Skip to main content

Hier ook problemen met de servicetool (gisterenochtend voor het eerst geprobeerd, nu nog steeds).

Na 21% steevast de volgende melding: 

 

Er is een fout opgetreden

 

Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen wij je nu niet verder helpen.

Probeer het op een later tijdstip nogmaals.

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik log met mijn kpn id in waar alles aan gekoppeld is 

nog altijd de zelfde problemen 

pb komt eraan 


Bedankt! Dat komt inderdaad overeen, dus daar zou het ook niet aan mogen liggen.. Jullie geven beiden aan dat jullie inloggen met het KPN ID waar je vaste diensten aan gekoppeld zijn: hebben jullie daar ook nog tweede abonnement voor vasten diensten aan gekoppeld? Zou je die eens willen ontkoppelen? En daarnaast: hebben jullie wellicht ergens een proxy server ingesteld?


Bij mij is kpn thuis en mobiel gekoppeld dat is het enigste ik zal straks even de boel ontkoppelen en weer opnieuw koppelen ik zal straks een update geven

verder gebruik ik geen proxy of vpn

 

UPDATE  ik weet niet hoe ik mijn producten ontkoppel wel weet ik hoe ik nieuwe producten moet koppelen eenmaal ontkoppeld 


Bedankt! Dat komt inderdaad overeen, dus daar zou het ook niet aan mogen liggen.. Jullie geven beiden aan dat jullie inloggen met het KPN ID waar je vaste diensten aan gekoppeld zijn: hebben jullie daar ook nog tweede abonnement voor vasten diensten aan gekoppeld? Zou je die eens willen ontkoppelen? En daarnaast: hebben jullie wellicht ergens een proxy server ingesteld?

@Marcia_ 

Nee, ik heb geen 2e abo voor vaste diensten.

Nee, geen proxy server ingesteld.


Dank! Ik heb al jullie info naar de betreffende collega gemaild en hou jullie op de hoogte. 


@Katana321 kan jij eens een van de andere servicetools proberen? Werken die wel goed? Het inloggen lijkt met de servicetools wel goed te gaan, maar doordat jij een Arris 5202 hebt, kan je verder niet zoveel met die tools, want die zitten er nog niet in. 


@Katana321 kan jij eens een van de andere servicetools proberen? Werken die wel goed? Het inloggen lijkt met de servicetools wel goed te gaan, maar doordat jij een Arris 5202 hebt, kan je verder niet zoveel met die tools, want die zitten er nog niet in. 

@Marcia_ 

Bij tool Wifinaam en –wachtwoord wijzigen krijg ik melding: Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw.
Bij tool Wifi kanaal aanpassen krijg ik melding: Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw.

Gelukkig heb ik de problemen die ik met deze tools zou moeten kunnen oplossen niet. En loopt alles hier als een zonnetje.

Bijzonder vind ik het wel dat deze tools deze meldingen geven. 


Hoi Allemaal,

Geen problemen.
Ik heb niets om te ruilen. Maar als ik dat wel had gehad.:grinning:
 

Maar als ik een probleem had. Niet hier te ruilen.


Vind ik ook, Katana. Ik ga er achteraan. Ik geef jouw gegevens ook door, Genetic. Dank voor je reactie!


Ik krijg te horen dat we wel de servicetools in kunnen onder jullie klantnummers. Specifiek die van jou, @genetic, hebben we nu onder de loep genomen. Zowel de Wifi-naam als ook het Wifi-kanaal wijzigen zou gewoon moeten lukken. Levert de volgende vragen op: 

Heb jij meerdere adressen/accounts gekoppeld onder je KPN ID? Je hebt zowel je mobiele als ook je vaste diensten gekoppeld toch? 

 

Voor jou, Katana321, heb ik eigenlijk nog geen ander bericht.. Alle testjes die wij doen, verlopen positief. Ik tast dus nog een beetje in het donker..


Hoi @Marcia_ 
 

Zowel de Wifi-naam als ook het Wifi-kanaal wijzigen zou gewoon moeten lukken. 

 

Het is weer werkzaam Marcia.
Bedankt voor de inspanning.


Heel fijn! Ik ben dan ook wel even benieuwd of jij een van deze servicetools al kunt gebruiken, @Katana321?


Heel fijn! Ik ben dan ook wel even benieuwd of jij een van deze servicetools al kunt gebruiken, @Katana321?

Bij “Wifi-kanaal aanpassen” krijg ik nog altijd een foutmelding. 

Bij “Apparatuur controleren en omruilen” nog altijd dezelfde foutmelding.


Hmm..:disappointed_relieved: . Ik zie dat ik jou nog niet gevraagd had of je jouw Experia Box terug wilt zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat betekent wel dat door jou ingestelde zaken, zoals portforwards etc. weer opnieuw ingesteld moeten worden. Mocht je zoiets hebben van: dat is me teveel gedoe, snap ik het ook. Maar ik zou dit toch graag ook nog eens willen testen.


Hmm..:disappointed_relieved: . Ik zie dat ik jou nog niet gevraagd had of je jouw Experia Box terug wilt zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat betekent wel dat door jou ingestelde zaken, zoals portforwards etc. weer opnieuw ingesteld moeten worden. Mocht je zoiets hebben van: dat is me teveel gedoe, snap ik het ook. Maar ik zou dit toch graag ook nog eens willen testen.

@Marcia_  Dat heb ik (uiteraard) al gedaan. Meermaals, en dat heeft niet geholpen.

Maar goed. Zoals ik eerder al liet weten: gelukkig heb ik geen problemen. Mijn melding was alleen bedoeld om jullie erop te wijzen dat die servicetool het bij mij niet doet. 

Marcia, als ik de enige ben met dit probleem, lijkt het mij niet reëel dat je hier verder nog tijd en energie in steekt. Dus laat maar zitten nu.


Akkoord! Mocht je er t.z.t. toch anders over denken of toch hulp nodig hebben, trek je dan weer aan de bel?


Akkoord! Mocht je er t.z.t. toch anders over denken of toch hulp nodig hebben, trek je dan weer aan de bel?

Uiteraard :grinning:


---

En hoe zit dat bij jou, @Katana321? Jij hebt ook alleen Arrissen, toch? 

@Marcia_   Klopt, 2 Arrissen: VIP5202, VIP2952v2 . Waar ik overigens geen problemen mee heb. Toch draai ik één keer in de zoveel tijd af en toe die servicetool ( https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 ). Dat doe ik alleen om te checken dus.

Ook ik krijg dezelfde foutmelding als in het openingsbericht genoemd.

 

@Marcia_ ik heb de servicetool van bovenstaande link zojuist nog maar eens gedraaid. Wat schetst mijn verbazing? Nu krijg ik de bewuste foutmelding niet meer. Heb jij enig idee wat er is veranderd?

 

Wel is er bij mij nu een beetje verbazing over het feit dat de servicetool aangeeft dat mijn Arris VIP2952v2 “ongeschikt” zou zijn. Weet jij waarom? 


Op verzoek van @Katana321 getest.

Geloof dat het hier ook niet goed gaat?

 


Op verzoek van @Katana321 getest.

Geloof dat het hier ook niet goed gaat?

 

@Anneke-Anna Maar bij jou staat erboven dat ie “geschikt” is… Dat staat er bij mij niet boven. Wel staat bij mij helemaal bovenaan: 

“Uit onze meting blijkt dat ten minste 1 tv-ontvanger ongeschikt is.

Je kunt de tv-ontvanger(s) gratis omruilen.”

*Aanvulling: ik zie nu dat dat er bij jou ook boven staat.


Op verzoek van @Katana321 getest.

Geloof dat het hier ook niet goed gaat?

 

@Anneke-Anna Maar bij jou staat erboven dat ie “geschikt” is… Dat staat er bij mij niet boven. Wel staat bij mij helemaal bovenaan: 

“Uit onze meting blijkt dat ten minste 1 tv-ontvanger ongeschikt is.

Je kunt de tv-ontvanger(s) gratis omruilen.”


Dat staat er bij mij ook bovenaan. 
En vóór het invullen van de laatste 3 nummers van mijn bankrekening staat ook:

En ik zie wel plaatjes. Mijn modem en van mijn 2260, alleen staat er bij dat deze geschikt is en toch heb ik de keuze om om te ruilen.

Flinke bugs dus. 


@Katana321 en @Anneke-Anna ik ben er nét weer van vakantie en om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Maar: bij mijn eigen gegevens zie ik nu staan dat beide ontvangers geschikt zijn en dat er niets te ruilen valt. Is het bij jullie nu ook in orde?


@Katana321 en @Anneke-Anna ik ben er nét weer van vakantie en om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Maar: bij mijn eigen gegevens zie ik nu staan dat beide ontvangers geschikt zijn en dat er niets te ruilen valt. Is het bij jullie nu ook in orde?

@Marcia_ Bij mij geeft ie nog steeds aan dat de 2952v2 ongeschikt is of zou zijn. En dat ik die kan omruilen. Ik heb al verschillende keren geprobeerd een omruilafspraak te maken. Bij de allerlaatste stap, na het klikken op “Voltooien", krijg ik de volgende melding:

    

Er is een fout opgetreden

 

Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen wij je nu niet verder helpen.

Probeer het op een later tijdstip nogmaals.

 


@Marcia_   Hoi, nog steeds dezelfde melding van mijn eerdere bericht hierboven. 🤷‍♀️


Ik heb jullie bevindingen doorgegeven! Zodra ik een reactie krijg, laat ik het weten.