Skip to main content

Ook ik heb hier regelmatig problemen mee. iTv op een Samsung TV en ja: alle andere apps werken perfect behalve de iTV app van KPN. Meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, netwerkkabel er bij en toch een probleem. Tv via de decoder op onze andere TV is geen probleem. Extra decoder???

 

 

@Frankbui Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat de app in jouw geval zo slecht werkt. Ik zie dat je eigenlijk alles wat we kunnen proberen al gedaan hebt. 

Een extra decoder zou dan inderdaad een optie kunnen zijn. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik uitzoeken wat er mogelijk is op je adres. 


Hi Rutger, ik heb het profiel aangevuld. Als ik programma’s via iTV app op mijn iphone chromecast naar de tv is er geen probleem...


@Frankbui Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb het voor je gecontroleerd en een extra tv ontvanger is zeker mogelijk. Dit zou dan wel 5 euro per maand extra gaan kosten en hierbij krijg je dan ook het opnemen pakket. 

Het zou natuurlijk mooier zijn als de app goed zou werken, mag ik vragen welke melding je precies krijgt en welke problemen je ervaart? 

 


@Rutger_ hi, ik krijg geen meldingen. Als ik de app op de Samsung tv installeer dan kan het voorkomen dat het scherm zwart wordt en verder gebeurd en niets. Geen melding, geen kpn logo. Het enige wat ik dan kan doen is de app opnieuw installeren (dus incl abo nummer en pincode). Dat heb ik nu al 5 keer gedaan. Als ik een extra ontvanger installeer moet ik ook een netwerkkabel leggen - dat wil ik nu juist vermijden. Chromecast werkt wel maar is een surrogaat oplossing. Van een kwaliteitsbedrijf als kpn verwacht ik eigenlijk wel beter. 

De enige reden waarom ik een extra ontvanger zou willen is om de kpn itv app te kunnen gebruiken. Alle, werkelijk alle andere apps op de samsung werken gewoon goed zonder storing, vertraging of wat dan ook. Opnemen is voor mij niet interessant. Van die extra 5 euro gaan mijn wenkbrauwen wel wat omhoog om eerlijk te zijn, dan kan ik beter overstappen naar ziggo. 

Hoop dat je met deze gegevens uit de voeten kunt?

Hartelijke groet,

Frank


@Rutger_ update. Na circa 1 uur omgeschakeld van npo1 naar npo2. En we zijn weer terug bij af, app blijft hangen. TV uit en weer aan: geen oplossing. Netfilix aan: geen probleem. Terug naar KPN: geen beeld, zwart. 

 

Mijn vraag is nu niet meer: hoe krijg ik dit goed, maar waarom zou ik bij kpn blijven? Dat klinkt niet aardig maar ik begin nu wel mijn geduld te verliezen :rage:


@Frankbui Echt super irritant dat de app in jouw geval zo slecht werkt, er zijn meer klanten waarbij dit nog niet goed gaat helaas. 

Voor wat betreft de app geef ik dit uiteraard door aan de ontwikkelaars, zou je daarom voor mij het type van je televisie nog in willen vullen in je forumprofiel

Een aantal redenen om bij KPN te blijven kan ik wel noemen, bijvoorbeeld het hebben van een eigen betrouwbaar netwerk, een klantenservice die 24/7 te bereiken is en combinatievoordeel bij hebben van zowel een mobiel abonnement als vaste diensten. Maar de keuze om te blijven of weg te gaan kan ik uiteraard niet maken, deze keuze ligt altijd bij de klant. 


@Rutger_ Hi Rutger, ik heb mijn profiel aangepast. Dank voor je hulp!

 

Vraagje: als ik een extra ontvanger aansluit zal ik ook een netwerkkabel moeten trekken. Dat is een klus, ik moet oa door een 30 cm dikke vloer heen. Is het mogelijk om te werken met een access point? Dus een kabel van de router naar het 1e access point en een kabel van het 2e access point naar de (2e) ontvanger (die vervolgens op de tv aangesloten wordt). Of werkt dit niet?

 

Alvast dank weer je reactie,

 

hartelijke groet,

 

Frank


@Frankbui Die mogelijkheid is er inderdaad in de vorm van een draadloze verbinding set

Het signaal wordt dan overgebracht via het stroomnet, dit werkt alleen niet altijd even probleemloos omdat het vrij storingsgevoelig is. Maar is dus wel een optie