Skip to main content

Laatste tijd veel problemen met TV en radio.

Wordt onderliggende problemen een keer goed zat, wat kan KPN hieraan doen?

  • kortgeleden 20 uur zonder TV
  • daarna deden diverse radio zenders het niet meer, na verloop van tijd was dit hersteld
  • regelmatig dat het TV beeld stil blijft staan en na korte tijd weer verder gaat
  • regelmatig dat het TV beeld stil blijft staan en je naar een ander zender met zappen (ook bij radio)
  • regelmatig dat afstands bediening en ontvanger (zwarte kastje) niet communiceren, na verloop van tijd gaat het dan weer.
  • moet regelmatig de witte ontvangers in de stopcontacten met elkaar verbinden

Dag @CeKoMa! Heb je geen last van de problemen als je de tv-ontvanger bekabeld aansluit? Kan zijn dat de draadloze verbindingsset (witte kastjes) niet goed communiceren met het modem. 


Beste Lisa,

Jammer dat ik voor de zoveelste keer dat antwoord krijg van KPN.

ik ben jaren geleden overgestapt van Ziggo naar KPN omdat de persoon die ik toen gesproken heb zo positief was over de draadloze oplossing van KPN. TV ontvanger bekabelen vanaf het Modem is niet mogelijk.

Onduidelijk is waarom op de begane grond het witte kastje niet goed communiceert met het modem en dat er op de verdieping nagenoeg geen problemen zijn.

Ik hoop daarom dat KPN met verbeterde versie van de apparatuur deze problemen kan oplossen.


Een (goedkope) ledlamp kan al een stoorzender zijn voor de DVS. Als het probleem steeds terugkomt, rond een bepaalde tijd of heel willekeurig. Kijk dan kritisch naar wat er op dat moment allemaal is aangesloten op jullie stroomnetwerk. Ligt het puur en alleen aan één DVS? (wissel eventueel even om van plek), dan is de DVS defect. 

De adapters worden nooit uit service geleverd en zijn altijd aangeschaft door de klant en dus ook jouw eigendom. Als de adapter stuk is, dan kun je uiteraard een nieuwe aanschaffen, maar een kabel heeft de voorkeur:sweat_smile: . 

 


Beste Lisa,

We hebben geen goedkope led-lampen. Probleem is er zowel op de dag als in de avond.

Op de dag zijn er geen andere apparaten actief, de stereo installatie hebben we voor lange tijd volledig uitgeschakeld. Probleem blijft.

De DVS (adapters!) heb ik al verschillen de keren van plaats verwisseld, gelijktijdig na het met elkaar verbinden. Deze adapters heb ik al twee keer vervangen, na verloop van tijd komt het probleem terug. Ik zou ze best willen vervangen als ik zeker wist dat het probleem dan geheel opgelost is, maar weer kosten voor mij. Kunt u dat garanderen?  Is er inmiddels al een verbeterde versie van de DVS (nu DVS1200 Gezien de plaats van het modem en de tweede TV’s is bekabelen geen optie, daarom heb ik voor KPN gekozen.

Heb ook al twee wifi versterkers gekregen van KPN. 

Ik blijf grote problemen houden met het feit dat KPN verkoopt dat het draadloos kan (was toen en nog steeds), terwijl het veel problemen oplevert.

Ik hoop toch dat u met een kreatieve oplossing komt, KPN waardig.

De groetjes. 


Zolang je draadloze verbindingssets gebruikt gaat het nooit wat worden met je netwerk. Data via een stroomkabel versturen is vragen om problemen. Stop met die dingen!!


Hoi @CeKoMa 
De 1200 is de nieuwste versie.
De dvs-adapters zijn zeer storing-gevoelig en wij (klanten van KPN) raadden deze dan ook sterk af om die te gebruiken, het is vragen om moeilijkheden als je die gebruikt.
Probeer een netwerkkabel er heen te leggen en je bent van alle ellende af.
Dat KPN ze wel aanraadt, komt omdat het ook vaak wel goed gaat.
Maar het zijn nu eenmaal apparaten die erg storing-gevoelig zijn.
Ledlampen, b.v. of een dect-telefoon, of hoge belasting op het electriciteitsnet, of zonnepanelen, of….

Zorg in elk geval dat je de DVS alleen in het stopcontact hebt en van daaruit eventueel meerdere aansluiting maakt, meer info


Beste Huistijger,

Met zulke antwoorden stijgt mijn bloeddruk. Jullie verkopen iets wat niet goed functioneert. Op het moment van overstappen naar KPN interactieve TV etc. wordt het zo wel verkocht. Verkoop praatjes vullen dus geen gaatjes. Te triest voor woorden. 

‘Zorg in elk geval dat je de DVS alleen in het stopcontact hebt en van daaruit eventueel meerdere aansluiting maakt’ Dit is zo aangelegd, weer een argument waar ik niets mee kan.

De enige oplossing is vrees ik uitkijken naar een andere provider, helaas. 

Heb al plusminus 50 jaar telefoon van KPN, heel veel jaren internet van KPN en sinds een jaar of zes interactieve tv etc. Wat een grote teleurstelling.


Hoi @CeKoMa 
Ik begrijp dat het niet prettig voor je is, maar ik kan je beter vertellen hoe het zit dan sprookjes te vertellen.
Overigens ben ik ook klant van KPN en geen personeel van KPN.
Voortaan als je iets wilt kijk dan even op het forum daar had je deze info ook kunnen vinden.

Maar nogmaals, het gaat ook vaak wel goed met de DVS, maar het gaat ook wel fout.


Huistijger. Als ik met KPN communiceer vindt ik het vreemd dat jij je er mee gaat bemoeien c.q. Antwoord gaat geven en op de stoel van KPN gaat zitten. En je moet me zeker niet vertellen wat ik moet doen als ik een probleem heb met KPN.


Dit is een Klanten helpen klanten-forum
Dus klanten antwoorden.
De KPN komt ook wel aan beantwoorden toe, maar die hebben het erg druk.
Zo werkt dit forum en ook de forums van andere providers.
 


Hey @CeKoMa! Het Forum is een platform waar klanten elkaar helpen. Wij modereren eigenlijk alleen en schieten uiteraard te hulp als er iets nagekeken moet worden. De info die Huistijger geeft, klopt overigens. Als je direct en alleen advies wil ontvangen van iemand die bij KPN werkt, dan adviseer ik je om voortaan te bellen (0800-0402). 

Â