Skip to main content

Goedemorgen forum,

Nadat ik ben overgestapt op 4K ontvangers zelfde probleem. Ook blauw beeld van zap of reset. Eigenlijk vanaf 1e dag gemiddeld 1x per week. Opgenomen video's kan je dan wel kijken. Dus live tv niet.

Alle resetten uitgevoerd en zelfs het glasvezelkastje.

Alles is bedraad met cat5+ en heb zelfde probleem ook boven.

Beide ontvangers resetten helpt niet

Beide software verwijderen en opnieuw installeren helpt ook niet.

Ik heb 4k ontvangers omdat ik het kastje achter de tv heb en de afstandbediening dan ook gewoon nog werkt. Voor mij dus elke keer veel werk om kastje te bereiken. Ik ben er eigenlijk na zo veel bellen en testen helemaal klaar mee.

KPN doe er iets mee aub…


*admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Jacotech . Welkom op het forum.

Zitten er ook switches of draadloze verbindingsets in jouw netwerk? Zo ja, dan kan dat voor problemen zorgen. Een switch moet IMGP snooping ondersteunen.

Mochten de tuners rechtstreeks op de experiabox aangesloten zijn, kun je dan je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Ik heb mijn profiel aangevuld. Verder geen andere zaken er tussen dat alleen wat kpn geleverd heeft. Door defecte wifi extender heb ik nu ook nog geen wifi meer op 2e verdieping. Door reset en software opnieuw installeren werk afstandbediening ook nog eens heel moeizaam. Wifi probleem heeft kpn jaren geleden opgelost met een witte extender. Nu deze stuk is moet ik het zelf oplossen door er 1 te kopen. Vind ik heel byzonder. Al met al drama met 4K ontvangers  slechte wifi boven en op 2e etage helemaal niets meer.

 

 


De tuners zitten rechtstreeks aangesloten. Behalve boven gaat via een uitgang van de extender box.


 extender box.

Wat bedoelt u daar mee? Merk en type?


Ik heb mijn profiel aangevuld. Verder geen andere zaken er tussen dat alleen wat kpn geleverd heeft.

Alsof alles wat KPN levert per definitie geen probleem op zou kunnen leveren en dus niet vermeld hoeft te worden? 🤔

Zijn de ontvangers elk rechtstreeks op de Experiabox aangesloten met 1 kabel uit 1 stuk van Experiabox tot ontvanger? Zo ja, vervang die kabel dan eens (tijdenlijk) voor een andere.


@Jacotech . Laten we eerst eens focussen op het wifi probleem. Als jij boven slecht ontvangst hebt, kun je de wifimanager doorlopen. Deze meet de snelheid op de verschillende verdiepingen. Als je dan slecht scoort op een bepaalde plek zal er een mogelijkheid zijn om gratis (nieuwe) wifi versterkers te bestellen.

Deze apparaatjes dienen bekabeld op de experiabox aangesloten te worden en op tactische plekken in jouw woning geplaatst te worden. 


Wifimanager al 3 x geprobeerd te gebruiken. Maar zodra ik de trap oploop naar de 2e verdieping valt wifi weg en gaat telefoon over op 4g. Met laptop geprobeerd maar loopt vast omdat er geen meting gedaan word omdat er geen signaal is boven. 

 

 


Dan is het praktisch om die meting ergens halverwege de trap te doen. Zodat de wifi manager kan zien dat het signaal daar zwakker wordt. 

Hier zou dan dat aanbod voor gratis apparatuur uit moeten rollen.Â