Skip to main content

We zijn recent overgestapt naar tv+. 
voorheen hadden we het “oude” glasvezelabonnement van kpn.

Helaas sindsdien problemen met de nieuwe ontvangers.

Opstelling 

v10 experiabox

3 superwifi punten waarvan 1 bedraad aangesloten. De andere 2 niet.

2 tv ontvangers, 1 bedraad in de woonkamer, 1 draadloos in de slaapkamer.

ontvanger 1:

bekabeld aangesloten via switch aan het modem

LG smart tv met Sonos soundbar.

Geluid valt meerdere keren per avond weg. Enkel bij gebruik van de kpn ontvanger. Tv apps zoals YouTube en Netflix geen probleem. Al vanalles geprobeerd. Alles ( tv, Sonos & ontvanger) opnieuw ingesteld mbv kpn forum. Zonder soundbar tv kijken. Geen oplossing. Ook met kpn gebeld. Zij verwijzen naar updates.

 

Ontvanger 2:

Draadloos aangesloten. Volgens medewerker kpn en het forum zou dit gewoon moeten werken. 
Heel vaak storingen in de ontvangst ondanks dat de wifi sterkte heel goed is. Beeld bevriest, geen beeld, geen geluid.

Ook hier vanalles geprobeerd, ontvanger meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, wifi punt bij de tv geplaatst. Niets werkt. Soms gaat het weken goed, maar op het moment is het dramatisch. Helaas is het niet mogelijk om deze ontvanger bedraad aan te sluiten.

Om die reden en op het advies van de medewerker kpn ben ik op deze abonnementsvorm overgestapt.

 

Wat ik begrijp is de enige oplossing een recenter modem, maar die krijg ik niet. 
Graag hulp zodat tv kijken weer ongestoord kan.

Hallo @jeroen-vossen,de +Box werkt voor wat betreft wifi samen met het V12 modem...met de V10 schijnt dat niet te gaan...bij mij werkt-ie prima via WiFi, maar ik heb wel de V12. Probeer 'm via de klantenservice om te ruilen, zou ik zeggen.

Het vreemde is dat toen ik KPN-tv erbij nam (toen nog een Arris) ik ook automatisch een nieuw modem kreeg, de V12 dus. Vreemd dat jij die nu niet kunt krijgen, temeer omdat de +Box ook nog WiFi heeft.


Dat klopt. Dit heb ik geprobeerd maar, kom ik niet in aanmerking voor een nieuw modem. Waarom is me niet duidelijk.

Omdat ik de superwifi punten al had staan ben ik gaan zoeken of ik toch draadloos tv kon kijken. Dat ging in theorie.

Na wat zoeken op dit forum onderstaand plaatje gevonden. Daarop staat dat het wel gaat met een V10 modem ism superwifi punten. In de praktijk werkt dat dus niet. De opstelling die ik gebruik is nummer 4. Superwifi bedraad vanaf het modem draadloos in verbinding met de tv ontvanger

 


Tja, @jeroen-vossen, in principe zou dat moeten werken...je schrijft ook dat het weken wel goed werkt...verandert er dan misschien iets op het moment dat het signaal verstoord raakt? Springt er een apparaat aan, of iets dergelijks? 

Wat je ook nog zou kunnen proberen is een zogenaamde Devolo of TP-Link, die verstuurt signalen via het lichtnet. Je kunt dan eigenlijk bedraad aansluiten. Bij mij werkt het goed, maar dat schijnt wel sterk afhankelijk te zijn van je installatie.


Dat is het probleem ook. Ik kan niet aanwijzen dat er iets verandert in het netwerk waardoor het niet meer goed werkt.

Even los van het probleem met de tv in de woonkamer. Dit heeft niet van doen met het netwerk ( verwacht ik)


Niemand die mij kan helpen met een oplossingsrichting voor beide problemen?


Hoi @jeroen-vossen . Alles bekabeld heeft met een v10 écht de voorkeur. 

Heb je trouwens glasvezel of gaat je verbinding over koper (xDSL) ?


We hebben glasvezel.

Het superwifi punt waar de draadloos aangesloten tv ontvanger verbinding mee maakt is bekabeld aan het modem aangesloten. De afstand tussen de ontvanger en het wifipunt is plm 2,5m. Helaas is bekabeld aansluiten niet mogelijk. Anders had ik dat wel gedaan. 
 

Heb al eens contact gezocht met kpn klantenservice over beide problemen, maar ik krijg geen ander modem. De superwifi oplossing met een v10 modem zou gelijk zijn aan de functionaliteit van een v12 modem. Ik ben van mening dat dit niet zo is.


Het superwifi punt waar de draadloos aangesloten tv ontvanger verbinding mee maakt is bekabeld aan het modem aangesloten. De afstand tussen de ontvanger en het wifipunt is plm 2,5m. Helaas is bekabeld aansluiten niet mogelijk. Anders had ik dat wel gedaan. 

Wat niet kan, kan niet en ik kan niet bij jou in de woonkamer kijken. Maar dit is toch een afstand die wel met een netwerkkabel is te overbruggen?  Ik vraag het uit nieuwsgierigheid en waarschijnlijk zorgt het in één klap voor een oplossing van je probleem. 


De draadloos aangesloten tv hangt in de slaapkamer. Helaas is het niet mogelijk om hier een kabel naartoe te trekken. Om die reden ook gekozen voor deze oplossing.

De tv in de woonkamer is gewoon bedraad aangesloten. Hier hebben we alleen problemen met het geluid.


Enige tijd geleden alweer. Het gaat op en af met het probleem van het bevroren beeld. Maar sinds een paar dagen is de tv op de slaapkamer praktisch onbruikbaar. Het beeld loopt na enkele seconden al vast. Herstarten, resetten experiabox herstarten. Het maakt allemaal niet uit.

 

Het geluid van de andere tv is overigens ook nog steeds af en toe weg….. het is alleen als ik de kpn ontvanger gebruik. De streamingdiensten zoals Netflix rechtstreeks via de smart-tv geeft geen problemen. Tv inmiddels al eens gewisseld. Dat brengt ook geen oplossing.

 

M.i. zitten beide problemen in de ontvangers en niet in mijn thuisnetwerk.


`Die draadloos aangesloten ontvanger: Is die verbonden met een superwif2 en/of KPN modem?  


De ontvanger communiceert draadloos met een superwifi2 punt. dit punt zit bedraad aangesloten aan de experiabox.


Reageer