Skip to main content

Mijn ontvanger HMB2260 V2 van interactieve tv start zichzelf sinds een lange tijd steeds op.

loopt steeds vast, en kan de instellingen niet goed hanteren en vast zetten , beeld vriest steeds vast, en ben steeds zenders en opnames kwijt?

Vorige keer had ik een Arris 2952 die had  deze problemen  niet! 

 

Nu lees ik dat er problemen zijn met deze  ontvangers.

Paar keer gereset en weer op Fabrieks systeem gezet, maar dat helpt ook niet,

Ik  zou daarom deze willen omruilen voor een goede en nieuwe ontvanger de Arris VIP  5202  tv ontvanger. 

Die ook voor Dolby Atmos is en voor  4K HDR bestemd is.

> Hoe kan ik die aanvragen en die om te ruilen voor de defecte.ontvanger 

Het is er moedeloos van te worden , kijk je een serie, of een film, dan scheidt hij er mee uit, en start hij weer plotseling op?  waar je ben  gebleven bij kijken pakt hij niet op?

 

Kortom hoog aan vervanging toe.

 

 

Je schetst helaas een bekend probleem @ronald58. En excuses voor de late reactie. Het is helaas erg druk de laatste tijd.   

Zijn toevallig de problemen die je hier noemt al deels verminderd of verholpen? Of heb je hier nog elke dag last van? Sinds de laatste update ervaren klanten problemen die jij noemt. Ondertussen zijn we hard bezig dit op te lossen en hebben we ook al wat zaken verholpen. Verder rollen we deze week nog updates uit om de traagheid en foutcodes te verhelpen bij de klanten waarbij dit nog niet is gebeurd. Voor het herstarten en vastlopen hebben we helaas nog geen oplossing gevonden tot nu toe. Maar ik snap heel goed dat je hier moedeloos van wordt.   

Mocht je nog niet via een andere weg geholpen zijn, dan mag je jouw forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van de contractant. 
 


Hoi Niek, 

Bedankt voor je antwoord, 

Ik ben nog bezig met Kpn om het probleem op te lossen. Maar weet ook dat het bij de afdeling ligt die er actie onderneemt.

Maar wat is ouder en beter de arris vp 2959 of de Arcardyan HBM 2260? Tv ontvanger?

Is even belangrijk om het te weten.

Groet ronald 

 

 


Ik zie dat je jouw gegevens niet aan hebt gevuld, dus ik kan niet achterhalen wat de status is van jouw probleem. Maar ik begrijp dat wij hier in ieder geval mee bezig zijn. Dat is goed om te horen. 

In principe horen beide ontvangers goed te werken. Anders zouden we ze niet allebei gebruiken. De Arcadyan HMB2260 is een iets ouder model. Maar er zit weinig verschil in voor zover ik weet. Vergelijk ze maar eens op dit overzicht van XS4ALL. 

 


Beste Niek,

 

Zoals je kan zien op het forum profiel heb ik wat aanpassingen gedaan, daar ik nu na dat ik goed geholpen ben door een collega van jouw mijn oude Abbo naar een Hussel Abbo 200 MB met 4 K en KPN  veilig voor 5 apparaten heb is overgezet. Omdat mijn box die het ook niet goed deed en  de ontvangers aan een omruiling toe waren na vele jaren .

Maar er staat dat de ontvangers op 26-10-2020 gereed is, terwijl ik de BOX 12 en de 2 ontvangers vandaag al in huis heb gekregen. De Box 12 heb ik gewoon aan kunnen sluiten , en werkt ook goed.

Maar als ik de Arris VP 5202 heb geïnstalleerd met het bijbehorende abbo nummer dan pakt de afstand bediening niet met volume en doorschakelen van zenders.

Heeft dat te maken dat dit pas gaat werken op de 26e ?

Ik heb vandaag een paar gebeld klantenservice KPN maar kom er niet tussen door, daar het zo druk is momenteel daar.  kan jij mij van advies en info voorzien a.u.b.

En ik heb ook KPN Veilig op mijn Android telefoon maar als ik wat via kpn webbrowser op het start scherm wil zetten dan lukt dat niet? ( zie wel 3 mogelijkheden - maar startscherm pakt niet alleen apps via de playstore zet die wel erop. Wat doe ik fout?


Ik zie inderdaad dat je profiel is aangevuld. Dank daarvoor. 

Ik heb niet eerder kunnen reageren en het is nu 26-10. Werken de ontvangers inmiddels ook? Of werkt verder alles, behalve het volumeknopje? Misschien dat je jouw afstandsbediening eerst nog moet koppelen

Verder begrijp ik dat je KPN Veilig wil installeren op je telefoon. Op onze webpagina vind je daar veel informatie over, ook over het installeren. Misschien kun je anders een andere browser proberen? Wanneer ik via de browser naar KPN Veilig ga en inlog met mijn KPN ID, dan word ik doorverwezen naar de Play Store. Daar kun je KPN Veilig downloaden en installeren op jouw toestel. Vervolgens heb ik de KPN Veilig app tussen al mijn apps staan en is KPN Veilig dus geïnstalleerd. 


Beste Niek, 

Bedankt voor je antwoord en verdere  info 

Ja alles vandaag aangesloten en werkt goed, de koppelingen  zijn goed gegaan van de afstandbediening maar nu ik de Arris vp 5202 heb, wil ik die via een Optische kabel aansluiten om Dolby surround te verkrijgen op de Onkyo versterker, maar bij geluid instellingen zie ik wel Dolby surround staan, maar kan hem daar niet op krijgen ? wat doe ik verkeerd en kan het oplossen?

 HDMI OPTICAL  ( geluid) schema  hoe in te stellen om Dolby Atmos te krijgen , ik heb een volwaardige   dolby systeem 


Goed om te horen dat het werkt! Nu je geluid nog. Ikzelf heb hier niet heel veel verstand van. Misschien dat je wijzer wordt van dit topic over Dolby Atmos in combinatie met de VIP5202. En misschien dat jij, @PeterG, anders nog een idee hebt gezien dat topic?  


nu ik de Arris vp 5202 heb, wil ik die via een Optische kabel aansluiten om Dolby surround te verkrijgen op de Onkyo versterker, maar bij geluid instellingen zie ik wel Dolby surround staan, maar kan hem daar niet op krijgen ?

Apart. Maar er komt natuurlijk alleen Dolby Digital 5.1 uit als je een zender met Dolby aan hebt. En LET OP: de Dolby/stereo instellingen zijn elk apart in te stellen voor de HDMI UITGANG en de OPTICAL UITGANG :wink: .

hoe in te stellen om Dolby Atmos te krijgen , ik heb een volwaardige   dolby systeem 

Dolby Atmos kan niet via optical. Maar via HDMI-ARC.
Sluit de ontvanger met HDMI aan op je TV. Sluit je TV v.a. de HDMI-ARC aan op je Atmos systeem. Dat is de énige route waarmee Atmos mogelijk is. Zet dan in de ontvanger uiteraard HDMI-geluid op Dolby. Je moet dus wel een TV hebben waarmee dat mogelijk is.


Reageer