Skip to main content

Ik heb een tweetal tv ontvangers waarvan ik er al 1 hem omgeruild. Ik heb de tweede ontvanger (VIP1853) nog niet eerder gebruikt en deze geeft nu code 14 als ik hem aansluit. Hij krijgt wel netjes een ip adress maar daar stopt het. Ik heb alles al geprobeerd zoals factory reset e.d.. De ander TV ontvanger werkt naar behoren, dit is echter een Arris tv ontvanger (al eerder omgeruild). Beide ontvangers zijn op dezelfde manier aangesloten op het KPN modem (Experia Box V10)

 

Kan ik ook het tweede modem laten omruilen om deze problemen te verhelpen?

Dat kan hier https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006


heb ik geprobeerd, de VIP 1853 krijgt wel een ip adress maar komt niet in het tool tevoorschijn en kan ik dus niet kijken of deze voor omruilen in aanmerkin komt.


Beste @Rinus43 

Die link werkt alleen als je op je eigen thuisnetwerk zit. Dus niet via 4G of bij iemand anders thuis. 👍🏼


weet ik, van de twee ontvangers ziet hij alleen de Arris en de experia box


O dan is er iets mis. Een medewerker gaat je helpen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. 


@Rinus43 Welkom op het forum en bedankt voor het invullen van je gegevens! Foutcode 14 krijg je normaal gesproken alleen wanneer er iets fout gaat in de IP-configuratie. Is de 1853 rechtstreeks verbonden met de Experia Box of zit er nog een ander apparaat tussen? Kun je dit stappenplan eens volgen op onze site?


Hi remco, heb ik gedaan. Ik heb al eerder een factory reset geprobeerd van de 1853 maar dan komt hij ook met de f14 foutcode.


Hi remco, heb ik gedaan. Ik heb al eerder een factory reset geprobeerd van de 1853 maar dan komt hij ook met de f14 foutcode.

Beste @Rinus43,

Je kunt de Motorola 1853 omruilen voor een andere ontvanger.


Het service tool ziet de 1863 niet. Ik heb wel een foto van de serienummers

 


@Remco_ zou je @Rinus43 dan een nieuwe TV ontvanger willen toesturen? De Motorola 1853 worden niet meer (bijna) ondersteund. Vind het wel vreemd dat die tool zijn TV ontvanger 1853 niet ziet. 


@Rinus43 Dan vervangen we hem even 🙂 . Ik heb deze naar een servicepunt in de buurt gestuurd en je kan daar de 1853 dan omruilen. Schrik niet van de stortvloed aan sms'jes zo 😉 . Ik hoor graag of het aansluiten gelukt is en plaats gerust nog even een bericht als je hulp nodig hebt!


@Rinus43 Dan vervangen we hem even 🙂 . Ik heb deze naar een servicepunt in de buurt gestuurd en je kan daar de 1853 dan omruilen. Schrik niet van de stortvloed aan sms'jes zo 😉 . Ik hoor graag of het aansluiten gelukt is en plaats gerust nog even een bericht als je hulp nodig hebt!

Dank je @Remco_, dan kan Rinus straks weer fijn TV kijken.
 

@Rinus43 je krijgt dan eventueel een HMB2260 of een Arris 2952. 


Gelukt hoor. De arris is binnen, aangesloten en werkt. Bedankt 


Gelukt hoor. De arris is binnen, aangesloten en werkt. Bedankt 

Veel plezier met de nieuwe TV ontvanger. 👍🏼


@Rinus43 Fijn om te horen! Alles werkt dus naar wens? Ik wens je een fijn weekend verder! 


Reageer