blijven natuurlijk een probleem en het zou KPN sieren als ze ronduit toegeven dat dit contractueel zo is vastgelegd, dan zou je er nog begrip voor kunnen hebben.
Verder nog een wens: als ik glasvezel heb, dan moet ik voor HD-glas naar 661 enz. Kan het kastje niet een vorm van intelligentie krijgen dat bij glasvezel deze kanalen automatisch op 1 enz. gezet worden. De volgorde hoeft dan geen probleem te zijn, dus geen contractbreuk.

joris625


Reageer